Kuidas oma veebiseminari meiliturunduse abil edukalt reklaamida?

Tanel Rand
10. mai 2022
9 min lugemine

Veebiseminar on sinu turundusarsenalis oluline tööriist. Hästi läbiviidud veebiseminar võib olla strateegia oluliseks osaks, et hankida rohkem müügivihjeid ja meelitada ligi uusi kliente. Enne selle viljakandvat läbiviimist peab loomulikult ettevõtmist reklaamima, et tagada publiku osalus. Kuidas meiliturundusega oma veebiseminari edukalt turundada, seda selgitab lähemalt Smaily turundusjuht Tanel Rand.

Veebiseminar on koosolek, kursus, konverents, toote lansseerimine, temaatiline õpetus või seminar, mis toimub otseülekandena veebis. See aitab inimestel erinevatest ajavöönditest omavahel ühendust luua ning sellel võivad olla nii ärilised kui ka mitteärilised eesmärgid. E-post on veebiseminari reklaamide juhtivaks kanaliks – nimelt toimub 57% seminaridele registreerumistest just e-posti teel.

Veebiseminaridele registreerumine erinevate kanalite kaudu – Adoric.com

E-kiri on taskukohane turundustööriist. Muude kanalite kõrvalt võib seda nimetada lausa veebiseminaride reklaamistrateegia superstaariks. E-posti teel saadetud kutsed võivad suurendada aktiivsust veebiseminaridel ja suurendada ka sihitud müügivihjete arvu.

Järgmisena jagangi mõned näpunäited, mis aitaksid veebiseminari e-kirja teel võimalikult tulemuslikult reklaamida.

1. Saada sissejuhatav e-kiri

Tekitamaks väga vajalikku suminat veebiseminari ümber, pead aegsasti välja saatma selle toimumisele eelneva e-kirja.

Saada see välja kõigile oma meililistis olevatele inimestele, et teavitada neid toimuvast juba paar nädalat ette. Lisa oma kodulehele rohkem infot sisaldav link veebiseminari sisu ja sealsete esinejate kohta. Ära unusta kirja lisada ka ürituse toimumise aeg ja registreerumise link ning luba huvilistel registreeruda e-posti või sinu veebisaidi kaudu.

Esialgne kiri peaks sisaldama lühidat veebiseminari tutvustust, kus põhilised arutelu teemad oleksid esile tõstetud. See on vajalik, et lugeja saaks aru, kas veebiseminar ikka talle huvi pakub ning peab ühtlasi meelitama ürituse kohta täiendavalt lugema. Korraldajana soovime, et sündmusel osaleksid teemast tõeliselt huvitatud inimesed – nii on suurem tõenäosus, et seal ollakse aktiivsed ja üritus kujuneb edukaks.

2. Optimeeri e-kirja teemarida

Nutikas teemarida köidab sinu uudiskirja tellija tähelepanu niipea, kui ta seda näeb. See loob esmamulje, seega muuda see kindlasti mõjuvaks.

Teemarida annab lugejale aimu, mis meili sees peitub. Ära paku talle midagi ilmetut, vastasel juhul kustutatakse e-kiri huvipuudusel kohe ära. Pea meeles, et tähelepanu köitvas teemareas võid esile tuua esinema kippuvaid probleeme ja ühes sellega vihjata ka teemakohasele lahendusele, näiteks: "Vähe klikke? Õigesti loodud CTA aitab!"

Siin on mõned näpunäited meeldejäävate teemaridade loomiseks:

  • Piira nende pikkus kuni 50 tähemärgini. See aitab neid mobiilides kenasti kuvada.
  • Kasuta eelistele tuginevat sõnastust, näiteks "Müügikoolitustehnikad, mis muudavad sinu ettevõtet".
  • Sellised fraasid nagu "klõpsake siin", "ära kustuta", "kaotage võlg" jms käivitavad rämpspostifiltrid, seega hoidu nendest.
  • Väldi teemareal liigseid vaimukusi. Seal on liialt vähe ruumi, et keegi saaks sinu naljast aru.
  • Võimaluse korral võiks esimene sõna teemareal olla tegusõna.

Koos teemareaga tuleb optimeerida ka "from" ehk "kellelt" ehk saatja nime. Püüa vältida oma ettevõtte nime kasutamist. Inimestele meeldib kuulda teiste inimeste nimelist arvamust. Parem on kasutada oma nime või kellegi nime, kellest sinu tellijad on harjunud kuulma.

3. Keskendu veebiseminaril esinejate nimedele

Sinu veebiseminari esineja võib olla su kõige atraktiivsem müügiargument. Kasuta oma e-kirjas tema kvalifikatsiooni, et oma kliente inspireerida. Tasub rõhutada esineja isikupära, kuna tema taust ja saavutused kinnitavad lahenduste leidmist sinu klientide võimalikele muredele.

Kui sinu veebiseminaril esineja on tuntud inimene, võid lisada tema nime teemareale. Näiteks "Tööjõujuhtimine tunnustatud juhtimisteadlase Karl Tammega".

Kui üritusel esinevad ettevõtte välised inimesed, saad ka nende meililisti kaudu oma haaret laiendada ja oma veebiseminarile lisareklaami teha.

4. Suuna tähelepanu oma sihtgrupile

Meiliturundajad teavad õigete inimeste tuvastamise ja kõnetamise tähtsust. Kui sinu veebiseminari sihtrühmaks on näiteks millenniumilapsed, pole sul mõtet raisata oma teavitusmeilidega seotud jõupingutusi ühelegi teisele vanuserühmale. Kui sa ei võta arvesse oma adressaadi huve ja profiili, saadad neile lihtsalt rämpsposti.

Veebiseminar on tavaliselt hea digiturunduse strateegia neile, kes asuvad müügitunneli keskosas. Oma tegevusega jõuad ka selliste klientideni, kes vajavad uuesti kaasamist või täiesti uute potentsiaalsete klientideni, kes vajavad rohkem hoolitsust.

Kui korraldad veebiseminari selle kohta, et tulevik kuulub e-kaubanduse isikupärastamisele ja liitreaalsusele, siis saada kutse inimestele just nendest tööstusharudest, kus saaks isikupärastamist ja liitreaalsust oma ettevõtte töös kasutada. Segmenteeri oma meililist vastavalt sellele, kes peab sinu veebiseminari sisu kõige asjakohasemaks.

Millisele vaatajaskonnale veebiseminare läbi viiakse? – Webinarsoftware.com

5. Muuda registreerumine võimalikult lihtsaks

Sinu e-kirjad peaksid julgustama saajat registreeruma. Järgnev protsess peaks olema kõike muud kui tülikas, vastasel juhul inimesed lihtsalt ei viitsi seda läbida. Selge ja mõjuv tegevusele kutsuv nupp (call-to-action – CTA) e-kirja lõpus võib lugejat ajendada tegutsema, juhatades otse veebiseminari registreerumislehele.

Mida CTA nuppude puhul silmas pidada?

  • See peaks ülejäänud meili sisust nähtavalt esile tulema, olles suurem ning heledam või erksam kui ülejäänud e-kirja sisu.
  • Nupp peaks klõpsatav välja nägema.
  • Vali sobiv paigutus. Ümbritse kindlasti CTA nupp tühja alaga.
  • Kasuta lihtsaid tegusõnu. Inimesele suunatud keelekasutus tekitab lugejas tunde, et pöördud just tema enda poole (näiteks "Kindlusta oma koht").
  • Sisesta lugejasse kiireloomulisuse tunnet (näiteks "Broneeri koht kohe!").

6. Automatiseeri veebiseminari meeldetuletuskirjad

Kinnita registreerimine e-posti teel ja siis käivita juba automaatsed meeldetuletused, et registreerunutel püsiks veebiseminar meeles. Veendu, et saadad meeldetuletuse nädal enne sündmust ja siis veel üks päev enne veebiseminari, kuid püüa vältida e-kirjade üleküllust.

Automatiseerides meeldetuletused, saad keskenduda veebiseminari korraldamisele. Kõigile registreerunud inimestele meeldetuletuste käsitsi saatmine võib olla üsna tüütu, kui mitte võimatu missioon. Ära arva, et osaleda soovijat ärritab see, kui ta saab mitu meili. Ta on sinu üritusele registreerunud, hoolib sinu kaubamärgist ja veebiseminari sisust, seega meeldetuletused on asjakohased, sest elu on kiire ja inimesed kipuvad unustama.

Hea komme on registreerimisjärgsesse kinnituskirja lisada kalendrikutse üritusele, mille märke saab lugeja endale sobivasse kalendrisse lisada. Nii püsib lugejal kindlasti meeles osaleda.

Nii kinnituskirja kui meeldetuletustesse on hea lisada veebiseminari link, kuna kasutajate harjumuse kohaselt otsitakse linki just postkastist ja mida lihtsamini leitav see on, seda tõenäolisemalt jõuavad inimesed veebiseminarile kohale.

7.   Lisa oma e-kirjadele sotsiaalne tõend

Klientide arvustuste või iseloomustuste lisamine suurendab sinu kaubamärgi usaldusväärsust. Näita oma e-kirja saajatele, kuidas teised on sarnastest veebiseminaridest kasu saanud. See julgustab neid osalema, kuna sotsiaalne tõend on võimas vahend usalduse suurendamiseks. 92% inimestest usaldavad suurema tõenäosusega teiste soovitusi kui mistahes muud tüüpi reklaami.

Ühele e-kirjale võid lisada 1-2 edulugu oma klientidelt. Proovi lisada fotod rääkijaist endist – nii suhestub kirja saaja teemaga paremini. Sellised lood on suunatud psüühika sellele osale, mis tugineb emotsioonidele, mitte loogikale. Kui mõnest konkreetsest veebiseminarist on varem kasu olnud teistele, siis osaleme sellisel üritusel rohkema tõenäosusega ka meie ise.

8. Paku varajastele liitujatele boonuseid

Allahindluste pakkumine registreerunutele võib olla vastastiku kasulik. Kui veebiseminar on tasuline, siis varajane allahindlus suurendab tõenäoliselt registreerimiste arvu ja rohkema raha laekumisel saad oma kasumit suurendada.

Võid pakkuda varajastele osalejatele ka muid boonuseid, nagu näiteks kingikotti või allahindlust mõnele oma tootele või teenusele – kõike, mis paneb osalejat end väärtustatuna tundma. Loo atraktiivseid pakkumisi ja lisa need tutvustuskirja, et inimesed saaksid võimalikult kiiresti registreeruda.

9. Lisa väljavõtteid veebiseminarist

Ideaalsel juhul peaks veebiseminari plaanitav sisu valmis saama hiljemalt selleks päevaks, mil alustad oma veebiseminari meiliturundust. Saad e-kirja lisada väljavõtteid veebiseminarist n-ö tiiseritena ehk ahvatleva sisuna. Kuva näiteks mõjuva infoga slaidi ja lisa e-kirja sisusse infot, et näidata lugejale, mida ta veebiseminarilt oodata võib.

Info jagamine, mis muidu tuleks välja vaid veebiseminaril, näitab saajale, et oled juba valmis teadmisi jagama ja sul on midagi väärtuslikku pakkuda. See annab lugejale veebiseminarist selgema ülevaate ning pakub veel ühe põhjuse registreerumiseks.

Meiliturundus – parim strateegia veebiseminari reklaamiks

Järgides käesolevas artiklis olevaid soovitusi võib näha, kuidas veebiseminariga seotud e-kirjade avamise ja klõpsamise määr aina kasvab. Kokkuvõttes läheb sinu veebiseminaridele registreerumise tase aina paremaks. Jälgi oma meiliturunduse kampaaniaid ja kasuta A/B-testimist, et optimeerida oma CTA-nuppe, registreerimisvorme ja meili sisu maksimaalse konversiooni tagamiseks.

Meiliturundus pole lihtne. Tulemuste nägemiseks läheb vaja veidi kordamist ja kulub aega, kuid see on veebiseminaride jaoks konkurentsitult parim reklaamistrateegia. Olles oma jõupingutustega järjekindel, ootavad sind head tulemused, kui leiad ideaalse valemi, et panna lugejad veebiseminaridele registreeruma.

Tanel Rand

Saada kiirelt ja lihtsalt oma kontaktidele kena uudiskiri.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 25 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!

Vali paketi periood

1 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 12.08

3 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 36.24

6 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 72.48

1 aasta põhine arveldus

Säästad 20% ehk -24.16

Kuus 10.07

Kokku 120.80

1 aasta
0.00
2 aastat
0.00
3 aastat
0.00
4 aastat
0.00
5 aastat
0.00
6 aastat
0.00
7 aastat
0.00
8 aastat
0.00
9 aastat
0.00
10 aastat
0.00