Mida tähendab Google Partner ja kuidas kontrollida, kas reklaamija omab vastavaid teadmisi?

Kindlasti on paljud kohanud reklaamides või artiklites väiteid, et ollakse Google Partner või Google Premium Partner ja on olemas sertifitseeritud kontohaldurid. Kuid mida see tähendab? Web Geeks´i projektijuht Roland Oskar seletab selle lihtsas eesti keeles nüüd lahti.

Mida on üldse vaja teha, et saada Google Partneri staatus?

Kui soovid tellida teenuse Google Partnerilt, peab teenusepakkuja vastama kindlatele nõudmistele. Kõigepealt on vaja teenusepakkujal liituda Google´i vastava programmiga ja liitumisel on vaja täita kolm kriteeriumit:

  1. Tuleb omandada vastavad sertifikaadid. Kuna Google Ads pole just kõige kergem süsteem reklaamimiseks, on Google loonud oma õpikeskkonna, kus saab oma teadmised eksamiga kinnitada. Sertifikaate pole väga lihtne saada, kuid nende olemasolu annab kinnituse, et reklaamija teab põhialuseid ja oskab teha reklaami.
  2. Peab näitama piisavat reklaamikulu. Tõestamaks, et firma ikka tegeleb reklaamiga, peab reklaamikontode peale kokku olema reklaamikulu 90 päeva jooksul rohkem kui 10 000 eurot.
  3. Ettevõtte tulemuslikkus kliendibaasi hoidmisel. Veel üheks väga tähtsaks näitajaks on ettevõtte kliendibaasi säilivus. Kui igakuiselt kliendid vahetuvad, siis on ju loomulik, et midagi on valesti. Muidugi peab olema pidevas kasvus ka käive ja halduri konto peaks täienema uute klientidega. Viimaseks tingimuseks peab halduri konto, kuhu on ühendatud kliendid, olema vähemalt 12 kuud vana ja aktiivses olekus.

Mis eristab Premium- ja tavalise Google Partneri staatust?

Siin õnneks pole väga palju kriteeriume kõrgema taseme saavutamiseks. Premium Partnerit eristab tavalisest Google Partnerist suurem reklaamikulu ning halduri kontos peab olema vähemalt kaks sertifitseeritud kasutajat.

Kuidas kontrollida reklaamija sertifikaadi olemasolu?

See on üsna lihtne. Tuleb paluda ettevõttel või isikul saata link, kus on näha kasutaja sooritatud eksamite sertifikaadid.

Mismoodi Google Partneri staatust kontrollida?

Partneri staatust saab praegu kontrollida ainult kahte moodi.

Esiteks - ettevõtte veebilehel on aktiivne Google Partneri märk. See näeb välja näiteks selline (koodina):

Kodulehel näeb see kood välja selline:

Teiseks võib ettevõte anda ka lingi, kust seda saab kontrollida, näiteks sellise:

https://www.google.com/partners/agency?id=6239215781

Sealt näeb ka erinevates valdkondades sertifitseeritud spetsialistide arvu.

Kui kasutada Google Ads´is reklaamimist, siis ma soovitan ikkagi usaldada antud ülesanne inimeste kätte, kellel on selleks sertifikaat olemas, sest ainult praktika ja igapäevane töö annab parimaid tulemusi.

Jaga