Kuidas alustada edukat Facebooki kampaaniat?

Facebookis võib palju raha kulutada ja tähelepanu osta – see on lihtsaim võimalus. Kuid saab ka teistmoodi ja nii rahakotti kui klienti säästvamalt. Siin on seitse soovitust, mismoodi oma Facebooki kampaania mõju suurendada.

Mõtle, mida peab Facebooki kampaania saavutama?

Kas tulemuseks on suurem fännide arv Facebookis, rohkem kodulehe külastusi või mõne konkreetse toote müük? Vastavalt sellele säti ka oma kampaania. Kui tahad rohkem fänne, saab seda teha Facebooki tasulise kampaaniaga oma fännilehte reklaamides. Kui soovid rohkem kodulehe külastusi, siis ka selleks on Facebookil oma kampaaniaformaat. Mingi toote või pakkumise promomiseks tee oma lehe seinale vastav postitus ja promo seda.

Alusta tasuta postitustest, mis huvi tekitavad

Muidugi ei pea oma kampaaniat kohe n-ö nuiaga pähe lajatamisest ehk massiivsest reklaamist alustama.

Facebookis on oluline kasutajaid huvitav sisu. Kui seda pakud, siis näitab ka Facebook sinu postitusi rohkematele inimestele. Tee postitusi, mis inimesi huvitavad, ole oma valdkonnas kasulik ja kampaania hakkabki vaikselt lahti rulluma. Õigel hetkel rakenda alles tasulisi kampaaniaid ja reklaame.

Tee reklaame, mis müüvad

Lihtne soovitada, raske teha – millised reklaamid siis müüvad Facebookis?

Siit leiab soovitused, milliseid reklaame peaks Facebooki jaoks tegema. Esiteks peab reklaam olema visuaalselt nauditav, teiseks peab see olema seotud reklaami sisuga, mitte eksitama ning kolmandaks – paku mingit väärtust selle eest, et inimesed klikiks. Kõige tavalisem on muidugi soodsam hind, aga mõtle veel midagi paljulubavamat välja ja rahvas tuleb.

Ning neljandaks täiesti klassikaline reklaami ja turunduse soovitus – kutse tegutsemisele. Iga reklaami juures peab olema kutse mingile tegevusele, mida klient teeb, olgu see siis poodi tulemine, e-poest ostmine, kasutajaks registreerimine, andmete jätmine vms.

Toeta ka teistest kanalitest

Kirjuta kodulehel, blogis, Twitteris ja e-uudiskirjas, et Facebookis on käimas kampaania. Meelita ka muudest kanalitest inimesed Facebooki lehele, sest enamusel neist on ju Facebooki kontod olemas.

Suuna kõik teated õigele sihtrühmale

Pole mõtet lahmida ja kogu Eestile oma sõnumit kuulutada – esiteks läheb see väga kalliks ja teiseks võivad need kasutajad, kes pole sinu tootest üldse huvitatud, seda spämmiks pidada ja firma maine saab löögi.

Facebookis on võimalik luua oma kitsam auditoorium ja lugejaprofiil (või mitu profiili), kellele oma kampaaniad suunata. Kitsenda valikut vajadusel inimeste vanuse, asukoha, huvide, töö jm järgi. Eesti on Facebooki jaoks nii väike, et kulutatavad summad kampaaniale pole suured, eriti kui kitsendad neid veel oma sihtrühmaga. Kui oled kohalik teenusepakkuja, siis piira näiteks filtriga, mis kitsendab kasutajate hulga mingi kauguseni kohaliku poe asukohast või teenindusasutusest ja efektiivsus on suur: kõik Facebooki kasutajad sinu poe ümbruses tõenäoliselt näevad sinu kampaaniat ja kauemal reklaamida polegi vaja. Säästad palju raha ja jõuad õigete inimesteni.

Kasuta nähtavaid postitusi

Kõige paremini nähtav on videoklipp. Kui teed väikese klipi, siis näidatakse seda hoopis enamatele kasutajatele kui pilti või teksti. Ainult tekst saab kõige väiksema tähelepanu.

Kuna Facebook eelistab inimeste postitusi firmade postitustele, siis proovi just selliseid postitusi, mis kutsuvad üles jagama või on sisult piisavalt põnevad paljudele inimestele, et nad jagavad seda ise vabatahtlikult oma sõpradele edasi. Selline sisu pole tavaliselt läbinähtav kommerts-sõnum, vaid pigem mõni asjalik nõuanne või erapooletu soovitus, mismoodi asju paremini teha. Lõppkokkuvõttes kiikavad paljud sõprade sõbrad siis ka nõuandja enda lehele.

Tee erinevad reklaamid

Selleks, et inimesed reklaame Facebookis paremini märkaks, peaksid need disainilt olema kõik omavahel seostatavad, kuid võiksid siiski olla pisut erinevad ja kasutada erinevaid bänneripositsioone. Nii ei teki bänneripimedust, kui üks ja sama teade kogu aeg vilgub samal kohal.

Jaga
Nõuandja