Kuidas teha Facebookis reklaami, nii et see reaalset kasu tooks

Veebirebane
27. apr 2020
12 min lugemine

 

Paljude väikeettevõtete kodulehtede suurim osa liiklusest tuleb justnimelt Facebookist, samas jõuab tasuta sisu vaid 8%-ni jälgijatest. Kui oled tasuta vahenditega juba katsetanud ja tunned, et sellest jääb väheks, siis on järgmine samm klientide ja jälgijate võitmiseks hakata kasutama Facebooki tasulisi teenuseid ehk võtta ette Facebooki reklaam.

Esialgu võib Facebookis reklaamimine tunduda keeruline, kuid võimalustega veidi tutvudes pole see sugugi kaelamurdev. Samas võid ainuüksi teadmatusest üsnagi palju tühja raha huugama panna, seega peaksid end enne alustamist pisut asjaga kurssi viima.

Kuidas luua edukat Facebooki kampaaniat

Kindlasti oled kuulnud turundajate ütlust, et ära boosti, vaid tee reklaami. Seda põhjusel, et Facebook Ad Manageril on palju rohkem võimalusi kui boost nupul, mis omakorda tähendab, et saad oma raha targemini kasutada. Näiteks ei saa sa boost-nupu abil Facebookile öelda, mis on sinu kampaania eesmärk või kus täpsemalt sa oma reklaami näidata tahad, samuti ei saa sa luua reklaame, mida sinu uudisvoos ei ole, saad ainult olemasolevat postitust reklaamida. Facebook ise on öelnud, et kui tahad lihtsalt brändi tuntust kasvatada, siis on boost hea idee. Kuid kui sul on spetsiifilisemad eesmärgid (näiteks tahad suurendada kodulehekülje külastatavust või toodete  müüki), siis peaksid kasutama Facebooki reklaamimaganeri.

Selleks, et Facebook Ad Manageri kasutada, pead endale esmalt looma Facebook Business konto, mis ei ole keeruline, kui sul on Facebooki leht juba olemas.

Kui oled Facebook Businessi tööle saanud, mine järgmiseks reklaamihalduri lehele ja vajuta sealt „loo“, pärast mida saadki hakata kampaaniat planeerima:

1. Vali kampaania eesmärk – sinu ees on järgmised valikud: liiklus, äppi installimine, video vaatamine, müügikontaktid, postitustele reageerimised, lehe jälgimised, üritusele registreerujad, sõnumid, konversioon, kataloogipõhine müük või poeliiklus.

2. Siit edasi pead otsustama, kas soovid testida erinevaid sihtrühmi, paigutust ja visuaali või jääd ühe reklaami juurde. Kui tahad läbida testi, siis vajuta Split Test.

3. Järgmiseks pead seadistama kampaania eelarve. Sinu valik, kas määratled eelarve päevapõhiselt või reklaami elueapõhiselt. Mõned eksperdid ütlevad, et elueapõhine eelarve toob paremaid tulemusi, sest siis saab Facebooki algoritm seda paremini optimeerida. Samas peaksid ise katsetama, milline valik sulle paremaid sobib.

4. Edasi tuleb sul määrata, kui kaua sinu kampaania kestab. Vaikimisi pakub Facebook sulle algusajaks praegust kellaaega, kuid arvesta kohe, et Facebooki reklaamid käivad läbi nende aktseptija ja sellega võib minna kuni 24 h.

5. Nüüd küsitakse sult, kellele sa reklaami näidata soovid. Hea, kui sul on varasemalt Facebook Businessi sihtrühmade alla juba salvestatud võimalikud sihtrühmad, siis saad neid kiiremini kasutada. Kui sul on olemas laiem sihtrühm, võid omakorda reklaamis seda piirata – näiteks kui sul on seadistatud sihtrühm kõigi Tallinna elanike jaoks, siis saad konkreetses reklaamis piirata, et näitad seda vaid e-poodidest ostmise vastu huvi tundnud isikutele vanuses 25-45. Lisaks saad sihtrühma piiritleda selle alusel, kas reklaami näidatakse kõigile sihtrühma kuulujatele või ainult neile, kes sinu lehte jälgivad või kes on jälgijate sõbrad. Samuti saad defineerida, et need, kes on juba ostu sooritanud, seda reklaami ei näeks (vajalik näiteks juhul kui teed sooduskampaaniat ja ei taha, et värskelt tooteid soetanud kliendid seda näeksid).

6. Järgmiseks saad valida asukohad, kus sinu reklaami näitama hakatakse, mille osas pakub Facebook Ad Manager arvukalt võimalusi. Muidugi tahab Facebook, et sa valiksid automaatse paigutuse, samas saad ka ise määrata, kus sinu reklaami näidatakse: kas kõigis seadmetes või näiteks ainult mobiilis või desktopis, Facebooki ja Instagrami uudisvoos, Marketplace-kategoorias, videovoos, inboksis, story-des, Facebooki otsingutulemustes jne. Samuti saad määrata, kas sinu reklaami näidatakse ainult Android telefonis või iOS seadmetel või mõlematel – see on oluline näiteks äppide jaoks, kes peavad erinevatele platvormidele arendama erinevad versioonid.

7. Siit edasi palutakse sul otsustada, kas maksad klikkide või näitamiste eest. Lihtne valem on see, et sa peaksid valima variandi, mis vastab sinu eesmärgile. Kui soovid kasutajaid koduleheküljele, siis maksa kliki hinna eest, kui sulle on tähtis konkreetsele postitusele reageerimisi saada, siis maksa näitamiste eest.

Rääkides hinnast, siis võib see valdkonniti olla väga erinev. Facebooki reklaami hind kujuneb oksjonipõhiselt – mida rohkem on konkreetsel hetkel sinu valdkonnas samade silmapaaride eest võitlejaid, seda kallim on kliki hind. Valdavalt on kõige kallim klikihind finantssektoris, seda eelkõige kiirlaenude kontekstis, sellele järgnevad interneti ja telekom, majapidamisega seotud reklaamid ja erinevad kaubad-teenused. Samas on Facebooki reklaamid siiski oluliselt soodsamad kui Google`i reklaamid, kus ühe kliki hind mõnel turul võib küündida sadadesse eurodesse. Siin me räägime ikka eelkõige sentidest ja vahel ka eurodest.

8. Nüüd saad minna reklaami sõnumi ja kujunduse poolele. Esmalt küsib Facebook, millise konto alt neid reklaame näidatakse. See on oluline ainult siis, kui haldad mitut lehte, siis pead jälgima, et kogemata vale brändi alt reklaami ei postitaks. Seejärel on sul valik, kas kasutada reklaami põhjana mõnda juba uudisvoos olemasolevat postitust või kujundada päris uus reklaam. Seejuures saad reklaami seadistada nii üksiku pildi või videona kui pildi-karussellina, mis on kasutajate seas väga populaarsed. Karusselli hilisemast analüütikast saad ka lihtsasti teada, millised pildid ja tooted kliente enim kõnetasid. Kui otsustad karusselli kasuks, siis saad panna ühte reklaami kuni 10 pilti ja lisada neile soovi korral kõigile erineva URL-i.

9. Pärast neid toiminguid on sinu reklaam valmis ja võid vajutada avaldamise nuppu ehk „Publish“. Kuid nagu räägitud, läheb see käsitsi ülevaatamisele, millega võib minna paarist minutist kuni 24 tunnini.

10. Kui Facebooki kampaania on edukalt üles saanud, siis ära jäta seda lihtsalt tiksuma, vaid monitoori seda pidevalt. Pärast reklaami vahetut avaldamist on iga Facebooki reklaam nn õppimisfaasis, kus klikihind on kõrgem. NB! Ära sel ajal midagi muuda. Kui märkad viga, siis pigem tee koopia ja muuda seal. Kui teed vahepeal muudatusi, siis võtab reklaami uuesti käimasaamine nii palju aega, et lõpuks ei ole see sulle enam kasulik.

Pixel – kohustuslik abimees iga Facebooki reklaamija arsenalis

Pixel on küpsis, mis paigaldatakse kasutaja seadme külge, mis sinu veebilehte külastab. Pixeli abil saad teada, kas klient käis lihtsalt sinu kodulehel surfamas või sooritas ka mõne tegevuse – näiteks vaatas mõnda konkreetset toodet, sooritas ostu või pani asjad ostukorvi, kuid ostu ei teinud. Miks see Facebooki reklaami juures on vajalik, on see, et Pixeli abil saad kujundada endale potentsiaalset reklaami sihtrühma – näiteks inimesed, kes asjad ostukorvi panid, aga ei maksnud – tuleta neile Facebooki reklaamiga neidsamu tooteid meelde ja usu, et nad endiselt mõtlevad ostule. Teine Pixeli väärtuslik funktsioon on see, et saad luua ostjatega sarnaseid sihtrühmi. Facebook Businessi Audience sektsioonis saad luua lookalike-sihtrühmi, kes Facebooki hinnangul sult sama suure tõenäosusega ostaksid.

Võimalikud põhjused, miks sinu Facebooki reklaam ei too soovitud tulemusi

Vahel on nii, et oled reklaami käima pannud, aga tulemust ei ole. Siin on mõned võimalikud põhjused:

Näitad reklaami liiga laiale auditooriumile või valedele inimestele

Kas sa ikka tead, kes on sinu ostjad? Kui sa maksad näitamiste arvu eest ja sinu reklaami näidatakse valedele inimestele, kes kunagi sinu toodet ei osta, siis oled sa lihtsalt mõttetult palju raha raisanud.

Vahel võib juhtuda ka nii, et me arvame oma klienti tundvat, kuid tegelikult on ostjateks hoopis teised. Selle teadmise kinnituseks on kasulik teha testkampaaniaid erinevate sihtgruppidega, et katse-eksituse meetodil lõpuks hinnata, milline oli kõige konvertivam sihtgrupp.

Sa pole eesmärki korralikult läbi mõelnud

Väga tihti loodetakse, et kampaaniad aitavad suurendada fännide hulka ja see ongi kampaania kõige tähtsam eesmärk.

Fännidest olulisem võib olla aga hoopis mõni muu eesmärk, näiteks oma brändi tuntuse suurendamine või külastajate veebilehele saamine, keda saaksid omakorda hiljem täpsemate reklaamidega sihtida. Muidugi võid eesmärgiks seada kohe ka müügi, kuid selle eesmärgi puhul pead arvestama, et ost-müük ei ole lineaarne protsess ja sinna jõuab klient enamasti läbi mitme astme. Lisaks võib ost toimuda alles peale mitmendat kampaaniat või sootuks läbi teiste kanalite.

Facebook optimeerib sinu reklaami täpselt nii nagu sa eesmärgiks sead. Kui vajutasid boost nuppu, siis ei saa sa oodata müügi suurenemist, kui tahtsid tõsta veebilehe külastatavust, aga klikke ei tule, siis kontrolli, kas eesmärk sai ikka õigesti seadistatud.

Sa ei mõõda tulemusi

Üks suurimaid vigasid, mida tehakse, on tulemuste mittemõõtmine ja nende mitteanalüüsimine. Näiteks on täiesti võimalik, et mõni kampaania toob tulemusi hoopis muudmoodi, kui esialgu arvasid. Kui tegid kampaania müügi suurendamiseks, aga said juurde kliendikontakte, siis on vaja neid tulemusi analüüsida ning teha sellest omad järeldused.

Sul puudub tegevusplaan

Kas oled läbi mõelnud, mida sa teed, kui potentsiaalsed kliendid justnagu tundsid huvi kampaanias reklaamitud veebilingi vastu, kuid ostma ei kippunud? Võib-olla oli põhjus selles, et reklaam oli nagu kollase veebimeedia klikimagnet, mis meelitas ülepaisutatud pealkirjaga, aga kvaliteetset sisu ei pakkunud? Võibolla vajavad nad aga lihtsalt veel paari täiendavat meeldetuletust, sest turundusteooria ütleb, et klient peab reklaami nägema 7 korda, ennem kui ta sinult ostab.

Veel mõned täiendavad nipid, kuidas Facebooki reklaamidega edu saavutada

Kasuta ära tasuta sisu, mis on saanud palju reageerimisi

Facebookis on oluline luua kasutajaid huvitavat sisu, mis kehtib nii tasuta kui tasuliste postituste puhul. Kui sinu tavapärane uudisvoo postitus saab palju meeldimisi, kommentaare ja jagamisi, siis tee sellest postitusest reklaam, mida näidatakse ka laiemale auditooriumile. Rohkearvuline reageerimine mõjub kui social proof – sellele on juba paljud reageerinud, järelikult peab asi olema seda väärt.

Tee reklaame, mis müüvad

Lihtne soovitada, raske teha – millised reklaamid Facebookis siis müüvad? Siit leiad soovitused, milliseid reklaame peaks Facebooki jaoks tegema. Esiteks peab reklaam olema visuaalselt nauditav, teiseks peab see olema seotud reklaami sisuga, mitte eksitama ning kolmandaks – paku mingit väärtust selle eest, et inimesed klikiks. Kõige tavalisem on muidugi soodsam hind, aga võid ka muudele kasulikele omadustele rõhuda.

Neljandaks täiesti klassikaline reklaami ja turunduse soovitus – lisa igale Facebooki reklaamile alati üleskutse mingile tegevusele, olgu see siis poodi tulemine, e-poest ostmine, kasutajaks registreerimine, andmete jätmine vms.

Varieeri

Et inimesed reklaame Facebookis paremini märkaks, peavad need disainilt olema omavahel seostatavad, kuid võiksid siiski olla pisut erinevad ja asuda erinevatel bänneripositsioonidel. Nii ei teki bänneripimedust, kui üks ja sama teade kogu aeg vilgub samal kohal.

Kokkuvõtteks

Facebookis reklaamimisel ei pea jalgratast leiutama, juhendmaterjale on palju ja tegelikult saad sa sellega soovi korral edukalt ise hakkama. Kasulik on Facebookis jälgida teisi suuri tegijaid ja konkurente ning analüüsida, mida nad hästi teevad. Samas ei tohi unustada, et sadade tuhandete kommentaaride ja laikideni ei ole Eestis turu väiksuse tõttu võimalik kunagi jõuda. Seetõttu tasub seada realistlikke eesmärke. Kui postituste all ei ole seni olnud ühtegi kommentaari ja ühel hetkel saad 2 kommentaari, siis ka see on juba saavutus. Sealt edasi läheb juba pisut lihtsamaks.

Analüütika ütleb, et keskmiselt klikib kasutaja kuus 11 reklaamile. Sinu ülesandeks on jõuda sinnamaale, et olla üks nende seast.

Veebirebane

Veebimajutus.ee pakub oma klientidele mugavusteenust domeeni, e-posti, kodulehe majutuse ja tööriistade vallas. Elkdata OÜ on tegutsenud 25 aastat, teenindades igapäevaselt pea 25 000 klienti, luues neile väärtust läbi kiirete ja lihtsate veebiteenuste.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 25 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!

Vali paketi periood

1 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 12.08

3 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 36.24

6 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 72.48

1 aasta põhine arveldus

Säästad 20% ehk -24.16

Kuus 10.07

Kokku 120.80

1 aasta
0.00
2 aastat
0.00
3 aastat
0.00
4 aastat
0.00
5 aastat
0.00
6 aastat
0.00
7 aastat
0.00
8 aastat
0.00
9 aastat
0.00
10 aastat
0.00