Mis on digiturunduse täisteenus ja miks see hea on?

Digiturunduse täisteenusest ning turunduses tehtavatest vigadest rääkis Arvo Juhkov Voolar Agency'st.

Mida kujutab endast digiturunduse täisteenus?

Digiturunduse täisteenuse puhul saab klient kogu teenuse ühest kohast ning ei pea mitme teenusepakkujaga korraga suhtlema või koordineerima nende tööd, et firma bränd oleks esindatud ühtselt kõikides digiplatvormides. Seda kõike teeb üks ettevõtte, kes omab kõigest ülevaadet ehk siis suuremat pilti kogu ettevõtte digiplatvormidel toimuvast. Tänu sellele on ettevõtte kogu bränding esindatud ühtse tervikuna erinevatel digitaalsetel platvormidel.

Lisaks omab digiturunduse täisteenust pakkuv ettevõtte ülevaadet turul toimuvast ning ühildab erinevad lahendused tervikuks, mis aitavad ettevõttel suhelda erinevates kanalites olevate klientidega ja seeläbi kasvatada käivet.

Millisele ettevõttele on see sobilik?

Kogemusest võin öelda, et tavaliselt on sellise teenuse tellija keskmise või suurema käibega ettevõtte, kes soovib silma paista ühtse tervikuna ning ühendada online ja offline turunduse ühtseks tervikuks. Lisaks soovib see ettevõte tihti automatiseerida teatud äritegevusega seotud protsesse ning siin saab digiturunduses suuremat pilti hoomav teenusepakkuja aidata ühildada kõiki neid komponente alates strateegia väljatöötamisest kuni läbi kliendi CRM süsteemi näidatavate reklaamideni välja.

Mis on selle eelised võrreldes teiste lähenemistega?

See on koht, kus ettevõtte peaks kindlasti valima, et kui ta soovib olla ainult ühes digitaalses kanalis esindatud, siis sobib kindlasti spetsialiseerunud teenusepakkuja. Kui ettevõtte soovib aga silma paista ühtse tervikuna mitmel digitaalsel platvormil ning omada paremat ülevaadet korraga erinevates kanalites toimuvast, siis sobiks kindlasti paremini täisteenust pakkuv ettevõtte. Sellepärast, et piisava digitaalse kohaloleku tagamiseks peavad kõik digiturunduse punktid olema hästi esindatud, sealhulgas kodulehekülg, sotsiaalse meedia kanalid, esitlused, turundusmaterjalid ja tooted.

Ehk kui erinevate valdkondade spetsialistid on projekti algusest peale kaasa haaratud kogu protsessi, siis on tulemus kindlasti palju rohkem läbimõeldud ning tulemuslikum.

Mida saate teie lauale tuua sellist, mida tavainimene ise ei pruugi välja mõeldagi?

Ma saaksime näiteks paremini välja tuua selle, kuidas läbi erinevate automatiseeritud teenuste saaks juhtida kogu ettevõtte müügiosakonna tööd palju efektiivsemalt ning koordineeritult suunata nii uusi kui ka potentsiaalseid kliente läbi erinevate digitaalplatvormide ostuni, või siis kordusostuni.

Millised on need vead, mida digiturunduse juures tegema kiputakse?

Siin saaksin välja tuua kolm põhilist viga.

Esimene viga on see, et ei testita piisavalt erinevaid lahendusi ning kiputakse panustama ainult ühele kanalile.

Teiseks ei arvestata inimeste demograafiliste omapäradega ning sellest tulenevalt on probleem, et soovitud sõnum või tegevus ei jõua lihtsalt kohale ja seetõttu kiputakse süüdistama digitaalset platvormi, kuigi küsimus oli sõnumi "kuvas".

Digiturunduse kõige suuremaks ja kolmandaks eksituseks on kindlasti see, et arvatakse, et digiturundus on imevahend, mis paneb kliendid kiiresti ostma. Lisaks arvatakse ka, et partnerid hakkavad investeerima ettevõtte tegevusse või tootesse ilma sellesse digitaalsesse kanalitesse piisavalt investeerimata - nii ajaliselt kui ka finantsiliselt.

Jaga