Ära saboteeri oma meiliturundust ostetud meililistiga!

Tanel Rand
12. sept

Kes ei tahaks seda venivat (ja sageli paljude tagasilöökidega) kasvuprotsessi vahele jätta ja näha üleöö tekkinud suurt publikut oma reklaamsõnumeid lugemas? Lisaks alustavatele äridele võivad ka pikalt tegutsenud ettevõtted olla oma turundustulemustega hädas. Selle probleemi tõttu kasutavad ettevõtted ühte populaarset ja kiiret meetodit, milleks on meililistide ostmine. Selle ohtudest räägib lähemalt Smaily turunduse teejuht ja partner Tanel Rand ja mainib ka kaduvväikest plusspoolt.

Ostustrateegia hõlmab suure hulga e-posti aadresside ostmist kolmandatelt osapooltelt, mida ajendab lootus kiirelt oma haaret laiendada ja tulu kasvatada. Ahvatlus on ilmselge: ettevõte saab juurdepääsu suurele tellijaskonnale, hüpates üle sellest aega ja pingutusi nõudvast meililisti kasvatamise etapist.

Kõlab hästi, aga kas see samm ikka tasub end ära? 

Kui oled just kaalumas meilikontaktide ostmist, siis see artikkel ongi sinule mõeldud! Anname sulle veidi suunavat nõu ja kirjeldame meililistide ostmise eeliseid ja puudusi. Ikka selleks, et aidata sul meiliturunduse edu saavutada kõige efektiivsemal ja püsivamal moel.

Ostetud meililistide (kaduvväike) plusspool

Muidugi võib meililisti ostmine tunduda esmapilgul lihtne võit. Saad ju vaevata suure hulga potentsiaalseid kliente. Siin on mängus vajadus kohese rahulolu (ingl instant gratification) järgi – psühholoogias laialdast kasutust leidev mõiste, mis sobib kaasaegse nutitelefonide ja tehisintellekti ajastu kehvemaid tahke üsna hästi kirjeldama.

See viitab inimeste kiusatusele ja kalduvusele loobuda tulevasest kasust selleks, et saada vähem tasuvat, kuid kiiremat kasu. 

Ükskõik, kas püüdled konkreetsete turundustulemuste poole, reklaamid oma vastvalminud toodet või sisened uuele turule – lubadus justkui poolmuidu saadud laialdasest nähtavusest on tõepoolest ahvatlev.

Loomulikult võib sul vedada ja saad ostetud listiga endale mõned kontaktid, kes ongi huvitatud sinu reklaamitava sisu tüübist või müüdavatest kaupadest. Mis puudutab meililistide ostmise positiivset külge, siis see ongi põhimõtteliselt kõik.

Samuti ei kaalu see üles listi ostmise negatiivseid külgi, mis tulevad kergema vastupanu teed minemise eest hiljem kätte maksma.

Kahjuks ei ole loto mängimine hea strateegia raha teenimiseks; pigem saavutatakse rikkus ikkagi (enamasti) tööga. Vaatame täpsemalt, millised on meililistide ostmise varjuküljed.

Strateegilised tagasilöögid

1. Kehv kohaletoimetamise määr

Ostetud listid on sageli täis vigaseid või kehtivuse kaotanud meiliaadresse. Antud aadressidele saatmine võib põhjustada kõrget põrkemäära, mida meiliteenuse pakkujad (ESP-d) tähelepanelikult jälgivad. Kõrge põrkemäär võib viia selleni, et sinu domeen märgitakse rämpsposti saatjaks, mis vähendab drastiliselt sinu e-kirjade kohaletoimetamise määra.

2. Juriidilised ohud (GDPR, CAN-SPAM jne)

Eeskirjad nagu GDPR Euroopas ja CAN-SPAM Ameerika Ühendriikides nõuavad turundusmeilide saatmiseks üksikisikute selgesõnalist nõusolekut.

Ostetud meililistid sisaldavad harva liikmeid, kes on oma nõusoleku andnud ning see seab sinu ettevõtte juriidiliste probleemide ja suurte trahvide ohtu. Lõppude lõpuks on ettevõtjatel oluline kohustus saada kõigi oma tellijate nõusolek ning näidata, et nende privaatsus on tagatud. 

3. Madal kaasatus

On teada, et sinu meililistis olevad passiivsed tellijad mõjuvad sinu turundustulemustele halvasti. Ostetud listidest pärinevad adressaadid suhtlevad sinu sisuga väiksema tõenäosusega. Kui nad ei ole ise avaldanud soovi sinust kuulda, siis miks peaksid nad sinu meilidest hoolima?

Toome näite argielust enesest.

Mõtle emotsioonidele, mida tekitavad müügiinimesed, kes peatavad kaubanduskeskuste koridorides muude soovidega hõivatud ostlejaid ja proovivad müüa oma teenust.

Tean isiklikult inimesi, kes sellise soovimatu kontakti vältimiseks valivad pikema marsruudi plaanitud kauplustesse jõudmiseks. On vähetõenäoline, et sa sooviksid turundusotsuste tõttu oma ettevõttele külge sarnast mainet.

Kui rääkida meiliturunduse mõõdikutest, siis ostetud meililisti kasutamine võib tõmmata avamismäära ja klikkimise määra kõvasti alla, mis teeb ka muidu hästi kavandatud turundustegevusele korraliku karuteene.


Allikas: Freepik.

Järgneb tehniline õudusunenägu

1. Sagenenud rämpsposti kaebused

Nüüd jõuame nii meiliturundajate kui üldsuse jaoks ühe ebameeldivaima märksõnani, mis meilidega seostub: rämpspost. E-kirjade saatmine pahaaimamatutele adressaatidele põhjustab sagedasi rämpsposti kaebusi. Liiga palju neid võib viia blokeerimiseni või musta nimekirja kandmiseni, piirates oluliselt sinu võimalusi publikuga suhelda. 

2. Põnts saatja mainele

Lisaks üldisele halvale mainele mõjutavad ostetud meililistid ka sinu ettevõtte mainet tehnilises mõttes.

Meiliteenuse pakkujad nimelt jälgivad sinu saatja mainet. Kõrgest põrkemäärast, vähesest seotusest ja rämpsposti kaebustest tingitud halb maine võib kaasa tuua selle, et sinu meilid lendavad otsejoones adressaatide rämpsposti kaustadesse – ka nende adressaatide omadesse, kes tegelikult sooviksid sinu sõnumeid saada. 

3. Kohalejõudmisega seotud probleemid

Ostetud meililistid võivad sisaldada spämmilõkse – meiliaadresse, mida kasutatakse rämpsposti saatjate tuvastamiseks. Need on lõksud, mis võivad sinu meiliturunduse jõupingutusi tõsiselt kahjustada.

Spämmilõksu sattumine võib sinu kohaletoimetatavust tõsiselt kahjustada, päädides lõpuks meilide potentsiaalse blokeerimisega. 

Kahju sinu brändile

1. Usalduse kaotamine

Usaldust on raske võita ja kerge kaotada. Räägime nüüd sellest elulisest tõsiasjast meiliturunduse kontekstis.

Kui adressaadid saavad soovimatuid e-kirju, vähendab see tarbijate usaldust sinu kaubamärgi vastu. Ostetud meililistist pärit kontaktid võivad näha sind pealetükkivana ning tunda, et sa ei austa nende privaatsust. 

2. Negatiivsed seosed sinu kaubamärgiga

Kui sind peetakse spämmijaks, kahjustab see brändi mainet. Mõtle, kui sulle helistaks mitu korda keegi, kellele sa pole oma kontaktandmeid jaganud ning kellega sa ei tahaks niikuinii telefonitsi suhelda. Pole just meeldiv tunne?

Sarnaselt neile valusalt tüütutele külmadele kõnedele suhtuvad tarbijad sinu brändi suure tõenäosusega negatiivselt, kui seostavad seda soovimatute meilidega. 

3. Madalam kliendi eluea väärtus

Püsikliendibaasi loomine nõuab usaldust ja kaasatust. Soovimatute meilide saatmisega alustad potentsiaalsete klientidega suhtlust valelt jalalt, mis raskendab nendega pikaajaliste suhete edendamist. 

Lühike nimekiri nippidest ja meeldetuletustest meililisti kasvatamiseks

  • Loo väärtuslikku sisu. Meediaruumis on niigi palju valge mürana mõjuvat üleliigset infot. Edasta oma turundusmeilidega kvaliteetset ja asjakohast sisu, mis julgustab inimesi ka sinu meililistiga liituma ja sisuga suhtlema. 
  • Kasuta selgeid CTA-sid. Registreerimiste arvu suurendamiseks aseta oma kodulehele, blogisse ja sotsiaalmeediasse motiveerivalt mõjuvad tegevusele kutsuvad nupud ja lingid. 
  • Sotsiaalne tõestus aitab hästi. Ära pelga reklaamida neid eeliseid, mida teised on sinu meililisti liikmetena saanud. Selleks võib olla näiteks sisu mis on sinu tellijatele kasulik või vaid liikmetele suunatud eripakkumised ja allahindlused. Reklaami neid ja kutsu listiga liituma.
  • Korralda üritusi ja jaga kingitusi. Uute tellijate meelitamiseks toimib hästi näiteks erinevate teemakohaste ürituste korraldamine (kas füüsiliselt või veebiseminarite näol). Samuti saad jagada uutele tellijatele kingitusi või teha oma promomiseks koostööd kellegagi, kel on juba lai jälgijaskond olemas.
  • Hakka oma meililisti varakult segmenteerima. Alusta meililisti segmenteerimist niipea kui oled juba väikese koguse kontakte kogunud. Niiviisi tagad asjakohase ja personaliseeritud suhtluse.

PS! Häid näpunäiteid leiad CTA asetamiseks meie artiklist hüpikakende kohta ning meililisti kasvatamise juhtumianalüüsist. Üldiste näpunäidete saamiseks loe meie kirjutatud artiklit meililisti kasvatamise nippidest


Allikas: Freepik

Ainuke järeldus: meililistide ostmine toob rohkem kahju kui kasu

Meililisti ostmine on nagu maja ostmine sinna sisse minemata. On ilmne, et sellisel juhul ostad endale kummitusmaja, milles ootavad sind ees mitmed ebameeldivad üllatused.

Kontaktide ostmise asemel investeeri aega oma jälgijaskonna hoolikale kasvatamisele. Meililisti orgaanilise kasvu saavutamiseks keskendu väärtusliku ja asjakohase sisu loomisele ja potentsiaalsete klientide kaasamisele. See võib võtta küll kauem aega, kuid tulemused on pikas perspektiivis pingutust väärt. Samuti hoiad niiviisi oma kaubamärgi mainet tasemel ja väldid võimalikke probleeme andmekaitset puudutavate seadustega.

Pea meeles, et väiksem grupp lojaalseid järgijaid on palju väärtuslikum kui suur hulk inimesi kes sinu sõnumitest ei hooli. Saates oma hoolikalt koostatud turundussõnumeid kvaliteetsele meililistile, teed oma meiliturunduse unistuste täitumise võimalikuks.

Kui vajad oma jõupingutustes abi, võta Smaily tiimiga julgelt ühendust!

Tanel Rand

Saada kiirelt ja lihtsalt oma kontaktidele kena uudiskiri.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Mis on LinkedIn ja kuidas seda kasutada?
E-post Liiklus Turundus
Põhjalikult: kuidas e-posti turundust õigesti teha?
E-post Turundus
Mida tuleb kindlasti arvestada e-postiturunduse tegemisel?
E-post e-posti turundus e-kirjade saatmine
Mis imeasi on Schema markup ja kuidas seda kasutada meiliturunduseks?
Milleks üldse turundada, kui kliendid on olemas?
Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 25 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!

Vali paketi periood

1 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 12.08

3 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 36.24

6 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 72.48

1 aasta põhine arveldus

Säästad 20% ehk -24.16

Kuus 10.07

Kokku 120.80

1 aasta
0.00
2 aastat
0.00
3 aastat
0.00
4 aastat
0.00
5 aastat
0.00
6 aastat
0.00
7 aastat
0.00
8 aastat
0.00
9 aastat
0.00
10 aastat
0.00