Blogipidamisega pole kunagi liiga hilja algust teha

Blogi pidamine on heaks viisiks ettevõtet pildis hoida, seega pole sellega kunagi liiga hilja alustada. Siiski tuleb seda teha järjepidevalt, selgitas agentuuri Eiffel sisuloome projektijuht Mariliis Jõras.

Miks peaks ettevõte blogi pidama?

Ettevõtte blogi pidamine on hea viis tegeleda sisuturundusega, mis on iga aastaga järjest populaarsemaks muutunud. Ja põhjusega, sest see tõesti toimib. Läbimõeldud sisuturundus aitab saavutada mitmeid erinevaid eesmärke veebilehe külastatavuse tõstmisest kuni müügi kasvatamiseni.

Kas sellega on kunagi ka liiga hilja alustada?

Sisuturunduse seisukohast pole oluline, millisesse faasi ettevõte jõudnud on. Tähtsam kui see, millal alustada, on see, kuidas järjepidevust hoida. Sisuturundus kannab vilju, kui seda tehakse pika aja vältel ja oma sisu toodetakse regulaarselt. Väga sageli juhtub nii, et blogiga küll alustatakse, kuid sisu avaldatakse ebaregulaarselt ja lõpuks vajub blogipidamine üldse ära.

Miks võiks seda just sel aastal teha?

Eks sellega on nii nagu iga hea asjaga – mida rutem pihta hakata, seda parem. Viisime 2017. aasta sügisel Eesti turundajate seas läbi uuringu, millest selgus, et sisuturundusega tegelesid peaaegu kõik vastajad. Üle poolte plaanis sisuturunduse eelarvet tänavu suurendada. See näitab selget trendi ja kes ei taha rongist maha jääda, sellel tuleb kohe algust teha.

Ei maksa heituda isegi siis, kui sinu valdkonnas ei ole sisuturundus väga levinud. See on isegi hea. Saad konkurentide ees edumaa.

Mida blogi pidades kindlasti tähele tuleks panna?

Rõhutaksin kahte asja:

  1. Enne alustamist mõtle välja, mida sa sisuturunduse abil saavutada soovid. Pane eesmärgid kirja ja mõtle läbi, kuidas neid saavutada. Tulemuseks on sul sisuturunduse strateegia, mis aitab hoida õiget kurssi ja annab kogu tegevusele mõtte. Nii ei lähe eesmärgid meelest ja on hea jälgida, kas nende saavutamine liigub soovitud tempos. Samuti teeb see elu lihtsamaks, kui tahad blogi pidamist kellelegi edasi delegeerida või tuleb sisuturundusega tegelema palgata uus töötaja.
  2. Tee endale korralikult selgeks, mis see sisuturundus üldse on. Uuri, milline on see sisu, mida inimesed tahavad ühes ettevõtte blogis lugeda. Või vaadata, kui plaanid avaldada videosisu. Paljudel ettevõtetel on kiusatus blogis kiita oma tooteid või avaldada seal ohtralt ettevõtet puudutavaid uudiseid. Enne kui sama teed lähed, mõtle korraks läbi, kas need on teemad, mis hoiavad sinu klienti öösel ärkvel? Kas see on see, mis talle päriselt korda läheb? Ei ole? Just. Oled õigel teel.

Mida sinna aga üldse kirjutada?

Sisuturunduslik sisu peab olema:

Vähemalt ühte neist, aga miks mitte ka kõike korraga.

Oma sisuga võiksid lugejat harida, teha temast teadliku kliendi. Mida suurem ost, seda teadlikum tahab ta olla, enne kui ostuotsuse teeb. Avaldades asjatundlikku sisu, teenid kliendi usalduse. Ja kui ta tuleb sinu blogisse juba teadmisi ammutama, tutvub ta ka sinu pakutava teenuse- või tootevalikuga.

Väga oluline on uudsuse element. Sa pead pakkuma infot, mida külastaja enne ei teadnud. Kui ta on tulnud lugema ootusega saada uusi teadmisi, aga sinu sisu osutub juba sada korda läbilahatud teemakäsitluseks, siis ta pettub.

Seega – uuri välja, mis sinu klienti päriselt huvitab ja millist infot ta vajab. Räägi oma müügiinimestega. Nemad on kliendiga otse kontaktis ja nemad teavad, mis küsimused inimestel tekivad. Täpselt neil teemadel kirjutagi.

Kuidas mõista, kas blogi täidab ka tegelikult oma eesmärke?

See sõltub eesmärgist. Kui tahad hea sisu abil parandada positsiooni Google’i otsingutulemustes, siis seda saad lihtsasti jälgida. Kui soovid suurendada oma veebisaidi külastatavust, on sedagi kerge tuvastada.

Kui eesmärgiks on usalduse ja/või müügi kasvatamine, on otste kokkuviimine juba raskem. Pikemalt lahkame sisuturunduse mõõtmise küsimust oma blogis.

Mis abi saab agentuurilt?

Agentuuri kasutades saad teenust oma ala professionaalidelt. Sisuturunduse tegemine, nagu ka näiteks juuste lõikamine või auto remontimine, on õpitav ja seda on võimalik väga edukalt ise teha. Kuid kas see on alati mõistlik? Kas selleks on aega?

Edukas on sisu, mis on kvaliteetne. Seetõttu peab sisu looja olema tasemel. Agentuurid suudavad seda ka pakkuda, kuna enamasti kontrollib tulemust mitu silmapaari.

Vajadusel aitab agentuur ka planeerida, teemasid mõelda ja sisu levitada.

Jaga