7 min lugemine

Digiturunduse seitse vaala

Veebirebane
16. juuni 2019

Kui alustad äriga või oled juba tegutsemas, siis digiturundusest on raske mööda hiilida. Tavareklaam ja otsekontaktid võivad olla, aga digiturundus nüüd juba peab olema. Siin on seitse digiturunduse kategooriat, millega peaksid kursis olema, kui tahad selles valdkonnas häid tulemusi saada.

1. Kasuta otsimootoritele optimeerimist (SEO)

Ükskõik kui head sisu sa ka ei pakuks, on teatud reeglid, millele peab iga digipostitus vastama, et see otsingutulemustes paremini silma hakkaks. Suur osa firma veebilehe külastustest tuleb otsingu kaudu ning kui sind pole oluliste märksõnadega esimeste lehekülgede hulgas, siis keegi firma tooteid ja teenuseid üles ei leia.

Otsimootorile optimeerimine (SEO – Search Engine Optimizing) pole ainult sisu sobivaks tegemine ja õigete märksõnade lisamine, see on ka osaliselt veebilehe disain (näiteks mobiilisõbralikkus), linkide õige valik, koostöö teiste saitidega ning isegi veebiserveri majutajast sõltub palju.

Seega – vajalik on olla oma olulise märksõna järgi otsides Google´i otsingus (aga hea, kui ka teistes otsingutes, nagu näiteks Bing, Neti, Yahoo) esimeste seas.

Aga kui esimeste?

Statistika põhjal on otsingutulemustes kaugemal kui 5. kohal olevate tulemuste klõpsamisprotsent alla 4%. Seega peab olema vähemalt TOP 3 või TOP 5 seas ja see polegi populaarsete märksõnadega niisama lihtne.

Alusta näiteks õigetest märksõnadest, mida kasutad ja millele optimeerid. Siis uuri, kas koduleht on piisavalt kiire, kas mobiilivaade on korras, kas teised viitavad sinu lehele ja ega postitus liiga lühike või liiga pikk pole. Vaata lähemalt siit, kuidas täiesti tasuta oma veebi SEO korda saada.

2. Otsimootoriturundus (SEM), kui SEO-st jääb väheks

Kui otsimootorile veebi optimeerimine on enamasti tasuta (kulusid on vaid siis, kui palkad omale mõne asjatundjast partneri), siis alati ei pruugi sellest abi olla, kui näiteks tahad tulemusi saavutada valdkonnas, kus konkurents on väga tihe. Populaarsete märksõnadega võib olla ülikeeruline esimese viie hulka saada.

Google´i parimate märksõnade planeerija.

Kuid on ka teine võimalus otsingus nähtavale jõuda. Selleks on otsimootoriturundus (SEM – Search Endgine Marketing), mis tähendab tavaliselt endale etteotsa koha ostmist. Maailma populaarseimas otsimootoris Google´is käib see tavaliselt oksjonil, kus koha saab see, kes kõige parema hinna pakub.

3. Sisuturundus – sisu, mida kliendid tahavad lugeda

Sisuturundus on turundus artiklite ja blogide kujul, mis ei näe välja nagu reklaam, vaid rohkem nagu tarbijaajakirjandus ja huvilistele vajalik sisu. Selles tutvustatakse küll ettevõtte tooteid ja teenuseid, kuid vormis, mis annab lugejale ka muud kasu ja on huvitav lugeda. Kui sisuturundus näeb välja nagu reklaam ja lugejal tekib tunne „pähemäärimisest“, siis see ongi reklaam, mitte sisuturundus.

Sisuturundus on ka lugude jutustamine – iga toode, teenus ja ärivaldkond on seotud lugudega, mida saab lugejale ja tulevasele kliendile põnevalt jutustada.

Kas digiturunduses on sisuturundus just sinu äri jaoks oluline? Vastus pole ei ega jaa, sest igas äris on see veidi erinev. Mõtle, kas oled valmis panustama rohkem hea sisu loomisse (see eeldab ajakulu isegi siis, kui tellid selle mõne partneri käest), sest väljast tellides on paratamatult vaja väljaspool seisja kurssi viia ettevõtte eesmärkide ja huvidega. Kvaliteetne sisu sünnib heas koostöös.

4. Sotsiaalmeediaturundus – sest kõik on ju sotsiaalmeedias

Kui veel mõned aastad tagasi oli sotsiaalmeedia selgelt n-ö „eralõbu“ ja inimesed käisid seal vabal ajal sõpradele infot jagamas ning nende postitusi lugemas, siis nüüd on see saanud ka ettevõtete turunduse kohati isegi üheks kõige tähtsamaks kanaliks. Kui sind pole Facebookis, LinkedIN-is või mujal sotsiaalmeedias, siis sinu sõnum enam nii lihtsalt kohale ei pruugi jõuda.

Samal ajal on sotsiaalmeedias silmatorkamine muutunud aina raskemaks – Facebook näiteks eelistab aina enam inimeste sõbralisti liikmete postitusi ja näitab aina vähem tootelehti ja ärilehti, mille postitustest ainult väga väike osa jõuab lugejateni. Siingi on võimalus raha investeerida ja tellida makstud kampaaniaid kindla auditooriumini jõudmiseks. LinkedIN-is saad lausa omavalitud näitajate järgi kirju saata otse inimesteni, kes nendele näitajatele vastavad.

5. Traditsiooniline bannerreklaam – retro, mis mõnikord toimib (CPC)

Banneripimedus ja bannerite blokeerijad on küll väga levinud, aga sellest traditsioonilisest reklaamist võib mõnikord kasu ka olla. Näiteks siis, kui maksad ainult selle eest, kui keegi sinu bannerit klõpsab (CPC – Cost per Click ehk ühe banneriklõpsu hind) või veelgi säästlikum variant – kui keegi selle kaudu ostu teeb. Sel juhul näidatakse küll miljoneid kordi reklaami niisama, aga maksad vaid kasuliku osa eest. Võib juhtuda, et see on üsna soodne viis oma brändi paljudele näidata.

6. Partnerturundus – ole suuremeelne ning jaga tulusid (Affiliate Marketing)

Affiliate Marketing ehk partnerturundus on digimaailmas üsna levinud ja seda võib pakkuda ükskõik kellele – suurest uudisteportaalist pisiblogi tegijateni. Tavaliselt antakse selle mudeliga sinu toote või teenuse reklaamijale läbimüügist mingi protsent, et tal oleks huvi toodet või teenust reklaamida.

Ehkki siin on otsene kasu suurenenud müügist, ei maksa unustada veel teist kasu – tooteturundust vabatahtlike abiga, kes isegi siis, kui nad ei müü ühtki sinu toodet, on ometi selle positiivsed saadikud ja tutvustajad.

Tuntuimad seda tüüpi partnerlused on näiteks Amazoni toodete edasimüümine, lisades lingile oma Affiliate koodi, mille järgi Amazon teab, et see müük tehti sinu abiga ja tasub selle eest komisjonitasu.

7. E-posti turundus – odav, kiire, kuid kohati vastuoluline

E-posti turunduse algusaegadel peeti seda kanalit piiramatuks tasuta reklaami vahendiks – kogu aga e-posti aadresse nii palju kui jaksad ning asu neile reklaami saatma. Müüdi miljonite aadressidega andmebaase ja kuna üks kontakt ei maksnud midagi, siis tulistatigi massidele sõnumeid, mille jaoks polnud vaja valida ei sihtrühma ega küsida nõusolekut.

Loomulikult viis see lõpuks olukorrani, mis kestab siiamaani – 99,999 protsenti ringlevatest e-kirjadest on reklaam, halvemal juhul spämm. Neid blokeeritakse juba väga efektiivselt ning kui saatja on liiga agressiivne, siis blokeeritakse ka tema domeen paljude vastuvõtjate meiliteenuste poolt.

Tänapäeval peab e-posti turunduseks saama eraisikult nõusoleku. Kuidas seda teha? Oma e-posti listi kogumiseks küsi klientidelt luba, kas nad oleksid nõus saama sinult tulevikus ka kasulikke uudiseid. Küsi seda kas mõne tarbijamängu käigus või veebivormiga. Uudiskiri peab olema nagu sisuturunduse tekst – kasutajale huvitav ja vajalik. Lisaks võiks alati olla iga teema lõpuks kutse mõnele tegevusele – kaustajaks registreerumisele, sooduspakkumise vaatamisele, sotsiaalmeedia lehega liitumisele või sõbrale soovitamisele.

Veebirebane

Veebimajutus.ee pakub oma klientidele mugavusteenust domeeni, e-posti, kodulehe majutuse ja tööriistade vallas. Elkdata OÜ on tegutsenud 27 aastat, teenindades igapäevaselt pea 28 000 klienti, luues neile väärtust läbi kiirete ja lihtsate veebiteenuste.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Mis on LinkedIn ja kuidas seda kasutada?
E-post Liiklus Turundus
Põhjalikult: kuidas e-posti turundust õigesti teha?
E-post Turundus
Mida tuleb kindlasti arvestada e-postiturunduse tegemisel?
E-post e-posti turundus e-kirjade saatmine
Mis imeasi on Schema markup ja kuidas seda kasutada meiliturunduseks?
Põhjalik juhend, kuidas teha SEO-d ehk milliste võtetega oma veebilehte optimeerida
Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 28 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!