Custom Code ehk spetsiaalselt arendatud koduleht – kas ka minu tee?

Hans Parsin
13. mai 2020
5 min lugemine

Veebilehtede loomine tundub isegi tänapäevases digimaailmas enamikele inimestele millegi keerulise, mõistmatu ja hirmutavana. Selline arvamus on tekkinud sellepärast, et tundub, nagu peaks veebilehe loomiseks oskama programmikoodi lugeda ja kirjutada. Seega valdkonnad, mis meile võõrad tunduvad, tuleks jätta pigem puutumata ja usaldatakse töö valdkonna ekspertide hooleks. Kas aga selline pimesi usaldamine on siiski mõistlik, küsib Hans Parsin veebiagentuurist Salesdom.

Antud küsimus tuli sõprade ja koostööpartneritega arutlusele ka siis, kui oma esimest kodulehte lõin. Mitmed tuttavad, kes ise väikest või keskmise suurusega ettevõtet omasid, tõid välja, et olukorras, kus neil on olnud vaja oma kodulehel kasvõi pisidetaile uuendada, puudusid neil endal selleks vajalikud oskused. Et veebilehed olid ehitatud spetsiaalselt selle jaoks tehtud koodiga, pidid nad iga muutusega arendaja poole pöörduma ning tihtipeale abi eest ka maksma.

Sellise kodulehe näol oled endale sisuliselt soetanud unistuste auto, mida ise juhtida ei saa ega oska.

Pärast enda veebiagentuuri loomist oleme näinud, et selliseid kliente leidub väga palju. Kas olukorda annab kuidagi parandada?

Kliendile on võimalik üle anda koduleht, mida ta ise hallata oskab

Usun, et paljudele veebiagentuuridele minu vastus ei meeldi, aga sellist olukorda saab muuta.

Veebilehtede loomiseks on mitmeid võimalusi, kuid paljud veebiagentuurid paistavad pooldavat igale kliendile spetsiaalselt kodeeritud kodulehe pakkumist. Lähtudes kliendi huvidest tekib aga küsimus, kas see on tõesti alati vajalik?

Jah, spetsiaalselt kliendi jaoks kodeeritud lehel on omad plussid, mida ka paljud blogipostitused kinnitavad. Spetsiaalse koodiga loodud leht on kiirem, kuna puuduvad üleliigsed koodijupid. Veeb on ainulaadse disainiga ning aitab ettevõttest usaldusväärse mulje luua. Neid argumente leidub veelgi.

Olen nõus, laadimiskiirus on oluline. Visuaal on samuti tähtis. Professionaalne välimus tuleb kasuks.

Nõustun isegi sellega, et peaksid tellima just “custom coded” ehk spetsiaalselt sinu jaoks loodud programmikoodiga veebilehe, kui sinu ettevõte ei saa endale lubada millisekundi kaotamist veebilehe või e-poe laadimiskiirusest.

See tuleb kõne alla siis, kui ettevõte kuulub oma valdkonnas turu suurimate sekka. Sel juhul ei tasu tõesti veebiarenduse pealt sentigi kokku hoida ja tuleks leida parim teenusepakkuja või palgaline veebiarendaja.

Küll aga pole ma nõus, et väikesed ja keskmise suurusega ettevõtted vajavad „custom coded“ veebilehte. Ma ei leia, et need firmad peaksid kodulehe eest rohkem maksma lihtsalt seetõttu, et see on nii-öelda turu norm. Kindlasti ei ole ma nõus ka väitega, et visuaalsete tööriistadega loodud veebilehed on aeglased ja väheatraktiivsed.

Lisaks sellele, et visuaalsete tööriistadega loodud veebilehed võivad olla ainulaadsed, professionaalsed ja kiired, on need enamasti ka oluliselt soodsamad.

Miks?

  • Veebilehe loojal kulub kordades vähem aega, sest ta ei hakka ratast leiutama.
  • Ta võtab juba olemasoleva kujunduse ehk nn raami aluseks ning täiendab ja kohandab seda vastavalt kliendi vajadustele.

Visuaalsed tööriistad kodulehe tegemiseks

Tänapäeval on kodulehe loomiseks tohutu hulk visuaalseid tööriistu alustades Veebimajutus.ee poolt pakutavast Tee-ise-veeb tööriistast Voog ning laialdaselt reklaamitud WIX-ist ja lõpetades Wordpressi plugin´ide WPBakery või Elementoriga. Igaühega neist on võimalik luua väga ilus, kiire ja ainulaadne koduleht.

Eelmainitute tööpõhimõte on justkui legoklotsidest maja ehitamine. Seega saab igaüks veebilehe uuendamise ja haldamise väga kiiresti selgeks. Boonuseks on sellistel tööriistadel enamasti võimalus demomaterjal ehk juba valmistehtud kujundus importida.

Jah, on risk, et keegi teine on juba importinud sama disaini ja sellele oma lehe loonud, aga seegi pole tegelikult suur probleem. Panustades veidi rohkem aega, on võimalik olemasolev Template ehk kujundusmall vastavalt oma visioonile ümber kujundada ning seda aja jooksul täiendada, kuni oled ühekorruselisest majast Taj Mahali või Empire State Building´u loonud.

Veebilehe kiirust võid parandada näiteks kuvatavate piltide suuruseid ja mõõte optimeerides. Väikese lisavaevaga võid julgelt võistelda enamike “custom coded” veebilehtede laadimiskiirustega ning teinekord neile lausa silmad ette teha.

Kui palju sul kõige selle jaoks aega on?

Kui motivatsiooni, energiat ja eelkõige aega on, tasub kindlasti vähemalt proovida koduleht ise luua. Tasapisi nokitsedes ja guugeldades või Youtube´ist õppevideoid vaadates leiad vastused 99 protsendile oma küsimustest.

Kui aga oma aega investeerida ei õnnestu, telli leht mõne veebiagentuuri käest. Kui soovid lehte hiljem ka ise kasutada, siis veendu, et loojad kasutaksid tööriistu, mis seda sulle võimaldavad.

Kui oled väike- või keskmise suurusega ettevõte, siis on sul kodulehega kolm võimalust:

  1. Telli spetsiaalselt sulle kodeeritud veebileht, kuid arvesta kõrgema eelarvega ning asjaoluga, et maksad edaspidi iga soovitud muudatuse eest lisaks.
  2. Telli soodsamalt valmislahendus, mis kohandatakse spetsiaalselt sulle sobivaks ning mille haldamine on siililegi selge.
  3. Loo ise endale täpselt selline kergelt hallatav leht, nagu soovid, kuid arvesta, et selleks võib kuluda rohkem aega, kui esialgu arvasid.

Ükskõik millist stsenaariumit kodulehe loomisel eelistada, peab arvestama, et tegemist on vaid veebilehega ning ilma korraliku SEO või reklaamita ükski koduleht kliente ei too.

Seetõttu soovitame kõigil oma klientidel veebilehe ja e-poe valmistamisel kokku hoitud raha turundusse paigutada. Usun, et see on lähenemine, mida praegusel ajal peaks pea iga ettevõte rakendama.

Hans Parsin

Salesdom on veebi- ja müügiagentuur, mis pakub igale ettevõttele võimalust tellida taskukohase hinnaga kiire ja ilus veebileht, mis on teistest eristuv. Soodsa hinnaga tellitud veebist kokku hoitud raha võib aga investeerida SEO ja turunduse peale, sest ükski koduleht ei müü iseenesest.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 25 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!

Vali paketi periood

1 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 12.08

3 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 36.24

6 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 72.48

1 aasta põhine arveldus

Säästad 20% ehk -24.16

Kuus 10.07

Kokku 120.80

1 aasta
0.00
2 aastat
0.00
3 aastat
0.00
4 aastat
0.00
5 aastat
0.00
6 aastat
0.00
7 aastat
0.00
8 aastat
0.00
9 aastat
0.00
10 aastat
0.00