"Veebid korda" 4. saade: hakkab juba paremaks minema!

Saatesarja neljandas osas tõdes juba nii mõnigi osaleja, et võib nina püsti tõsta ja öelda, et veeb hakkab tõesti paremaks muutuma ja asjad Internetis tasapisi toimivad. Kuid spetsialistid kaevuvad nüüd veel enam detailidesse ja algab põhjalikum häälestus.

Siidisukk.ee

Websystems.ee mentor Silver alustab Siidisukk.ee veebi juures sellest, et kui keegi tuleb kodulehele esmakülastajana, siis peab ta kohe saama mingisuguse hea emotsiooni. Praegu on see edasi antud maaletooja tootefotoga. Lisaks peab kohe alguses tegema ka turunduse rahvusvahelises keeles Call to Action´i ehk üleskutse tegutsemisele. Selleks pandi tootefotole soovitus koos hinnaga ja nupp "Vaata lähemalt".

Allapoole kerides jõuab külaline esiküljel kategooriate plokki, kus on kaheksa peamist alajaotust. Veel allpool on uudised ja artiklid, kus on näha sisu, mida firma oma toodete kohta postitab.

Blogi asemel soovitavad eksperdid nimetada selle menüüpunkti kas kasulikuks infoks või mõneks muuks ajatuks nimetuseks, kui värskeid uudiseid nii palju pole ja pigem antakse nõu, mis on värske ja vajalik ka mitme aasta pärast. Siis pole enam tegemist uudisega.

Esilehele läheb veel ühelauseline müügiargument (näiteks „üle 30-eurose ostuga transport tasuta“) ning alles selle järel tuleb firma lugu, kus räägitakse ettevõtte ajaloost ja äriideest.

„Selleks, et poleks tegu vaid enesekiitmisega, võiks panna üks-kaks kliendireferentsi ka,“ lisab Silver.

Siidisukk.ee sai omale ka uuendatud logo – käsitsi kirjutatud stiilis, mis langeb hästi kokku ka paljude partnerite logo kujundusega.

Veebilehe omanike Heiki ja Karini ning ekspertide üks eriarvamus on hinnafiltri lisamine kodulehele – kui firma ise pigem ei tahaks seda näidata, siis eksperdid arvavad, et kliendid siiski oleks sellest väga huvitatud. „Kui te saate selle funktisonaalsuse eest tõesti 15 sõimukirja, siis ma saadan teile suure tordi,“ lubab Veebimajutus.ee ekspert Marko Toom ja arvab, et pigem klientidele see võimalus hinna järgi valida meeldib.

Mediagear.ee

Mediageari inimesed Marko ja Taago näitavad algatuseks "jäälõhkujana" üht ebatavalist toodet - Androidiga lauatelefoni. Kui esimene elevus on lahtunud, võetakse töisemaks teemaks Google My Business konto tegemine ja oma ettevõtte Google´is paremini nähtavaks tegemine nii kaardil kui teemakohastes otsingutes.

"See võtab aega umbes 35 minutit ja võiks olla ära tehtud," räägib veebi- ja turundusekspert Priit kallas Dreamgrow´st. Kuigi Google teeb paljudele äridele selle My Businessi lehe ise vaikimisi ära, võiks andmeid siiski muuta ja täiendada, soovitab Marko Toom: "näiteks võiks olla lahtioleku ajad, aadress, fotod, märksõnad. Õigesti lisatud andmed annavad sellele väga kõvasti kaasa, et kui ma Tallinnas näiteks otsin "õhksoojuspumbad", siis kui ettevõttel on palju hinnanguid ja külastusi My Businessis, siis see kargab kohe suurelt ka Google´i kaardil esile."

Seega peab olema eesmärgiks, et Mediagear oleks suurelt olemas, kui inimesed otsivad videokaamerat, videotehnikat jms. 3-5 olulist märksõna võiks ettevõtte kohta kirjas olla.

Marko Toom jätkab, et nemad näiteks on lisanud veebimajutus.ee kohta kaks põhilist märksõna: domeen ja veebimajutus.

Olulised on samuti ettevõtte teenuste ja toodete arvustused - oma headel klientidel võiks soovitada kirjutada. Selleks on Google My Businessis ka hinnagu andmise link, mille võib kopeerida näiteks kliendile saadetavasse e-kirja või arvele.

Meemeistrid.ee

Kristi on vahepeal Meemeistrid.ee toodete tekstidega tegelenud ja tunnistab, et on ise ka saanud päris palju rohkem selgeks, mida kliendid ja partnerid tahavad, kui ta oma toodete tutvustusi lahti kirjutab. "Palju uute toodete mõtteid tekib, kui ise analüüsid, kes mida otsib ja mida nad tahavad," lisab Kristi.

Priit Kallas soovitabki selle peale, et turundust võiks teha pea alati ise, sest siis sa saad tunnetuse kätte ja kõike pole alati võimalik sisse osta.

Kristi tunneb huvi ka videote vastu, sest liikuv pilt peaks ju hästi silma torkama. Aga kui pikk see peaks olema ja mida peaks näitama?

Eksperdid soovitavad algatuseks filmida kasvõi tavalise mobiilikaameraga ettevõtte tegemisi. "Kui tahad rohkem kui üle minuti tähelepanu hoida, siis peab läbi mõtlema ja tegema huvitavat sisu," soovitab Priit Kallas. Põhimõtteliselt saab ka lühikesed tekstimaterjalid kokkuvõtlikuks videoks teha ilma suurema vaevata.

Kui on mingi märksõna, millega on raske nähtavaks saada, siis video oleks hea, ekraanipilt brändinguga võiks olla video tunnuspildiks," soovitab Marko Toom lisaks.

Esimene video võiks olla näiteks optimeeritud väga üldisele märksõnale "mesi". Kui neid videoid on vähe, siis saab ettepoole palju lihtsamalt, kui tekstiga.

Juhtmejukud.ee

Erki on vahepeal uurinud Juhtmejukud.ee kliente. Tal on kolm personade intervjueerimise videot, kolmanda vestlusega tundis ta klienti küsitledes end juba väga enesekindlalt.

Edulugude kirjapanekuga läks kohati üsna lihtsalt tänu kliendi vastutulekule, samas riigiasutustega on keerulisem ja Erki ei tahtnud, et klient peaks oma pressiesindajatega kooskõlastamise pärast meeletult vaeva nägema hakkama.

Üks klient lubas aga avaldada enda kontakti ja siis juba ütleks otse ise huvitatutele, mida ta Juhtmejukudest arvab.

Merilin oli vahepeal Juhtmejukude Wordpressi lehega tegelenud, kuna senine veeb oli juba üsna vananenud. Uus veeb sai alguse ja on näha ülaloleval pildil.

"Pildid iseseisvalt pole mingi väärtus," vastab Priit Kallas Merilini küsimusele, kuhu ja mis pildid tuleks üles panna, "tekst tuleb juurde kirjutada. Näiteks et meil oli selline klient, oli selline probleem, pärast oli niisugune lahendus. 20 kaablipilti - neil pole mõtet. Panna tuleb nii palju, et jõuaks neile juurde kirjutada, mis on pildil."

Ise võiks valmis teha saidi struktuuri. Tehtud tööd võiks külalist hästi kõnetada, teenuste nimekiri, firma info jne. Kasvõi paberile joonistada veebilehe "puu", kus kirjas kõik oluline ja lisaks "nice to have" ehk asjad, mis võivad ju olla, aga pole hädavajalikud.

Hansavideo.ee

Richard Veebimajutus.ee-st vaatas vahepeal üle Hansavideo.ee reklaamikonto ja veel midagi väga rõõmustavat ei leidnud: "mõistlik on täiesti uus teha."

Praegu tuleb otsingus välja ka selliste märksõnadega, mis pole väga seotud Hansavideoga, näiteks alla 18-aastastele keelatud sisu jne. Kõigile näidatakse Hansavideo reklaame ja see tuleb kinni maksta. Ka Conversion Tracking´ut pole, seega keegi ei teagi, mis otsinguga ja kust üldse klient tuleb. Richard soovitab kontohalduritega kiiresti lõpparve teha ja ise Adwordsi haldama hakata või leida keegi, kes selle üle võtab.

Koduleht on tehtud Squarespace´i platvormil ja Keidi on seal vahepeal ka sisu osas päris palju tööd ära teinud. Keidi tegi kaks uut lehte: "Tehtud tööd", kus on klientide edulood ja teenuste leht, millest on omakorda 3-4 erinevat varianti.

"Üldjoontes on hästi tehtud," kiidab Priit Kallas. "Teksti maht kasvab ja see on tore."

Priit Kallas annab veel ühe vihje kodulehe ülesehitamisel: avaleht tehakse ego pärast ehk iseendale ilusaks fassaadiks, kliendid jõuavad aga pigem otse tootelehtedele läbi Google´i otsingu. See tähendab, et sisu on oluline, mille järgi Google neid sinna juhatada oskab.

Hansavideo katsetas ka vestlusakent oma kodulehel, kust on kaks hinnapakkumise küsimust tulnud, mis on ekspertide arvates üsna hea tulemus selle paari nädala jooksul. Google Analytics registreeris 30 päeva jooksul 500 külastajat, seega poole kuu jooksul on vestlusse astunuid Chat´i aknas päris parajalt, iga saja külastuse kohta üks-kaks.

Riisaikel.ee

Kasutatud riiete müügivõimaluste vahendamise veebilehele võiks tekitada sisupuu, sest veebis on sisu praegu vähevõitu, arvavad eksperdid. Priit Kallas soovitab, et toodete ja teenuste lehed võiks teha natuke põhjalikumaks.

Galeriid on Priit Kallase arvates muidu ägedad asjad, aga kui raha sellest ei tule, siis tegevus on mõttetu. Riia ja Evelin tahavadki galerii osa üldse ära kaotada. Priit Kallas pakub, et kategooria "hinnad" ja kategooria "galerii" võiksid olla koos, ühes kohas siis tootepilt pluss hind ning lisaks põhjalik jutt, milline äge teenus meil on. See tutvustus võiks olla pikem, kui kolm-neli lauset.

Kliendid ei leia kohta üles? Võib teha lihtsalt pildid ettevõtte uksest ja kirjelduse, kuidas saada sisse. Video on ka hea mõte kohale juhatamiseks.

Vanast blogist peaks vaatama, mis kõlbaks sealt uude üle tuua ja võib-olla peaks ka midagi kokku panema sealt postitustest, kus on liiga vähe sisu.

Marko Toom arvab, et võiks veel olla mõned Google´ist otsija huvist lähtuvad eraldi leheküljed, näiteks "kasutatud riiete müük", mis võib olla sisuturundusartikkel või kasulik info, kus räägitakse inimkeeli, miks tasub oma vanad asjad ära müüa. Samasse saab panna ka soovitused, millist kaupa müüa tasub ja millist tasub just Riisaikelisse tuua.

Miniloeng: mis on Google My Businessi konto?

Richard Rõõmusaar Veebimajutus.ee-st selgitab seekordses miniloengus lähemalt, mis on Google My Businessi konto ja milleks seda vaja läheb.

Lühidalt on My Business ettevõtte profiil, mis on Google´i jaoks oluliste andmetega ära täidetud ja mis aitab klientidel ettevõtet paremini leida.

Profiili vaadata on lihtne: tuleb guugeldada oma ettevõtte nime ja paremal leiabki firma andmed: asukoht kaardil, pildid, lahtiolekuajad, aadress, e-posti aadress, telefoninumber. Võimalik, et sinna on tekkinud juba ka mõned kliendiarvustused.

Kui näiteks sisestada otsingusse "rehvid Tallinnas", siis ilmub otsingu algusse kast, kus kaart rehvimüüjate asukohtadega ning kaardi all 3-4 vastava kauba või teenuse pakkujat. Google My Businessi andmelahtrite täitmise eesmärgiks ongi tulla nende 3-4 seas esimestena välja.

Selleks, et nende esimeste hulka jõuda, peaksid sa tähele panema järgmisi asju:

Kui kõik need ära teha, siis ilmubki ettevõte otsingu My Businessi kasti esimeste sekka.

Kui soovid ka oma ettevõttel veebi korda teha, siis liitu "Veebid korda" grupiga Facebookis, kus saab ekspertidelt abi.

Järgmine saade toimub taas nädala pärast.

Jaga
Nõuandja