Nipid, kuidas vältida SEO-katastroofi, kui veebisait saab uuenduskuuri

Kenert Joost
11. aug 2017
3 min lugemine

Kui teie veebisait on läbimas uuenduskuuri, siis peab kindlasti võtma arvesse ka seda, kuidas ta otsimootoritele paistab ja kui hästi Google’ist leitav on ehk SEO-d. Ilma selleta võib teie uus veebisait otsingutulemustest täiesti välja jääda, mis omakorda toob igasuguseid halbu tagajärgi, nagu müügi vähenemine. Et seda ei juhtuks ja teie veebisaidi otsingutulemuste kohad jääksid endiseks, annab mõned nõuanded ja soovitused Veebimajutuse partner, Kenert Joost agentuurist Disainikodu.

Pange prioriteediks lehed, mis saavad kõige rohkem külastusi

Kui koduleht on saamas uut disaini, tuleks välja selgitada, millised lehed saavad rohkem külastusi, kui teised ning need lehed tuleks seda prioriteediks. Need peaksid jääma ülemkategooria lehtedeks ning neid ei tohiks teha alamkategooria lehtedeks, sest see võib mõjuda halvasti sellele, kui hästi otsimootor lehte indekseerib ja kui palju nn "link juice" sinna lehele avalehelt edastatakse.

Koostage URL ümbersuunamise fail

Üks parimaid otsingumootorite optimeerimise soovitusi on see,  et peaks koostama URL ümbersuunamise faili. See on üks tähtsamaid asju, mida peaks silmas pidama, kui on kavas teha muutusi ka teha kodulehe struktuuri. Tuleks teha list kõikidest vanadest lehtedest, mis teie veebilehel on ning viia kokku need URL-idega, et saaks teha kergelt 301 ümbersuunamised.

Miks on URL ümbersuunamise fail nii tähtis? Kui te koostate uue, isegi, kui asendate selle vanaga, siis sellel pole põhimõtteliselt ikka mingit SEO väärtust. Pole lihtsalt võimalik kasutada enda domeeni autoriteeti, et lehte kohe heale kohale saada, sest otsingumootorid annavad lehtedele kohti eraldi.

301 ümbersuunamised annavad nendele lehtedele uue väärtuse. Kui te ei kasuta korralikult 301 ümbersuunamisi, et väliseid linke ümber suunata, siis see tekitab 404 erroreid, mis tapavad täiesti teie kohad otsingumootorites. Isegi ainult mõni 404 error võib tuua suuri muutusi orgaaniliste külastuste poolelt, mõnedel juhtudel võib kaduma minna isegi tuhandeid külastusi päevas. Selle jaoks teevad ka firmad, kes pakuvad SEO-teenuseid veebisaitidele SEO-auditeid, et tuvastada kodulehtedel selliseid vigu.

Ärge indekseerige enda testlehte

Uskuge või mitte, aga see, kuitestlehel unustatakse indekseerimine keelata, võib tuua kaasa väga palju probleeme. Uue lehe arendamise juures on äärmiselt ebasoovitatav, et Google või mõni muu otsimootor selle arendusjärgus lehe ära indekseerib. Põhjus on selles,et kui Google indekseerib sisu teie testlehelt ning te avaldate oma pärislehe sama sisuga, siis Google võtab seda kui duplikaatsisu. Sellel juhul on võimalik, et Google kehtestab teie lehele nn trahvi ehk teie koht otsitulemustes kukub drastiliselt.

Kuidas lehe indekseerimist keelata? Õnneks see on lihtne. Seda saab teha kas sisuhaldusüsteemi kaudu, tehes ühesse ruutu linnuke (Wordpress) või  saab blokeerida selle robots.txt faili kaudu.

Testige enne avaldamist

Kindlasti tehke kindlaks, et firma, kes teeb teie uue kodulehe või teie arendajad testiksid enne kodulehte lokaalsel serveril, et ei esineks vigu ega probleeme. Vastasel juhul mõjutab see kasutajamugavust ning jällegi võite kaotada positsioone otsingumootorites. Kui teil on probleeme uue kodulehe optimeerimisega, siis peaks kindlasti ühendust võtma asja tundva firmaga, kellel on sellega kogemusi.

Kenert Joost

Disainikodu on loodud 2016. aastal. Meie noorte disainerite poolt pakutavad lahendused on moodsad ning nutikad. Pakume klientidele erinevaid graafilisi teenuseid, veebilehtede planeerimist ja tegemist ning abi ka nende turundamisel internetis.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 25 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!

Vali paketi periood

1 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 12.08

3 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 36.24

6 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 72.48

1 aasta põhine arveldus

Säästad 20% ehk -24.16

Kuus 10.07

Kokku 120.80

1 aasta
0.00
2 aastat
0.00
3 aastat
0.00
4 aastat
0.00
5 aastat
0.00
6 aastat
0.00
7 aastat
0.00
8 aastat
0.00
9 aastat
0.00
10 aastat
0.00