Visiitkaardiaabits: milline kujundus on hea? Mis on visiitkaardi mõõdud?

pen-327622_1920.jpg
 

Võib ju arvata, et infoühiskonna ajastul enam paberkandjal visiitkaarti ei vajata, kuid tegelikult on ikka ootamatuid olukordi, kus kõige kiirem ja operatiivsem on võimaliku uue kontakti loomiseks ulatada sekundite jooksul oma visiitkaart.

Kuidas aga visiitkaardiga silma paista, kui on näiteks mess või konverents, kus osalejatel koguneb taskutesse paras pakk selliseid infokandjaid?

1. Kasuta erilahendusi

Trükikojad võivad teha väga erinevaid silmatorkavaid trikke sinu visiitkaardiga: teha väljalõikeid (auke, erikujulisi külgi), kasutada erilisi materjale (plastik, puuraamidega prillide ajastul puit jne), neoonvärve (mõistlikul hulgal), reljeefseid pressitud tähti või voltimisi. Vertikaalne paigutus torkab rohkem silma, kuid on visiitkaardihoidjast halvemini loetav.

2. Taaskasutus on moes

Enamus häid ideid on juba kunagi kasutuses olnud. Tuleta meelde, mida tehti aastaid tagasi ja kasuta uuesti - kohenda tänapäeva vajadustega ja lisa oma firma isikupära. Lappa läbi oma vanad visiitkaardihoidjad.

3. Logo on põhiline

Ükskõik kui edev ja kunstipärane ka visiitkaart poleks, firma logole peaks jääma seal aukoht. Logo on visiitkaardi kõige suurem element. Kui väike logo on esiküljel, siis suure sümboolika saab paigutada tagaküljele.

4. Infot just nii palju, kui vaja

business-card-1680781_1280.png

Visiitkaardi mõõtmeid on küll erinevaid, aga enamasti peavad need mahtuma rahakoti vahele või vähemalt kitsamasse taskusse. Seega ka info hulk paberkandjal on üsna piiratud. Pane kaardile vaid hädavajalik: logo, nimi, amet, firmanimi, telefon, aadressid (veebi- ja posti-).

5. Visiitkaardi kujunduse põhitõed: vähe fonte ja värve

Maitsekas on kasutada üht, äärmisel juhul kaht kirjastiili (fonti). Värve võiks samuti olla üks kuni kaks. Kirev visiitkaart võib esimesel hetkel küll selle saajat üllatada, kuid ei jäta usaldusväärset ja soliidset muljet, kui kirevusega on üle pakutud. Värvid ja fondid peaksid olema pärit firmasümboolika stiiliraamatust ehk kasuta neidsamu värve ja kirjastiile, kus mujal turundusmaterjalideski.

6. Visiitkaardi mõõdud ja tehnilised nõuded

Et ennetada trükikoja märkusi ja mitte lasta märkusi mittetegeval trükkijal midagi koledat välja trükkida, järgi neid nõudeid:

7. Kontrolli üksi või mitmekesi kõik veel eriti hoolega üle

Trükitaval asjal on see halb omadus, et mis juba masinate vahelt läbi käinud, seda muuta ei saa. Seega pead oma visiitkaardi kõik kirjavead enne hoolega üle kontrollima - telefoninumbrid, nimed, aadressid. Lase kohe mitmel inimesel kontrollida. Mitu vaadet võivad välja tuua vigu, mis jäävad nägemise nn “pimetähni” vahele, kui üks ja sama inimene enda loodut pidevalt üle kontrollib.

8. Kanna visiitkaarte alati endaga kaasas

Kunagi ei tea, millal visiitkaarte vaja võib minna. Nädalaid ei pruugi neid üldse vaja olla, siis ühtäkki toimub ülioluline kohtumine kuskil tänaval või lõunasöögikohas, kus vaja sekunditega ulatada oma kontaktandmed. Hoia paras kogus kaarte rahakoti vahel, kotis või taskus.

9. Anna alati rohkem kui üks visiitkaart

Kui jagad visiitkaarte, paku alati rohkem kui üht eksemplari, et oluline kontaktisik saaks seda teistelegi edasi levitada. Pane visiitkarte kaasa ärikingituste või materjalidega, mida jagad.

10. Mõtle järgi, kas visiitkaarte on üldse palju vaja?

Tavaliselt visatakse 80 protsenti visiitkaartidest juba esimesel nädalal minema. Kui suhtled oma allikatega põhiliselt elektroonilisi kanaleid pidi, pole visiitkaartide puudus suur probleem. Lisa e-kirjadele alla signatuur ja sellest piisab. Sotsiaalvõrkudesse saad samuti kogu oma visiitkaardi-info üles riputada.

Kui aga suhtled palju näost näkku, käid ukselt uksele või postitad pabermaterjale, võiksid muretseda ka hea paksu paki visiitkaarte igaks kohtumiseks ja konverentsiks. Vajalike visiitkaartide kogus sõltub sellest, kuidas suhtled.

 

Otsid head spetsialisti, kes visiitkaardi disainiks?
Tule vaata meie koostööpartnereid - veebimajutus.ee/partnerid
Jaga
Nõuandja