Viis soovitust, millega teha e-poe kampaaniat

Ehkki e-poodi võib sisse astuda ükskõik kust maailma nurgast, on siiski sinna ostjate meelitamine sama keeruline, kui mõne aguli nurgapoe jaoks külastajate leidmine. E-poode on ülimalt palju ja seega peab samal ajal konkureerima maailma parimate ning maailma odavaimatega. Kuidas leida kliente ja mõjutada neid ostma, selleks soovitab veebirebane viis vahendit.

Esimene soovitus: meililist ja e-kirjad

Endiselt on e-posti turundus üks võimsamaid ja automatiseeritumaid turundamise vahendeid, mida oma e-poe tutvustamiseks teha. Siin on aga mitu ohtu ja mitu võimalust. Suurim oht on oma e-posti nimekirja kokkusaamine ebaeetilisi või lausa keelatud vahendeid kasutades. Kõigilt eraisikutelt peab enne reklaamisõnumiga e-posti saatmist saama nõusoleku, et nad soovivad seda.

E-posti aadresside kogumiseks sobib näiteks veebilehel registreerimis vormis või uudistelisti hüpik-aknas lubamine, et sellega kaasneb mingi hinnasoodustus järgmiselt ostult. Samuti on hea mõte lisada oma blogipostitustele (sisuturundusele) lõppu võimalus sarnaseid teateid uudiskirjaga ka edaspidi tellida. Nii saab endale just neid kontakte, kes tõesti teemast on huvitatud.

Kui aga oled oskuslikult oma kliendibaasi kokku saanud, siis pole vahet, kas turundad sajale või miljonile kliendile – vaev on enam-vähem sama ja e-postitamise tööriistad saadavad sinu kirja ilma lisavaevata kõigile laiali.

Teine soovitus: sisuturundus

Sisuturundus on kõige kuumem sõna turunduses ja võtab traditsiooniliselt reklaamilt ära aina suuremaid tükke. See tähendab blogipostituste tegemist oma äriga seoses, videote, piltide, podcastide jm tootmist, mis oma vormilt ja sisult on pigem ajakirjandus kui reklaam, sisaldades peidetud turundussõnumit.

Lõppeesmärk on meelitada meediatarbijad sinu kodulehele ja e-poodi.

Sisuturundus aitab nii meedias kui Google´i otsingus paremini silma paista, samuti jagavad lugejad sellist sisu parema meelega kui lausreklaami.

Kolmas soovitus: sotsiaalmeedia

Paljud veebilehed saavad üle poole oma liiklusest läbi sotsiaalmeedia. Seega võiks ka e-poe promomiseks sotsiaalmeedias turundustööd teha. Facebook küll tahab ärilised lehed inimeste seinalt tahaplaanile tõrjuda, kuid hea sotsiaalmeediapostitusega võib saavutada selle, et inimesed ise hakkavad seda postitust jagama. Samuti saab sotsiaalmeedias teha väga täpselt sihitud kampaaniaid.

Soovitatakse postitada vaheldumisi nii üldhuvitavaid tekste kui reklaampostitusi. Viimastega ei tohiks üle pingutada. Sotsiaalmeedia strateegia käib koos sisuturundusega – mida sisuturunduses toodad, seda võiks ka sotsiaalmeedias jagada.

Kuna tegemist ot tagasisidet eeldava meediakanaliga, siis vasta küsijatele ja kommenteerijatele. Kui lahendad probleemid oskuslikult, võidad kindlasti uusi poolehoidjaid.

Neljas soovitus: reklaam

Tavaline reklaam pole ka kuhugi kadunud. Reklaam on kallis, veebireklaam kaotab inimeste reklaamipimeduse tõttu aina enam oma mõju, kuid tasub proovida uusi kanaleid. Reklaami teevad näiteks Youtuber´id, blogijad, partnerid, kellega koos mõnda ühist teenust tutvustada, samuti on välireklaamil piiratud pind, mida kõik ei saa kasutada ning kui finantse on rohkem, võib proovida vahelduseks ka traditsioonilisi kanaleid: trükimeediat, raadiot ja televisiooni. Tõsi, seal on hinnad kallimad, aga tihti kohtab uskumatuid allahindlusi.

Viies soovitus: PR

Avalikud suhted ehk PR tagab pääsemise meediasse uudisteallikana. Ühelt poolt on nähtavus meediasse pääsemisel väga hea ja see ei maksa midagi, teiselt poolt on oht saada omale ka negatiivset reklaami. Samas oskusliku kommunikatsiooniga võib ka suuremad vead enda kasuks tööle panna. Vabanda, kui selleks on vähegi põhjust, luba oma teenust või toodet parandada, selgita läbi ajakirjanduse, mis on sinu eeliseks teiste suhtes. Ja muidugi võiks üritada ka oma valdkonnas kõneisiku staatuse saavutamist, kelle poole ajakirjanikud sinu ettevõtte tegevusala kohta info saamiseks kõigepealt pöörduvad. Ole meedia jaoks alati kättesaadav „valvekommentaator“.

Jaga
Nõuandja