Inimesed hakkavad mõne teenuse, poe või kontori infot kõigepealt otsima loomulikult Google'ist. Seda kinnitab statistika – Google'is tehakse iga päev ligikaudu 16,4 miljardit otsingut ehk ligi 190 000 otsingut sekundis. Mobiilis tehtud päringutest sisestatakse tervelt 93% neist Google´sse. Huvitaval kombel ei avalda Google neid numbreid ise. Ettevõte lõpetas seda tegemast juba aastaid tagasi, et hoida oma andmeid ja konkurentsieelist rangemalt enda käes.
Kuid isegi, kui need andmed pärinevad hinnangutel ja turu-uuringutel, on sellise mahu juures ilmselge, et kui ettevõtet Google’is ei ole, on ta suure tõenäosusega paljude potentsiaalsete klientide jaoks lihtsalt nähtamatu. Kui need numbrid ei veena oma äri Google’i ökosüsteemi lisama, siis tõenäoliselt ei tee seda miski.
Selleks, et olla kõigi otsijate jaoks leitav, ei piisa vaid oma kodulehe valmis tegemisest ja käed rüpes ootama jäämisest. Google'ile tuleb oma tegevusest teada anda. Selleks on Google'il ka vastav teenus – Google Business.

Mis on Google Business ja kuidas alustada?
Google Business (endise nimega Google My Business) on teenus, mis võimaldab ettevõtetel oma äriprofiili otse Google’i otsingumootori süsteemi sisestada. Sisuliselt on see ettevõtte digitaalne visiitkaart, mida kuvatakse nii Google’i otsingutulemustes kui ka Google Mapsi kaardil. Kui inimene otsib teenust, toodet või ettevõtet, on just Business konto Google's see, mis annab esmamulje – seal kuvatakse ettevõtte nimi, aadress, lahtiolekuajad, kontaktid, arvustused ja fotod.
Tegemist on tööriistaga, mis aitab ettevõtetel oma nähtavust suurendada ja potentsiaalsete klientideni jõuda täpsel hetkel, kui nad otsivad konkreetset teenust või toodet. Selline nähtavus on eriti väärtuslik siis, kui kliendid otsivad ettevõtet füüsilise asukoha järgi. Näiteks kui keegi otsib „lillepood kesklinnas” või „parim pizzakoht lähedal”, kuvab Google otsingutulemuste tipus just neid ettevõtteid, kellel on aktiivne ja hästi optimeeritud Google Business profiil.
Google Business on suures osas tasuta ja pigem isegi tahab see otsingumaailma valitseja, et kõik ärid oma tegevuse ilusti vastavate vormide abil kirja paneks ja maailmale teada annaks. Kui oled enda Google'i kontoga registreerunud, saab sisestada ettevõtte andmed – lahtiolekuajad, telefoninumbrid, aadressid – nii Google'i otsingusse kui Google Mapsi kaardile.
Profiili loomise protsess on lihtne, kuid vaatame samm-sammult üle, millele täpselt tähelepanu pöörata.
Ettevõtte kinnitamine
Google tahab ärisid kinnitada usaldusväärsete inimeste abil. See on oluline samm, sest kinnitatud profiil näitab Google’ile, et tegemist on päriselt eksisteeriva ettevõttega, mitte kellegi kolmanda loodud valeandmetega.
Oma sissekande saab otsingus ametlikuks muuta mitut moodi. Üks võimalus on lasta Google'i robotil antud telefoninumbrile kontoris helistada – öeldakse kood, mis tuleb sisestada oma registreerimisvormi. Teine võimalus on tellida Google'ilt postkaart. See saabub tavaliselt paari nädalaga ja kehtib 30 päeva. Postkaardil on samuti kood, millega tõestada, et antud aadressil saadi saadetis kätte.
Pärast ettevõtte kinnitamist muutub profiil avalikuks ja nähtavaks klientidele.
Ettevõtte visiitkaardi loomine
Ettevõtte visiitkaart on järgmine samm. See sarnaneb Google+ leheküljele, kus on ettevõtte logo, taustapilt, aadress, andmed ja fotod. Sinna saab ka postitusi lisama hakata, külastajad saavad aga tagasisidet jätta ja ettevõtmist hinnata.
Tasub kindlasti lisada oma äri lahtiolekuajad ja telefoninumber, pilt ka – väga paljud kasutavad kohale navigeerimiseks või lähima äri leidmiseks Google Mapsi navigeerimist ja siis on oluline just see info. Kohale sõitma hakates oskab Google kliendile soovitada, kas ta jõuab veel lahtiolekuajal kohale või enam mitte. Värske pilt majast tänava poolt aga aitab kohalejõudjal õigest uksest sisse astuda.
Pilte saab sorteerida vastavalt pildistamiskohale ja otstarbele: sisevaated, välisvaated, personali pildid, logo ja korporatiivgraafika jne.
Haldamine ja analüüsimine
Google Business kontoga saab vaadata, kui palju inimesi ja mis ajal kohta külastas. Samuti näidatakse, kui palju kasutati juhendamist aadressile läbi Google Mapsi, helistati ettevõtte numbril ja milliseid ettevõtte pilte vaadati.
Need andmed annavad ettevõtjale väärt infot selle kohta, kuidas kliendid nende äri leiavad ja milline sisu töötab kõige paremini. Seda saab kasutada turundusotsuste parandamiseks ja klientide vajaduste paremini mõistmiseks.
Näiteks saab selliselt graafikult ilusti näha, kes leidis ettevõtte Google´i otsinguga ja kes kaardilt:
Kui kontoreid on mitu, siis muidugi võib lisada ka teisi asukohti ja neile samamoodi määrata telefoninumbri, aadressi, üles laadida pilte jne. See võimaldab ühel kontol hallata terve ettevõtte filiaalivõrku ja tagada, et kõik asukohad oleksid nähtavad ja õigete andmetega.
Hoia oma Google Business profiil aktiivsena
Google Business profiili puhul on oluline teada, et konto aktiivsus mõjutab ettevõtte nähtavust nii Google’i otsingus kui Google Mapsi tulemuste järjestuses. Otsingutulemustes kuvab Google eelkõige neid ettevõtteid, mida peetakse usaldusväärseks ja ajakohaseks, sest algoritmid eelistavad profiile, mis näitavad, et ettevõte on elus, aktiivne ja klientidega kontaktis. Seepärast on oluline, et konto ei oleks pelgalt loodud, vaid ka pidevalt hallatud ja täiendatud.
Aktiivne konto tähendab, et ettevõte lisab regulaarselt pilte, uudiseid, kampaaniaid või pakkumisi. Samuti mõjutavad järjestust märkimisväärselt klientide hinnangud ja nendele vastamine. Google võtab arvesse nii hinnangute arvu kui ka nende sisu ning eriti seda, kas ettevõte vastab kommentaaridele ja näitab seeläbi klientide suhtes huvi üles.
Lisaks arvestatakse, kui täpne ja ajakohane on ettevõtte info – mitte ainult lahtiolekuajad, kontaktandmed ning asukoha õiged koordinaadid, vaid ka asjakohane teenuste ja toodete nimekiri, sealhulgas nende kirjeldused. Kui need andmed on võrreldes teiste kanalitega ühtsed ja värsked, suurendab see Google’i usaldust ettevõtte vastu.
Viis soovitust Google Business profiili maksimeerimiseks
Lõpetuseks aga viis soovitust, kuidas oma äriga võimalikult hästi Google´is esindatud olla, nii otsingus kui kaardil:
- Hoia oma äri nimi, aadress ja põhiline telefoninumber samad. Inglise keeles nimetatakse seda lühendiga NAP – Name, Address, Phone. Kui need on igal pool samad ja muutumatud, siis otsingus asetatakse firma kõrgemale kohale.
- Kodulehel peavad olema samad kontaktid, kui Google Business lehel sisestatud. Aadress, telefon ja firma nimi peavad olema silmapaistval kohal ning otsingumootorite poolt leitavad.
- Klientide hinnangud on olulised. Kutsu kliente üles oma soovitusi ka Google'is jagama. Rohkem (positiivseid) hinnanguid muudavad firma nähtavamaks nii otsingus kui Google Mapsi kaardil.
- Otsi Google'iga iseend ja vaata, millised tulemused on esimesed. Kui esimeseks tuleb mitte firma enda lehekülg, vajab see optimeerimist. Kui mõni populaarne lehekülg annab valed kontaktandmed, võta nendega ühendust ja palu firma andmed ära muuta.
- Kinnita firma enda omaks, lastes Google´il kontorinumbrile helistada või aadressile postkaart saata. Kinnitatud aadressi ja telefoniga firmad on otsingutulemustes ning Google kaardivaates alati eelistatud mittekinnitatud andmetega firmadest.