Leia uusi kliente - alusta oma firmaga netis!

Eestis käib uue firma asutamine äriregistris elektrooniliselt vaid paarikümne minutiga. Seda võimalust kadestavad paljud mitte-(e)-residendid. Siis aga algab raskem osa, firma käivitamine. Kuna valdav enamus asutatud firmadest ei ela paariaastasekski, on see tõesti asutamisega võrreldes oluliselt raskem.

Kõigepealt tuleb oma firma nähtavaks teha. Esinduslike vaateakende asemel tähtsal kaubatänaval on internetis nähtavaks saamine tunduvalt lihtsam ja odavam.

1. Koduleht - Wordpress, Drupal, Joomla, Voog?

Mõistlik on kohe alguses teha oma ettevõttele koduleht. Kuid enne on firma nime järgi vaja valida domeen. Vaata siit, kas firmanimeline domeen on veel vaba:


Kui ei ole, siis pole ka veel katki midagi, sest paljud tuntud brändid kuuluvad hoopis teise nimega firmadele. Google´i nime all tuntud ettevõtmised näiteks kuuluvad Alphabetile. Kui firmanimi pole vaba, jääb üle välja mõelda oma bränd ehk kaubamärk ja see registreerida. Muidugi tuleb siis registreerida ka samanimeline vaba domeen: Eestis äri ajades .ee lõpuga, rahvusvahelise äri jaoks .com lõpuga, Euroopa turu vallutamiseks .eu lõpuga.

Kui domeen olemas, saab valida välja sobiva virtuaalserveri teenuse, kuhu see domeen paigutada ja kus kodulehte hoida.

Veebilehe jaoks on kõige lihtsam alguses üles panna mõni tavaline HTML-leht põhilise infoga, kuid see on siiski ajutine lahendus. Selleks, et iga päev saaks mugavalt sisu uuendada, on mõistlik võtta mõni lihtne sisuhalduslahendus. Näiteks Wordpressi või Voog´i sisuhaldus on Veebimajutuses installitav mõne nupuvajutusega ja ise ei pea veebitegemise detailidesse süvenema. Alguseks on standardse sisuhaldusega koduleht hea kül. Vaheta kujunduses värvid oma ettevõtte korporatiivvärvidesse, lisa logo ja ongi esimene versioon veebist olemas. Samal ajal saab käivitada ka e-posti teenuse. Koduleht ja e-posti majutus on tihti koos ja ühest kohast hallatavad oma virtuaalserveri iseteeninduskontolt.

2. Sotsiaalvõrkudesse!

Koduleht on küll vajalik, sest selle veebiaadressi saab panna kohe tellitavatele visiitkaartidele ja e-posti jalusesse, kuid nüüd peab hakkama klientidele, sõpradele ja partneritele enda olemasolust ka mujal kanalites teada andma. Sotsiaalvõrgud on selleks odavad ja head kohad. Facebooki saab teha firma lehekülje ning kutsuda selle fännideks kõigepealt oma sõbrad. Kui koduleht tehtud, on hea ka Facebooki lehel kasutada samu pilte ja värve, et kõik firma stiili kohe ära tunneks. Täida oma ettevõtte kohta võimalikult palju välju, et info oleks täielik. Muuta saad lehe päisepilti, profiilipilti, alamlehekülgi ja kasutajate õigusi. See, kes hadab ka kodulehte, võiks omandada täielikud õigused Facebooki administreerimisel, sisu lisajate jaoks saab Facebookis anda neile moderaatorite õigused: postitada, kustutada, parandada, täiendada.

Twitter on samuti hea vahend oma uudiste kiireks edastamiseks. Twitter aitab harjutada oma mõtte lühidat väljaütlemist, sest tähemärgid, mida korraga kasutada, on piiratud. Väga paljud firmad kasutavad nüüd ka Instagrami, eriti just noorema publiku silmis enda nähtavaks tegemisel.

Kui on oskusi videoid ise teha, siis tuleks avada ka Youtube´i-kanal. Youtube´i saab postitada ekraanivideoid, mis on arusaadavamad kui tekstilised juhendid, Youtube´i saab teha ka lihtsaid slaidiseansse.

3. Kes meil külas käivad?

Kui koduleht toimib ja Facebookis on ka lehekülg olemas, algab klientide tundmaõppimine. Kes kodulehel ja Facebookis käivad? Kust nad tulevad? Mida klikivad?

Kodulehe jälgimiseks on mitmeid häid statistikamooduleid, kuid üks parimatest ja algajale kasutajale kerge kasutada on Google Analytics. Mine oma Google´i kontoga sisse logides Google Analyticsi lehele ja hangi oma kood. Wordpressi ja Drupali jaoks on olemas vastavad Google Analyticsi moodulid, kuhu saab selle koodi sisestada ja kõik külastused ongi siis statistikas olemas. Kui aga oskusi on rohkem või kasutad mingit haruldasemat veebilahendust, peaks Google Analyticsist kopeerima vastava HTML-koodi iga lehe jalusesse HTML-i sisse. Kõik lehed, millel on HTML-is Google Analyticsi kood, kajastuvad ka veebistatistikas. Üks uuem Google Analyticsi omadus on ka otseajas jälgimine: saad vaadata, kui palju on hetkel külalisi kodulehel ja mida nad seal vaatavad.

4. Kirjad klientidele

Kui on juba enam-vähem teada, kes külas käivad ja tekkinud on ka esimesed kliendid, jõuab kätte õige aeg Exceli-tabelist tähtis kliendinimekiri mõnda uudistelisti programmi kopeerida. Mailchimp, Mailbow, Smaily, Listmessenger: kõik pakuvad erineva mahuga tasuta ja teatud tasu eest vingemaid võimalusi. Paari tuhande kontaktiga saab tavaliselt veel tasuta hakkama.

Uudiskirjaga liitumine peab eraisikutele olema rangelt vabatahtlik, firmakontaktide lisamisel peaks aga säilitama kainet mõistust ja lähtuma ärieetikast. Uudiskirju saadetakse neile, kes on ettevõtte toodetest huvitatud ja tahavad teateid saada.

5. Paberid pilve

Kui ühiseid dokumente on juba piisavalt tekkinud, siis on neid vaja pilves hoida, et kõik volitatud töötajad igalt poolt ligi saaksid. Üks võimalus on osta Microsofti Office365 pilvekontori pakett, millega tulevad kaasa ka arvutitesse installitavad kontoritarkvarad, kuid dokumente saab hoida ka näiteks Google Docsis. Pilves saab ühte ja sama dokumenti korraga mitme kasutaja poolt redigeerida ning jagada, kasvõi klientidele lugemiseks.

Jaga
Nõuandja