Eesti eksperdid selgitavad: viis viga, mida tehakse mobiilirakendust tellides

Miks mõned mobiiliäpid on head ja mõned kohe päris õudsad? Küsisime Eesti asjatundjatelt, kuidas mitte teha mobiiliäppi tellides vigu, mis tulemusest kehva teevad.

Võetakse närimiseks liiga suur tükk

Fraktali juhtivdisaineri Tajo Oja sõnul on vaja mõelda, kas ka tegelikult on kõike seda vaja, millele mõtled. Oja selgitas, et neil oli potentsiaalne klient, kellel kulus koosolekul kaks tundi, et selgitada, mida rakendus tegema peaks. Kokkuvõttes oleks rakendus tulnud pea sama suur ja põhjalik kui Facebook.

Soovitakse teha liiga originaalset rakendust

Oja sõnul on haigus, et rakendus peab olema väga originaalne, nüüd suuremas osas möödunud. Siiski leidub kliente, kes proovivad luua mõnd täiesti uut loogikat. Näiteks sellist, et menüü avamiseks peab ekraanile asetame kolm sõrme, selle asemel, et vajutada lihtsalt ikooni.

Ta selgitab, et aetakse sassi see, mis teeb rakenduse heaks ning see, mis on rakenduse jaoks kasulik. Unikaalne disain ei tee Oja sõnul äppi heaks, vaid annab pigem lisaväärtust ning seegi peab olema selgelt põhjendatud.

Uusi disainifilosoofiaid saavad turule tuua suured turuliidrid nagu Google, kuna alt ülespoole on midagi väga keeruline teha.

Soovitakse kedagi kopeerida

Oja sõnul on pendlil ka teine ots, milleks on liigne kopeerimine. See, mis töötab ühe jaoks, ei pruugi töötada teise jaoks. Isegi Eestis tullakse ukse taha mõne konkurendi rakendusega ja öeldakse, et tehke meile samasugune. Oja sõnul ei ole aga võimalik teada, kas teise ettevõtte jaoks rakendus üldsegi töötab. Äkki on seal midagi sellist, millest kasutajad hoopis aru ei saa.

Näitena selgitab Oja, et kui rongifirma tahab hakata kasutama bussifirma jaoks loodud piletirakendust, siis võib sellest peagi väheks jääda, kuna sellest, millest piisab busside jaoks, ei pruugi piisata rongide jaoks. Seega ei tasu midagi pimesi kopeerida.

Oja toob markantse näitena olukorra, kus potentsiaalne klient soovis sellist lahendust, kus kõik mahub ühele lehele nii, et kasutaja ei peaks lehte kerima. Hoolimata sellest, et ekraanid on eri suurusega ning lehele oleks vaja lisada erinevaid elemente. See oli tema mantra.

Soovitakse töölaua versiooni kopeerida

Mobi Labi juht Veiko Raime selgitab, et tihti soovitakse kopeerida veebilehe arvutiversioon täielikult ka mobiilile. Sel juhul ei arvestata sellega, et liikvel olles ei pruugi kasutaja vajada kõike seda, millele pääseb ta ligi arvutis olles. Kasutajad käituvad mobiilis ning arvutis erinevalt ning liigse mahu puhul ei pruugi kasutaja enam rakendust üldse kasutada.

Kopeeritakse iOS’i

Teise probleemina toob Raime esile selle, et soovitakse iOS’i versioon üks-ühele kopeerida Androidi peale või vastupidi. Tema sõnul tehakse siiski harilikult enne valmis iOS’i versioon, kuna see on seksikas koht, kust alustada.

Kui aga üritada üks-ühele versioone kopeerida, siis ei pruugi see hästi lõppeda. Androidi ning iOS’i kasutajad on harjunud erinevate asjadega, seega ei pruugi ühel versioonil olev hästi töötada teisel.

Samuti on see kulukas, kuna arendaja peab emuleerima ühte operatsioonisüsteemi teise peal, mis võib lõpuks eelarve lõhki käristada. Seega peaks igat versiooni arendama just sellele platvormile, kus seda kasutama hakatakse.

Algne artikkel avaldati Geenius.ee lehel meie blogis.

Jaga
Nõuandja