Viis mõtet, mis Refresh ürituselt kõlama jäid

Tallinna Kultuurikatlas toimus reedel üritus nimega Refresh, kuhu olid rääkima kutsutud veebimaailma eksperdid Eestist ja mujalt. Siin on viis huvitavat mõtet, mis ürituselt kõlama jäid.

Siselogimine kui okastraat

Soundcloudi projektijuht Tiffany Conroy rääkis oma esitluses sellest, kuidas paroolid on nagu okastraat. Need häirivad inimest ning nende asemele on vaja paremat lahendust. Ta tõi heade näidetena välja Slacki ja Mediumi, kus ei ole vaja parooli sisestada, vaid kontosse pääseb lingi abil, mis saadetakse e-posti teel.

Sellise kasutuskogemuse disainimisel tuleks tähele panna, et parooli sisestamine on takistus ning sisu, mis parooli sisestamise järel kasutaja ette ilmub, on auhind.

Inglisekeelne portaal muukeelsele inimesele

Conroy tõi teise huvitava punktina välja asjaolu, et inglise keelt mitte kõnelevad inimesed ajavad tihti segamini valikud sign in ja sign up. Sellel on mitu põhjust, kuid suurim on see, et inimesed on sisse logimiseks harjunud nägema nuppu kirjaga log in. Conroy soovitab probleemi lahendamiseks nimetada sign up nupp umber create an account nupuks.

Chatbotide areng

Lifetrampi tootedisainer Mariusz Ciesla tõi välja huvitava statistilise elemendi: 2016. aastal investeeriti Räniorus kõiksuguste suhtlusrobotite arendusse enam kui 170 miljonit dollarit. See näitab, et suhtlusrobotid on ilmselt tehnoloogia tulevik.

Uber on kogumise musternäide

Testlio kaasasutaja Marko Kruustük rääkis laval, et Uberi lahendus inimeste kogumisel ehk juhiks palkamisel on crowdsourcingu musternäide. Seda mitte tingimata ärilise edu pärast, vaid seetõttu, et see pakub inimestele võimalust töötada kodu lähedal. Ta tõi näitena juhtumi Texases, kus ta uuris ühelt Uberi-juhilt, miks ta sel kohal töötab. Juht selgitas, et see pakub talle võimalust kodu lähedal töötada, enne Uberit oli ta olnud rekkajuht ning sõitnud nädalate viisi mööda riiki ringi.

Andmekaevandamine on hirmus

Ciesla tõi oma esitluse lõpus välja ka näite, mis illustreerib, kuidas andmete kogumine või kasutaja jaoks hirmuäratavaks muuta. Ta tõi näite olukorra, kus naine on rase ja pole sellest kellelegi rääkinud, kuid näeb netis pidevalt raseduseteemalisi reklaame. See on nii, sest erinevad lahendused jälgivad seda, mida kasutajad teevad ning näitavad neid hiljuti huvitama hakanud teemade järgi reklaame.

Foto: Refresh

Algne artikkel avaldati Geenius.ee lehel meie blogis.

Jaga
Nõuandja