Kairi Killing Äristarteri saates: firma suureks kasvamine pole eesmärk omaette. 2. osa

Veebirebane
07. juuni 2023

Sotsiaalmeedia strateeg ja avalike suhete koolitatud spetsialist Kairi Killing ei näe oma suure unistusena agentuuri SPARK Social hiiglasuureks kasvatamist, kus oleks tuhandeid töötajaid ja ülemaailmne haare. Äristarteri saate teises osas räägib ta, miks on hea ka jääda mõistliku suuruse juurde, et nii endal kui klientidel oleks hea tunne.

Kairi näeb suurtes agentuurides ohtu nii-öelda liiga masinlikuks muutumises, tekib nagu konveiermeetod.

"Ma hästi tihti nägingi oma klientide puhul, et neil oli suurte meediaagentuuridega probleeme, nad harjusid just ühe projektijuhiga ära, aga siis ta läks ära, tuli uus, sa pead temaga harjuma, justnagu ei teki usaldust niimoodi. Väga raske on ikkagi suurt meeskonda hoida, nii et see nagu päriselt toimiks suurepäraselt. Ma ise eelistan sellist butiigilikku lähenemist. Nii et mul pole üldse eesmärki laieneda kuhugi, ainus eesmärk on luua sellist sisu, mis päriselt pakub kliendile väärtust, see ongi meie missioon."

Üks põhjus, miks ei peaks laienemise suunas tormama on see, et siis peab ettevõtja hakkama tegelema asjadega, mis talle võib-olla nii väga ei meeldigi ning pole enam aega tegeleda sellega, mis meeldib, arvab ta. Siis ei saagi tegeleda sellega, mille pärast kunagi sai ettevõttega alustatud.

Kui kodulehte pole, siis sind pole olemas

Turunduses soovitab Kairi alustada lihtsatest asjadest, mis peavad olemas olema. Kas koduleht on tähtis? Sellele küsimusele pole muud vastust, kui et ilma koduleheta pole sind internetimaailmas lihtsalt olemaski.

"See oleks väga keeruline," räägib Kairi, kuid ei pea siiski võimatuks päris ilma veebita hakkama saada. "Kui sul on sotsiaalmeedia konto, siis sa tegelikult ju oled olemas. Koduleht on aga SEO mõttes väga väärtuslik selles mõttes, et sul ikkagi pole seda pinda Facebooki, Instagrami või Tiktoki puhul ning pealegi me teame, et need kontod võivad kõik iga kell lihtsalt kinni minna ja siis sa oledki ilma ühegi kommunikatsioonikanalita," hoiatab ta.

Koduleht on nagu kodu, selline turvaline koht, mis on sinu enda kontrollida, soovitab Kairi väikeettevõtjatele: "Kui külalised saavad külla tulla, siis on see ju tore."

Kuhu kanalisse siis kõigepealt minna?

On edulugusid ettevõtetest, kes läksid Tiktokis viraalseks ja nende videod levisid kulutulena üle maailma, aga igaühega ei pruugi muidugi nii hästi minna. Kairi Killing just selles valdkonnas nõu annabki, kuhu siis minna, et edukaks saada?

"Vaja on aru saada, mida ettevõte endast kujutab ja millised ressursid on, et turundust teha ja kes on see klient, keda otsitakse," soovitab ta alustuseks.

Kuidas näiteks turundada märkmikku?

Kairi mõtleb hetke ja ütleb: "siis sa jahid ikkagi sellist produktiivset inimest, kelle jaoks oleks Instagramis esindatus oluline. Koduleht peaks ka muidugi ilusti olemas olema, kus saab hästi mugavalt tellimusi teha, see on kõige olulisem."

See kadu on ikkagi väga suur, kui tellimust ei saa mugavalt teha, meenutab Kairi kogemusi isegi üsna suurte ettevõtetega, kes saavutasid küll tohutu liikluse sotsiaalmeedias, aga müükidesse see ei konverteerunud.

TikTokiga maailmaturule

"Ma alustaksin Instagramist," jätkab Kairi, "kindlasti alustaksin mõjuisikuturundusest, sest sellel on üks kõige paremaid investeeringu tasuvusi üldse ja hästi kiire nähtavuse kasv. Isegi digibännereid soetades tegelikult ei saa nii suurt nähtavust korraga, kui mõjuisikutega."

Ülemaailmsele turule minekuks aga soovitab ta kindlasti sinna juurde Tiktoki võtta. Eestis on isegi paar väikest ettevõtet, kes teevad märkmikke ja kes teevad täitsa toredalt TikToki videoid, teab Kairi. Seda tehakse veel väga minimaalsete ressurssidega, TikTok polegi kallis: "tal pole vaja mingit eraldi kaamerat, on vaja vaid mingit valgust, iseennast, nutitelefoni ja nii lihtne see ongi!"

Peaasi, et sul on hea idee ja hea arusaam, kuidas platvorm töötab. Ülejäänu tuleb iseenesest.

Meil on tegelikult nüüd kolm TikTokki: originaalne TikTok, Instagram, mis on põhimõtteliselt juba nagu TikTok ning nüüd on siis ka Facebookis samasugune loogika nagu TikTokis. "Ehk ilmselgelt tänasel hetkel on oluline isegi mitte niivõrd lühivideote tegemine, kuivõrd see, et sa saad aru sellest uuest kultuuriruumist, mis Tiktokiga tekib," soovitab ta. "Sa pead ettevõttena olema seal kultuuriruumis, et üldse aru saada, mida su tarbija nüüd praegusel hetkel peab meelelahutuslikuks, inspireerivaks ja toredaks asjaks, mida tarbida."

Mis takistab head turundust?

SPARK Sociali juhi sõnul on põhiliseks takistuseks perfektsionism: "aetakse taga täiuslikkust, viimistletakse ja viimistletakse ning siis ikka veel viimistletakse isegi viis aastat hiljem. Siis me jõuamegi selleni, et on küll kõik viimistletud, läheme selle asjaga turule ning selgub, et turg ei tahtnudki seda."

Turunduses ei pea ka kõike lõputult viimistlema, sest siis ei jõuagi mitte kuhugi, hoiatab Kairi. Paljud lihtsalt mõtlevad natukene liiga üle.

Lõppkokkuvõttes, usub Kairi, kui me hakkame sisu looma, tuleb lihtsalt palju katsetada, et teada saada, mis töötab: "Teinekord üllatavad inimesi mingid täiesti juhuslikud asjad."

Kliendid on, töötajad on, mis edasi?

Kui olemasolevate klientidega läheb hästi ja juurde uusi enam eriti ei jõuagi võtta, lisaks on ettevõtte juht ka oma töötajatega väga rahul, siis mida üldse edasi teha? Kas jäädagi loorberitele puhkama?

"Minu kõige suurem väljakutse on praegu tšekkide kokkukogumine," viskab Kairi nalja. "Tõesti, praegu ei olegi nagu suuri väljakutseid. Kas see on nüüd hea või halb, ei teagi. Praegu on kõik hästi."

Milline aga on hea juht? Kairi Killing on oma karjääri jooksul näinud palju näiteid, milline juht ta ei taha olla ja paari head näidet, milline tahaks olla. Õige suund on tema meelest anda töötajatele täielik vabadus, las teevad oma tööd, kus tahavad, millal tahavad: "mind absoluutselt ei kõiguta, kuni kliendid on õnnelikud, nemad on õnnelikud ja töö on tehtud. Minu ülesanne on olla lihtsalt kogu aeg nende jaoks olemas."

Hoiab kätt sotsiaalmeedia pulsil

Kairi hoiab end endiselt kursis kõigi sotsiaalmeediakanalite uudistega. Parim võimalus on jälgida nende ettevõtete endi blogisid: "Facebook, Instagram, TikTok, Youtube, need kõik annavad väga head sisu ka oma blogi kaudu välja, et kui on mingid muutused tulemas või mingid muutused tehtud, siis on sellest uudiseid ja kuhu üldse nende ärid suunduvad. Seda ma kindlasti jälgin."

Kolm soovitust alustavale ettevõtjale

Kõige esimene soovitus Kairilt on, et ära hüppa pea ees vette, ilma et teaks, kuhu hüppad. Ehk siis enne, kui alustad ettevõtlusega, tee endale ikkagi selgeks, mida see valdkond endast kujutab, kus hakkad tegutsema ning mida konkurendid seal teevad, kas sind on üldse sinna vaja?

Teine soovitus: kui juba hüppad ettevõtlusse, siis see ongi nagu vettehüpe kogu täiega - ei ole turvatrossikest endal küljes või et hoiad kuskilt servast kinni, näiteks mõnest vanast töökohast või vanast mõttest. Kui juba otsustasid ettevõtjaks hakata, siis täiega.

Kolmanda soovitusena räägib Kairi Killing, et ettevõtlus on siiski nagu elu, nagu maraton ehk kui sai kõik ujuma, siis kulged rahulikult, ei pea tegema mingit kaheaastast sprinti.

Kui tahad lihtsalt ettevõtja olla, siis pigem ongi see maraton, mitte sprint, sul pole vaja kohe alguses esimese aastaga 24/h kogu aeg tööd rügada, ennast läbi põletada jne. Toimeta rahulikult.

Veebirebane

Veebimajutus.ee pakub oma klientidele mugavusteenust domeeni, e-posti, kodulehe majutuse ja tööriistade vallas. Elkdata OÜ on tegutsenud 25 aastat, teenindades igapäevaselt pea 25 000 klienti, luues neile väärtust läbi kiirete ja lihtsate veebiteenuste.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 25 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!

Vali paketi periood

1 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 12.08

3 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 36.24

6 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 72.48

1 aasta põhine arveldus

Säästad 20% ehk -24.16

Kuus 10.07

Kokku 120.80

1 aasta
0.00
2 aastat
0.00
3 aastat
0.00
4 aastat
0.00
5 aastat
0.00
6 aastat
0.00
7 aastat
0.00
8 aastat
0.00
9 aastat
0.00
10 aastat
0.00