Kliendi ootused on muutunud. Tänapäeva tarbijad ei "osta" enam ainult ilusaid turundussõnu ja laitmatult kujundatud kodulehti. Nad otsivad ehedust ja inimlikkust. Silma jäävad neile sellised brändid, mis on avatud ja näitavad, kuidas tooted või teenused tegelikult sünnivad. Näita sinagi päris inimesi ja päris lugusid oma firma fassaadi taga ja see toimibki.
Kui ettevõte räägib "kvaliteedist ja innovatsioonist", kuid ei suuda või taha selgitada, kuidas see praktikas käib, kaob usaldus ja koos sellega ka klient üsna kiiresti. Inimesed ei taha täiuslikke brände, vaid hoopis rohkem päris inimesi nende taga. Seega brändi tugevus ei seisne enam kenas välimuses, vaid selles, kui palju julgetakse olla autentne.
Päris inimesed brändi taga – see ongi edu võti
Kordame üle: praegused tarbijad hindavad kõige enam inimlikkust ja autentsust. Nad tahavad näha, kes tegelikult ettevõtte taga seisab, kuidas tiim töötab ja millised on igapäevased väljakutsed. Kuidas aga seda teha?
Tutvusta oma meeskonda isiklikult – tee näiteks valmis lühikesed lood töötajatest, nende panusest ja ka väikestest argipäevahetkedest, mis aitavad luua inimliku ühenduse.
Samuti aitab usaldust kasvatada vigade ja väljakutsete aus jagamine: kui bränd näitab, kuidas teatud probleemid lahendati, kinnitab see läbipaistvust ja inimlikkust.
Kliendi kogemuste ja tagasiside kaasamine – näiteks näidates, kuidas meeskond reageeris konkreetsetele olukordadele, tugevdab brändi autentsust veelgi. Naturaalsed videod ja pildimaterjalid aitavad luua tervikpildi, kus klient näeb kogu protsessi algusest lõpuni.
Läbipaistvus algusest lõpuni
Edu saavutamiseks peab kliendile pakkuma kohe põhjaliku tervikpildi: tootmisest ja teenuse pakkumise telgitagustest ja kõigest muust, mis teda huvitab, ilma et peaks ise hakkama infot mujalt otsima. See võib olla omatehtud video või pildigalerii "päev ettevõttes", mis annab kliendile selge ülevaate taustajõududest.
Kuid ka kogu ülejäänud info peab olema kergesti leitav nii kodulehel kui sotsiaalmeedias – hinnad, tarneaeg, teenuste toimimine ja kvaliteet. Mida rohkem leiab klient vastuseid ja usaldusväärseid fakte kohe, seda kindlam on tema otsus jääda brändile pikaajaliselt truuks.
Usaldus on tänapäeva kõige paremini konverteeritav valuuta. Kui klient usub, et bränd on ehe ja siiras, antakse andeks isegi väiksemad eksimused, ta soovitab seda sõpradele ikkagi ja ei lahku.
Uuringud näitavad, et need brändid, mis näitavad oma tootmisprotsessi või sisekultuuri, loovad kuni kolm korda tugevama emotsionaalse sideme kliendiga võrreldes nendega, kes keskenduvad ainult lõpptulemusele.
Mida siis teha? Praktilised soovitused usalduse loomiseks
Ettevõtjad saavad kohe rakendada järgmisi praktilisi meetodeid klientide usalduse võitmiseks.
- Täisnimega kliendi tagasiside – avalda päris inimeste hinnanguid ja lugusid. Tee seda ideaalsel juhul video- või pildimaterjalina, mis näitab reaalset kogemust.
- Naturaalsed videod ja galerii – näita tootmisprotsessi, teenuse pakkumist ja meeskonnatöö toimimist.
- Meeskonna tutvustus – räägi lugusid töötajatest ja nende panusest.
- Vigade ja väljakutsete näitamine – ausus ja inimlikkus tugevdavad usaldust.
- Kogu info nähtav – koduleht ja sotsiaalmeedia peaksid vastama kõigile klientide tavaküsimustele (hind, tarneaeg, teenuse toimimine, kvaliteet, protsess, garantii, toote sisu).
- Kliendi lood ja tagasiside kaasamine – näita, kuidas meeskond reageeris konkreetsetele olukordadele ja kuidas tagasiside on viinud parendusteni.
- Järjepidevus ja lihtsus – iga kontakt peab kinnitama brändi läbipaistvust ja väärtusi, luues ühtse ja turvalise kliendikogemuse.
Veel kasulikku lugemist: vaata ka Harvard Business Review artiklit "Building Trust in the Age of Transparency".