Selleks, et külastuste kvaliteeti parandada, on portaal CIO kokku pannud viis tõhusat moodust, et tagada parem külastajate kvaliteet ning sellega saada ka rohkem tulu.
Uuri numbreid
Enne, kui saad midagi tegema hakata, tuleb uurida külastusnumbreid. Vaata, mida kasutajad lehel teevad, mis neid eemale peletab ning kui kaua nad lehel aega veedavad. Ürita aru saada, miks nad on lehele tulnud ning kuidas nende lehekülastust saaks neile paremaks teha.
Kogu selle numbriuurimise eesmärk on vähendada nii-nimetatud bounce rate’i ehk kasutajate hulka, kes lehelt põgenevad ning seal eriti aega ei veeda.
Tee lehekülg sujuvaks
See punkt läheb kokku eelnevalt käsitletud lehtri teemaga. Hoolitse selle eest, et lehekülje külastajad jõuavad just sellele lehele, kuhu sa soovid. Selleks võib olla näiteks leheküljel olev e-pood, kontaktivorm või videopleier. Ükskõik, milline leht see on, sinna peaks jõudma maksimaalselt kolme-nelja klikiga.
Liigsed nupud, värvid ning üldine müra peletab inimese eemale, seega on lihtsuse loomine äärmiselt oluline, et kasutaja lehekülge sihtotstarbeliselt kasutaks.
Loo lisaväärtust
Möödas on ajad, mil veebilehel piisas vaid ühes blogist või väikesest pildist. Mida rohkem huvitavaid lisaväärtusi su leheküljel on, seda tõenäolisem on, et kasutajad muutuvad klientideks. Lisaväärtusteks võivad näiteks olla videod, õpetuspostitused või taskuhäälingud.
Kui kasutaja leiab, et sinu lehel on midagi teha, siis on hea tõenäosus, et ta tuleb ka uuesti tagasi, veelgi kvaliteetsema kliendina.
Lihtsus
Kaota lehelt kõik ebavajalik, aga mitte huupi, vaid testi. Kui arvad, et kasutajad ei osta lehelt asju, kuna ostuks vajalik nupp on punast värvi, siis vii läbi A/B test. Näita pooltele kasutajatele punast nuppu ning pooltele näiteks rohelist. Vaata, kumma nupuvärvi abil rohkem oste tehakse ning seejärel rakenda lahendus kõikide klientide puhul.
Lihtsuse puhul on aga oluline see, et säiliks atraktiivne disain. Kasutajad ei soovi minna veebilehele, kus on valgel taustal must tekst ning üks link. Lihtsus ja elegantsus peavad omavahel ideaalses harmoonias olema, et külastuse kvaliteeti parandada.
Sotsiaalmeedia ja turundus
Kõige olulisem osa on klientide veebilehele meelitamine ning siin tuleb mängu turundustiimi töö. Kõige olulisem kvaliteetsete külastuste tagamiseks on õige sihtrühma valik. Kui sinu veebilehe Facebooki-leht jätab mulje, nagu lehel müüdaks pajakindaid, kuid müüd tegelikult vaid tööstuslikke ahjusid, siis on enamus lehele sattuvatest klientidest ebakvaliteetsed. Nad lihtsalt ei soovi seda, mida sa müüd.
Kui suudad turunduse suunata just õigele sihtgrupile, siis saad olla kindel, et külastuste kvaliteet paraneb.
Algne artikkel avaldati Geenius.ee lehel meie blogis.