20 min lugemine

Ettevõtte nime valimine ja kontroll – põhjalik juhend

Veebirebane
10. jaan

Ettevõtte nime valimine on üks esimesi ja kõige püsivamaid otsuseid, mille iga alustav ettevõtja tegema peab. See on palju enamat kui lihtsalt silt uksel – see on tavaliselt esimene asi, mida kliendid kuulevad ning mille põhjal endale esmamulje loovad. Hea nimi jääb meelde, tekitab usaldust ja aitab ettevõtet otsingumootorites leida. Selles põhjalikus juhendis vaatame läbi kõik olulised sammud, alates ideede genereerimisest kuni ettevõtte nime kontrollini.

Ilmselt ei alga äri firmale nime panemisest, kuid mingil hetkel tuleb see väga tähtis otsus ikkagi teha. Öeldakse, et nimi ei riku meest, kui mees ise oma nime ei riku – nii kehtib ka ettevõtete puhul. Siiski firmanimest oleneb palju, eriti aga see, kui hästi kliendid selle meelde jätavad. Praegu on aina olulisem ka see, kuidas internetiavarustes nimi üles leitakse ja et otsing ikka õigesse kohta juhataks. Huvitav ja originaalne nimi on ärile kasulik, leiavad eksperdid.

Valdav enamus klientidest teevad oma ostuotsused, arvestades brändiga. Bränd ja firmanimi on seega olulised ning kui äriplaan on esialgu ehk kõige olulisem, siis müüma asudes on nimi võib-olla isegi tähtsuselt teisel kohal. Brändi tuleb hakata arendama ja kui nimi on halvasti valitud, siis see on loomulikult kordades raskem ja kulud suuremad.

Kellele on ettevõtte nimi suunatud?

“Ärinime panekul sõltub kõik sellest, et milleks seda vaja on. Kui tegemist on B2B allhanke-ettevõttega ja firmal pole oma lõpptoodet, siis pole põhimõtteliselt mingit väga vahet, mis on firma nimi. Jaetarbijale suunatud väljund on aga palju olulisem,” märkis agentuuri Brand Manuali asutaja ja brändistrateeg Kaarel Mikkin. Tema sõnul peaks ettevõtte nimevalikul kindlasti mõtlema sellele, et kellele oma toodet või teenust pakutakse.

“Tihti üritavad ettevõtjad panna sellist nime, mis ütleb täpselt ära, millega ettevõte tegeleb ning mis keskendub teenuse või toote sisu kirjeldamisele,” lausus loovagentuuri Velveti asutaja ja disainijuht Janno Siimar. Üks suurimaid vigu nimede ja sloganite väljamõtlemisel ongi see, et sinna tahetakse kogu maailm sisse panna – kasvõi 15 erinevat teenust.

“Sellega pannakse esiteks nimele liiga suur koormus. Nimi on ettevõttest rääkimisel või tema turundamisel lihtsal üks tööriist, üks paljude hulgast, ning kui me paneme ühele tööriistale liiga suure koormuse, siis ta väsib ära,” rääkis ta.

Teine viga on Siimari sõnul nö trikitamine, et teha ennast huvitavamaks või võetakse kasutusele mingi klišee, kuna see on inimestele juba tuttav. “Näiteks on Eestis igasuguseid paradiise – aiaparadiisist kuni plaadiparadiisini välja, kuid seal pole mingit originaalsust,” tõdes ta.

10 asja, mida pead teadma firmale nime valides

1. Alusta nimekonkursi või ajurünnakuga

Ettevõtte nime valimine ei pea olema avalik. Alustada võiks oma äriga seotud väiksema seltskonna seas ideekonkursiga. Las igaüks, ka pereliikmed ja sõbrad pakuvad välja pähe tulevaid võimalikke nimekandidaate, kui neile on lühidalt selgeks tehtud, millega firma kavatseb tegelema hakata. Veidi kõrvalt vaatavad, kuid teemaga kursis olevad inimesed oskavad kõige paremini sobiva nime leida.

Kui ideedest jääb puudu, võib inspiratsiooni ammutamiseks kasutada ka mõnda veebipõhist firma nime generaatorit. Need tööriistad pakuvad märksõnade põhjal kümneid ideid, mis võivad anda loovusele uue hoo.

2. Mõtle, millist sõnumit peab nimi edasi andma

Oletame, et esialgses ajurünnakus on nüüd tekkinud nimekiri võimalikest nimekandidaatidest. Järgmisena peaks sobivaimad välja sõeluma.

Kui müüd mingit kindlat toodet või pakud spetsiifilisemat teenust, siis võiks see olla näha ka nimes. Näiteks Harri Puhastusteenused või Kodune Pagariäri ütlevad hetkega ära, mida firma täpselt teeb. Muidugi võib olla ka mitmeid tegevusalasid, mis nõuavad põhjalikumat läbimõtlemist ja domeeni valikul on arvatavasti sellised pikad nimed ka halvemad kui mõni lühem ühesõnaline bränd.

kodune pagariäri

3. Nimi peab olema lühike ja lööv, lihtne ja selge

Nii ongi: lühike on lööv ja meeldejääv. Head firma nimed on sageli lihtsad ja lühikesed. Lühike firmanimi paistab paremini silma ja aitab hiljem palju kaasa oma brändi tutvustamisele ka välismaal.

Lihtsuse ja löövuse näiteks võib tuua tehnoloogiafirma Apple: nimeks on võetud lihtsalt "Õun" ja kõik liigsed tiitlid on kaotatud. Kuigi firma alustas kunagi ka pikema nimega ja Apple Computer vihjas siiski selgelt tegevusalale, nii nagu rääkisime nimevaliku eelmises soovituses. Hiljem, tuntuse kogunedes polnud aga seda lisandit "Computer" enam vaja. Ja pealegi, lisand "Computer" ei vasta enam ammu kogu Apple'i tootevalikule ja on liiga kitsendav. Apple aga valiti alguses, et muuta kuiv ja tehniline sõna "Computer" veidi sõbralikumaks ja eristuvaks. Nüüd piisabki vaid Apple´ist.

Apple logo
 

Oled juba mõelnud ka kodulehele?
Tee oma firma koduleht meie juurde - esimesed 3 kuud on alustajale tasuta.

Vaata lähemalt siit

4. Väldi kitsendavaid nimesid, et vältida ettevõtte nime muutmist

Loogilise jätkuna ongi siit edasi järgmine soovitus – väldi liiga kitsendavaid nimesid. Kui alustad Anne Pagariärina, aga võtad juurde veel teisegi osaniku või hakkad lisaks pagaritoodetele ka näiteks käsitööõlut pruulima, siis nimi ei vihja enam täielikult firma tegevusaladele. Firma nime valimine peab seega arvestama ka äri võimaliku kasvuga. Hea nimi ei tohiks piirata tulevasi laienemisplaane, olgu selleks siis uued tooted, teenused või sisenemine välisturgudele.

Vajadusel on ettevõtte nime muutmine võimalik. See vajadus võibki tekkida olukorras, kus esialgne nimi osutub piiravaks või tekitab klientides segadust. Firma või oü nime muutmine võib olla kasulik juhtudel, kui ettevõttel ei ole veel kujunenud klientuuri ega märkimisväärset käivet, kui soovitakse siseneda uuele turule või nimi ei toeta enam ettevõtte visiooni. Samas ei ole see mõistlik ettevõtte puhul, millel on juba tugev bränd ja lojaalne klientuur. Sellisel juhul ei piirdu kulud vaid ettevõtte nime muutmise riigilõivuga, vaid lisanduvad ka juriidiliste dokumentide uuendamine, vajadusel uue logo loomine, reklaamkampaaniad, klientide teavitamine ning risk brändi tuntusele.

5. Konkurentide roll ettevõtte nime valikul

Nimi peab olema piisavalt üldine, aga siiski meeldejääv, eristuv ja võimalusel ka tegevusalale vihjav. See on keeruline valik, mida aitab lihtsustada väike uurimistöö konkurentide nimede osas. Kindlasti peaks valitav firmanimi olema kõigist konkurentidest eristuv ega tohiks segi minna mõne teise sama valdkonna tegijaga. Aitab ka see, kui mõelda, milline on sinu ettevõtte peamine eelis või erinevus teistest. Kui võimalik, too see firmanimes välja, aga samas väldi liiga kitsasse nišši minekut.

6. Mõtle otsimootoritele ja internetile

Domeeninime valik käib firmanime valikuga kaasas. Hea ärinimi ei pruugi olla enam domeeninimena vaba, sellepärast on paljud idufirmadki olnud sunnitud välja mõtlema uusi sõnu või liitma mitmest sõnast kokku ebatavalise kirjapildiga väljendeid (näiteks Flickr, Trivago, Instagram ja nii edasi). Nii võib juhtuda, et domeeninime valikuga peab firmanime uuesti üle vaatama. Need kaks peaksid olema võimalikult sarnased, sest esimese asjana lööb kasutaja Internetti aadressi firmanimi.ee või firmanimi.com.

Firmanimed peavad olema head ka otsimootorite jaoks. Proovi enne, millised tulemused pakub välja Google, kui otsid planeeritava firmanimega. Kui otsingufraas "Harri puhastusteenused" viitab mõnele teisele Harrile, kes puhastusteenuseid pakub, siis tuleks parem nimi valida. Kui puhastusteenuse pakkujaid on väga palju, siis uue tulijana tõenäoliselt ei pääse domeeniga harripuhastusteenused.ee eriti otsingus etteotsa, tuleb leppida (esialgu) tagumiste kohtadega. 

otsimootor
Hea mõte on proovida oma firmanime mõnes teises keeles. Inglise, hispaania, ladina või saksa keeles on konkurents küll tihe, aga äkki näkkab. Rahvusvahelises äris võib mõni vaba rahvusvaheline väljend mõne eristuva ees- või tagaliitega aidata hästi läbi lüüa ja olla ka otsimootorite jaoks sobiv. Kui välismaale minekut pole plaanis, jää eestimaise nime juurde, sest Anne Bakery Lounge kõlab äärelinna pagariäri nimena totralt.

Ehkki domeeninimedes saab kasutada ka täpitähti, muudab see hilisema rahvusvahelise asjaajamise keerulisemaks. Kui kavatsed vaid koduturule jääda, siis pole täpitähed probleem, aga muul juhul vaata, kuidas kõlab firmanimi, asendades ä a-ga, ö o-ga jne.

7. Väldi lihtsaid sõnaraamatusõnu

Üsna võimatu on otsimootorite otsingutulemustes kuhugi heale kohale jõuda, kui valid firmanimeks mõne lihtsa sõnaraamatusõna. Sellist nime ei pruugi läbi lasta ka äriregister. Näiteks Logomeistrid või Head Pagarid oleks liiga vähe eristuv ja mitte meeldejääv. Apple on seega klassikalises mõttes samuti halb näide, aga Õun töötas end esialgsest Õuna Arvutitest maailmakuulsaks kaubamärgiks ja siis on see juba hea, lühike ja meeldejääv nimi.

8. Väldi ajutisi trende

Igal ajastul on oma trendid. Nii oli ka Pukk & Pojad kunagi moodne nimekuju, kuid mitte praegu. 1990ndatel pandi ärinimele lõppu .com, et rõhutada oma trendikat tegutsemist dotkomiäris. Kui aga saabus krahh, viitas .com tavaliselt sellele, et firma on olnud osaline suures internetimullis ja .com kadus enamuse ettevõtete nimedest ruttu. 

9. Ettevaatust geograafiliste ja isikunimedega

Füüsilisest isikust ettevõtja ärinimes võib sisalduda tema enda nimi (Harri Tamme Puhastusteenused), kuid äriühingutes ei ole see nii hea, sest ärid kipuvad muutuma ning Pukk & Pojad ei kõla enam nii kaasaegselt kui möödunud sajandi alguses. Eriti siis, kui Pukki ja poegasid enam firma juhatuses polegi.

Kohanimede ja haldusüksuste nimede kasutamine ärinimes aga on mõnikord ka äriregistri poolt reeglitega piiratud, nende kasutamine peab olema põhjendatud. Eesti Pagarid või Värska Vesi sobivad, sest pagaritooted rõhutavad Eesti päritolu ja Värskast ammutatakse mineraalvett ka tulevikus. Kuid näiteks USA kunagine suurettevõte Minnesota Manufacturing and Mining pidi oma nime muutma, kui nad enam ammu ühe osariigiga ei piirdunud. Praeguseks on see ettevõte maailmas tuntud nime all 3M.

Värska

10. Väldi keerulisi ja raskesti häädatavaid sõnu

Kui paned firmale mõne haruldase nime, kasutades keerulist ja pikka sõna, siis see võib küll otsimootoritele meeldida ja alati otsingutulemustes esimeseks tulla, kuid inimeste mälust kipub liiga kiiresti kustuma ja kogu otsimootoriturundusega pingutamine on siis olnud ikkagi asjata.

Nimi peab olema lihtne ka telefoni öelda. Tee katse ja loe võimalik nimi teisele telefonis ette. Kontrolli hiljem, kas ta pani selle õigesti kirja. Kui ei pannud, vajab nimi veel lihvimist.

Kasuta tehisintellekti inspiratsiooniallikana

Tänapäeval pakub tehisintellekt, näiteks ChatGPT, väärtuslikku tuge paljudes valdkondades. Nii saavad erinevad AI tööriistad abiks olla ka ettevõtte või OÜ nime valimisel. Sisestades oma tegevusvaldkonna, sihtgrupi ja väärtused, töötab AI kui võimas ärinime generaator, pakkudes välja kümneid loomingulisi nimekandidaate. Lisaks aitab see kontrollida variantide kõla ja tähendust võõrkeeltes. Kuigi tehisintellekt on suurepärane tööriist ajurünnaku kiirendamiseks ja uute vaatenurkade leidmiseks, jääb lõplik firma nime kontroll ja strateegiline otsus siiski inimese teha.

Tehniline ja juriidiline ettevõtte nime kontroll

Kui läheneda nimevalikule tehnilise poole pealt, soovitas Kaarel Mikkin panna paika esiteks nime kriteeriumid ja vajadused ning alles siis algab nimevaliku loov osa. Selles etapis tasub lasta lennata kõikvõimalikel ideedel, mis ettevõtte kriteeriumitele ja vajadustele vastavad ning pärast seda algab terade sõelumine sõkaldest. “Kõik rumalad ideed visatakse välja ja jäävad need, mis sobivad. Põhjalikumalt hakatakse kontrollima neid nimesid, mis meeldivad,” selgitas ta.

Eestis tähendab ettevõtte nime kontrollimine ennekõike vabade firmanimede leidmist. Peamine tööriist selleks on e-Äriregister, kus saab teostada ametlikku äriregistri nimepäringut. Ettevõtte nimepäring võimaldab otsida nii identseid kui ka sarnaseid ärinimesid ja kaubamärke. Hoolikas firma nime kontroll aitab vältida olukorda, kus juba valitud nimi lükatakse registreerimisel tagasi ja kogu nime valiku protsessi tuleb otsast alustada. Põhjalik firmanimede kontroll ei piirdu aga ainult äriregistriga.

Nimede kontrollimiseks on olemas ka avalikud kaubamärgiregistrid, Google ja domeeniotsingud. Nimevaliku kriteeriumites tuleks paika panna ka see, kui paindlik on klient veebiaadressi valimisel, kas selleks sobib .com või mõni muu domeen.

“Kui sa leiad nime, millel on vaba .com aadress, siis on 99-protsendiline tõenäosus, et sellise nimega kaubamärki maailmas ei eksisteeri ja selle võib endale ära registreerida. Kuid leida endale täna normaalse, lühikese, lihtsasti loetava ja hääldatava nimega vaba .com aadressi on praktiliselt võimatu – proovige leida mõni vaba 5-täheline .com, mis oleks loetav ja hääldatav!” lausus Mikkin.

  • Äriregister - sarnased ärinimed Eestis
  • Patendiamet - sarnased kaubamärgid Eestis
  • Google - sarnased nimed ja tulemused mujal maailmas
  • Neti - sarnased nimed Eestis
  • Facebook - sarnased nimed ja kaubamärgid mujal maailmas
  • LinkedIN - sarnased nimed ja kaubamärgid mujal maailmas

Nime kontrollimine ettevõtjaportaalis

Registrite ja Infosüsteemide Keskus (RIK) kommunikatsioonijuht Heilika Kutsch: 

“Ettevõtjaportaalis uue ettevõtja asutamiseks avalduse esitamisel, annab portaal nime sisestamisel märku, kui väga sarnane ärinimi või kaubamärk on varasemalt juba registrisse kantud, kuid ei keela valitud nimega avaldust registrile esitamast.

Pärast esmakande avalduse esitamist vaatab selle üle registripidaja ja kui soovitav ärinimi on sama kirjapildiga juba registrisse kantud või väga sarnane mõne registreeritud nime või kaubamärgiga, teeb registripidaja nime korrigeerimiseks määruse. Seejärel tuleb registrile esitada muudetud nimega esmakande muutmise avaldus. Esitatud andmete korrigeerimiseks, kui on tehtud määrus, on esmakande muutmise avalduse esitamine riigilõivuvaba.

Ärinimi peab alguses või lõpus sisaldama õiguslikule vormile viitavat eestikeelset täiendit või lühendit, näiteks osaühing või OÜ. Sellise kirjapildiga, nagu esitatakse esmakande avalduses ärinimi koos õigusliku vormi täiendiga, kantakse ühing registrisse. Seega saab ettevõtja ise avalduse täitmisel valida/määrata, kas nimi kantakse registrisse õigusliku vormi lühendiga, kas OÜ nime ees või lõpus või pikalt välja kirjutatud täiendiga nagu näiteks "Osaühing" nime ees või lõpus.”

Välisturgudele pürgijate taustauuring

Välisturgudele pürgijad ei tohiks unustada keelelise tähenduse kontrolli. “See on viga, mida paljud ettevõtjad teevad, kas unustatakse ära või hoitakse selle arvelt kokku. Näiteks mõnel tulevasel sihtturul võib üks nimi tähendada midagi väga halba või rumalat või on sarnane mõne teise turul tegutseva kaubamärgiga,” märkis Mikkin.

Brand Manual pakub kliendile tavaliselt välja nimevariantidest sõelutud nimekirja, kus on vähemalt kolm-neli nime. Need nimed on ettevõtte sihtturgudel kontrollitud nii keeleliselt kui tähenduste poolest ning samuti konkureerivate kaubamärkide suhtes.

“Tavaliselt sobib üks nimi hästi. See on lõpuks suhteliselt ratsionaalne harjutus, emotsionaalne voor on alguses. Kuid lõpliku sõna ütleb patendivolinik – registreeritakse see nimi, mida saab kasutada, mitte see, mis kõige rohkem meeldib. Sellepärast tulebki valida kolm-neli varianti,” rõhutas Mikkin.

Kui aga ettevõte tegutseb nii Eestis kui välisturgudel, siis soovitab ta nime valida primaarse turu järgi. Erinevaid brändinimesid Mikkin ei soovita. “Mida rohkem on brändinimesid seda raskem ja kallim on neid üleval pidada, seetõttu on alati parem, kui neid on vähem. Kui Eesti turg ei ole ettevõtte jaoks primaarne turg, siis tuleb leppida olukorraga, et kohalikul turul on ebamugavam, kuid põhiturul töötab nimi laitmatult,” selgitas ta.

Mikkini sõnul on kindlasti lihtsam ja odavam investeerida aega nime loomisesse, teha seda õigesti ja perspektiiviga ning võimalikud riskid ära maandada. “Kui olete nime kontrollimata jätnud, kaubamärgi turule toonud ja peate seda siis kellegi vaidlustuse tõttu muutma hakkama, siis see on üks väga kallis tegevus,” hoiatas ta.

Samuti soovitab nimevaliku jaoks aega varuda Janno Siimar. “Ettevõte on nagu laps, sa võid talle kohe Toomas nimeks panna, aga hiljem on ta hoopis Peetri nägu. Nimevalikul ei tasu kiirustada, vaid tasub aega varuda,” rõhutas ta. Siimari sõnul aga ei riku nimi meest, pigem vastupidi. “Hea ettevõte suudab iga nimega toimetada ja kehva nime pärast pole keegi veel pankrotti läinud,” märkis ta.

Oled juba mõelnud ka kodulehele?
Tee oma firma koduleht meie juurde - esimesed 3 kuud on alustajale tasuta.

Vaata lähemalt siit

Inspiratsiooniks: Levinud ärinime tüübid ja hea nime tunnused

Atraktiivne vs praktiline

Siimari ütlusel on ettevõtte nime valimine sageli mäng atraktiivsuse ja praktilisuse vahel. “Mäng käib alati praktilisuse ja originaalsuse piiri peal. Originaalne ei ole kunagi praktiline, kuid originaalne võib olla kasulik ja huvitav,” tõdes Siimar.

Näiteks kui ettevõtja müüb klaasi, siis on hea, kui sõna klaas on nimes, sest siis saavad inimesed ilma pikalt süvenemata aru, et sa müüd klaasi. Kuid täiesti vabalt võib seda klaasifirmat nimetada ka kuidagi teistmoodi. “Tuleb lihtsalt arvestada selle pingutusega, et inimestele tuleb selgeks teha, mida see firma nimi tähendab ning pika aja jooksul hakkab see võrdsustuma klaasiga,” selgitas ekspert. Tõsi, kui firma nimi sisaldab sõna klaas, siis on see küll lihtsam, kuid samas on keerulisem teistest konkurentidest eristuda. 

Hea ärinime kolm tunnust

  1. Meeldejääv. 
    Esiteks peab nimi olema meeldejääv ning reeglina pole seda mitte tema sisu, vaid seda on kaks komponenti – selle kõla ja kuju on lihtne meelde jätta.
  2. Intrigeeriv.
    Teiseks peaks nimes olema väike intriig või konflikt sees, nii et see paneb inimesi mõtlema, siis jääb see paremini meelde. Nimi peaks olema natuke eriline.
  3. Tähenduslik.
    Kolmandaks on oluline, et inimesed, kes selles ettevõttes töötavad ja hakkavad seda nime kasutama, peavad aru saama, kust see nimi tuleb ja mis lugu selle taga on. Hea, kui töötaja silmad särvad seda lugu rääkides.

Allikas: Janno Siimar, Velvet

Ärinime kaheksa enimlevinud tüüpi

  1. Tegijat või teenuspakkujat kirjeldav nimi nagu Eesti Energia – on aru saada, et kus ja mis valdkonnas ettevõte tegutseb.
  2. Toodet või teenust kirjeldav – Leibur on väga hea näide, nimes on viide leivale.
  3. Isikunimest tulenevad kaubamärgid nagu Ivo Nikkolo või Endover – ettevõtted, mis on nime saanud omaniku või asutaja järgi.
  4. Toote pakutavat efekti kirjeldav kaubamärk nagu Blender – see kirjeldab hästi toote loomist.
  5. Nimi võib rääkida sellest, mida sul ei ole nagu No Bananas – banaane sealt ei saa, küll aga maasikaid.
  6. Legendi või ajaloo taustaga kaubamärgid nagu Vana Tallinn ja Kalev.
  7. Asukohale või päritolule viitavad kaubamärgid nagu Saku – Saku on Eestis üks tugevamaid asukohapõhiseid kaubamärke.
  8. Teise tähendusega sõna, nagu näiteks raamatupood Apollo, mille nimi ei räägi raamatutest. Või Apple, mis räägib õuntest, mitte tehnoloogiast.
    .. või on nimi täiesti abstraktne täheühend või lühend (kui seda on võimalik registreerida).

Allikas: Kaarel Mikkin, Brand Manual

Strateegiline juhend eduka firma nime valimiseks

Ettevõtte nime valimine on üks kaalukamaid samme äri rajamisel. See on strateegiline otsus, mis defineerib brändi identiteedi ja mõjutab otseselt selle pikaajalist edu. See on protsess, kus kohtuvad loovus, praktiline mõtlemine ja juriidiline hoolsus. Nagu juhendist selgus, algab kõik ideede genereerimisest, millele järgneb kandidaatide hoolikas sõelumine, pidades silmas nime meeldejäävust, lihtsust ja sõnumi selgust. Kokkuvõttes, ära kiirusta – võta aega, et leida nimi, mis mitte ainult ei kõla hästi, vaid kannab endas ettevõtte lugu ja väärtusi. Hästi läbimõeldud nimi on väärtuslik investeering, mis on ettevõtte üheks nurgakiviks ja toetab äri kasvu aastateks.

Veebirebane

Veebimajutus.ee pakub oma klientidele mugavusteenust domeeni, e-posti, kodulehe majutuse ja tööriistade vallas. Elkdata OÜ on tegutsenud 27 aastat, teenindades igapäevaselt pea 28 000 klienti, luues neile väärtust läbi kiirete ja lihtsate veebiteenuste.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 28 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!