[Video] Paneme Analyticsis eesmärgid ehk Goals'id paika

Priit Kallas
09. apr 2018
3 min lugemine

Oma kolmandas video-õpetuses räägib Priit Kallas Dreamgrow.ee-st, mis on Google Analyticsi kõige olulisem osa ehk eesmärgid – Goals.

Lihtsalt ja selgelt kokku võttes on Goal veebikülastaja tegevus, mis on veebiomaniku jaoks äriliselt oluline. See on näiteks ost e-poest, kontaktivormi täitmine, hinnapäring, uudiskirjaga liitumine, meililingi klõpsamine.

Vaata ka 1. osa ja 2. osa loengust.

 

Vajuta siia, kui soovid Google Analyticsit lähemalt tunduma õppida!

Goal ehk siht või eesmärk, kuhu tahad jõuda annab teada, millised külastajad kodulehel on valmis tehingut sooritama ja samuti annab see palju infot selle kohta, mis tegelikult sinu ettevõtte turunduses töötab ja mis mitte – millistest kanalitest jõutakse tehinguteni ja millistest mitte.

Teeme näidislehe, kus on veebovormis ainult üks väli, millele saab sisestada e-posti. Eesmärk on lihtne: koguda võimalikult palju külastajaid, kes sisestavad oma e-posti aadressi.

Kui veebivorm on täidetud ja saadetud, peaks inimene jõudma „Täname!“ lehele. Kõige lihtsam Goal ongi selle lehe külastuste mõõtmine.

Sellele lehele jõudnute puhul on teada, millisest kanalist nad on sinna jõudnud ja näiteks ka seda, milline reklaam on tulemuslikum.

Kuidas Goali administraatori vaates seadistada?

Administraatori vaates kolmas tulp ehk View Settings on see, mis peidab endas ka Goal´i osa.

Vajutame New Goal ja siis sellele nime, tüübi (meie näites Destination ehk sihtkoht) ja siis küsib Google selle lehe aadressi. Edasi võib sisestada ka ühe tehingu väärtuse.

Kui tehninguni jõudmiseks on mitmeid samme, näiteks mitu vormi sisestamist, siis saab järgmisena need etapid ka kõik kirja panna. Seda nimetatakse Funnel´iks. Tavalisel kontaktivormil, nagu meie näites, seda vaja ei lähe.

Kui Goal ehk siht on seatud, saab seda sisse-välja lülitada.

Kuidas kontrollida, kas see töötab?

Selleks, et teada saada, kas Goal töötab, tuleb minna tagasi Real Time vaatesse ja vaadata, kas midagi juhtub, kui eesmärgi täidame.

Alajaotuse Conversions all näeme, kas päringuid on tulnud. Katseks täidame vormi ja siis peakski see nähtav olema.

Veel võimalusi eesmärke mõõta

Alati ei pea eesmärk lõppema „Täname!“ lehega, kuigi see leht on turunduslikult väga väärtuslik.

Arendaja abiga saab ka muid asju seadistada, näiteks „Saada!“ nupule vajutamist, kuid siis on arendaja abi juba vaja.

Kui sa kasutad Google Analyticsit, aga Goalsid pole seadistatud, siis ei kasuta sa seda päris õigesti. Tee oma kontol Goalsid ära.

Priit Kallas

Dreamgrow digiagentuur aitab teil oma ettevõtte veebiturundusest maksimaalseid tulemusi saada. Viime teie sõnumi klientideni, et suurendada müüki ja tuntust. Veebilehed, Adwordsi ja Facebooki kampaaniad, meiliturundus ja palju muud.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 25 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!

Vali paketi periood

1 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 12.08

3 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 36.24

6 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 72.48

1 aasta põhine arveldus

Säästad 20% ehk -24.16

Kuus 10.07

Kokku 120.80

1 aasta
0.00
2 aastat
0.00
3 aastat
0.00
4 aastat
0.00
5 aastat
0.00
6 aastat
0.00
7 aastat
0.00
8 aastat
0.00
9 aastat
0.00
10 aastat
0.00