Kümme head nippi, mis aitavad väikeettevõttel paremini turundust teha

Interneti- ja infoajastul tuleb silma paista, maksku mis maksab. Suured tambivad selleks turundusse ja reklaami suuri rahasummasid, väiksemad peavad kuidagi muud moodi püünele pääsema. Siin on kümme head nippi väikestele, et paista välja suurelt.

1. Leia endale suurem sõber

Kõik ei ole kurjad konkurendid, mõni suurem ettevõte võib pidada väikest sarnases valdkonnas tegutsejat kasulikuks partneriks, kes mingis nišis aitab suuremat firmat täiendada. Leia sellised suuremad tegijad, kes aitaksid väikefirmal oma kliendibaasi ja kogemusi täiendada, äkki saavad nad aidata reklaami, uudiskirjade, ürituste ja kampaaniatega.

2. Remarketing - turundus juba tuttavatele klientidele

Võõraste tülitamine on kallis ja nende seast toodetest-teenustest huvitatute väljasõelumine keeruline. Kui aga on teada inimeste väikseimgi huvi väike-ettevõtte vastu, on lootust midagi ka müüa. Sellised potentsiaalsed kliendid käivad sinu firma Facebooki lehel Like´imas, külastavad kodulehte, astuvad poodi või kontorisse sisse, tulevad mõnel messil boksi jne. Nende träkkimiseks on sotsiaalmeedias (Facebookis näiteks Insights) ja Google´is (nt Google Analytics ja Webmaster tools) vahendid olemas. Ka uudiskirja saamiseks on sellised kliendid, kes oma andmed jätnud, rohkem valmis kui teised ja võiksid hakata kohe saama teateid uute pakkumiste kohta.

3. Korralda väikeseid üritusi

Parim viis saada oma toodetele-teenustele tagasisidet ja kinnistada lojaalseid kliente on nendega ise kohtuda. Müügimehena klientide ukselt uksele käimine on kallis ja aeganõudev, selle asemel kutsu nad ise enda juurde kokku mõnele sotsialiseerumis-üritusele. Ehkki ka see ei pruugi olla odav, on see siiski odavam kui igaühega eraldi kohtumine.

4. Kasuta haruldasemaid märksõnu otsimootorite jaoks

Tavaliselt ei õnnestu pisiettevõttel internetiotsingus üldlevinud märksõnadega suurte kõrval silma paista, sest nemad saavad endale lubada kopsakat Adwordsi eelarvet ja võidavad mujalt lehtedelt (foorumitest, sotsiaalvõrkudest) rohkelt tagasilinke, mis nende positsiooni parandavad. Otsingueksperdid soovitavad väikestele keskenduda mõnele kitsamale ja miks mitte ka mitmesõnalisele märksõnale, mis toob otsijad monopoolselt just nende lehele, kui selle sisu on haruldasemate märksõnade järgi optimeeritud. Google Adwordsil on sobivate märksõnade leidmiseks väikeäridele ka tasuta tööriist.

5. Katseta uue meediaga

Videote, panoraampiltide ja heliklippide tegemine pole enam ammu rikaste, reklaamiagentuuridega suhtlevate ettevõtete monopol. Kui teismelised peavad edukalt videoblogisid, siis saab ka mõne mehe firma videoklipiga täiesti rahuldavalt hakkama. See ei maksa eriti midagi ja silmapaistvus on hoopis suurem, kui näiteks mõnel staatilisel veebilehel. Youtube´i kogemused ütlevad, et kasutaja huvi peab äratama esimese nelja sekundi jooksul (ning see aeg lüheneb pidevalt), seega on tähtis teha väga lühike, kuid põnev klipp ja tähelepanu ongi lihtsa vaevaga olemas. Oma ettevõttest võib teha ka näiteks panoraamfoto (sfääri) ja selle Google Mapsi üles laadida - paljusid suuri firmasidki pole Google´i kaardil sellise atraktiivse meediaga, nii et neist saab lihtsa liigutusega mööduda.

6. Mõned reeglid edukaks silmast silma kohtumiseks

Paraku jääb turunduse klassikaks ikkagi ka üks-ühele silmast silma kohtumine, mis on eriti oluline võtmeklientide puhul. Kuidas neid kohtuma meelitada? Jälgi kolme reeglit: 1) paku välja veenev põhjus, miks oleks vaja kohtuda ja miks seda ei saa muud moodi, distantsilt korda ajada; 2) las kutsutu valib ise talle sobiva aja; 3) las kutsutu valib ka ise talle sobiva koha, sealhulgas võimaluse kutsuja juurde tulla, kui tahab.

7. Automatiseeri niipalju, kui võimalik

Käsitöö on kallis, mõne töötajaga firmas lausa võimatu, kui töötajatel on muidki kohustusi kui turundus. Turundusvahendid on muutunud võimsaks ja tööstuslikuks - väga palju saab ära teha vähese vaevaga, kui on vajalikud tööriistad. Uudiskirjad on hea näide massilisest kirjutamisest tuhandetele klientidele korraga, kasutades nimelist pöördumist ja muid programmiliselt seadistatavad muutujaid, mis jätavad mulje, nagu oleks kiri suunatud konkreetsele saajale. Pakkumisi saab automaatselt teha e-poest tehtud ostude põhjal, veebis ringi uitava kliendiga võib esimesed laused vahetada suhtlusrobot.

8. Koosta postitusnimekiri

Alusta kohe turundus-nimekirjaga: koosta e-kirjade ja postiaadresside nimekiri, kuhu saata uudiskirju, kampaaniaid, proovitooteid ja allahindluspakkumisi. Uudiskirja nimekiri on odav ja tõhus võimalus oluliste klientideni jõudmises. Selles nimekirjas võiks olla ka märkuste lahter selle kohta, mida varem kliendiga suheldes on tehtud.

9. Jaga tasuta, tekita nõudlust

Lihtne, kuid efektiivne turundus on kasutada tuntud psühholoogilisi nippe millegi tasuta jagamisel või mõne uue asja järele defitsiidi tekitamisel, lubades enne müügiletulekut huvilistel end ootenimekirja registreerida. Tasuta jagatava kraami järele tekib inimestel alati suurem huvi, ilmajäämise-hirm on edasiviiv jõud - praegusel juhul müügini viiv. Kui on järjekord, siis sinna tullakse seisma, näitavad psühholoogilised testid.

10. Ole kasulik, tekita huvi

Hoia oma firma blogileht aktiivne, ole kasulik - jaga oma valdkonnas kasutajatele nõu, mis ei pruugigi olla otseselt müügiga seotud, vaid mis jätab väikefirmast mulje kui eksperdist, kes oskab alati midagi kasulikku soovitada. Korda seda kõike lisaks kodulehele ka muudes kanalites - Facebookis, Twitteris, Instagramis ja mujal. Ning ära unusta peamist, iga tegevuse lõpus kutsu üles tegutsemisele - kas pakkumise vaatamisele maandumislehelt, soodustusega ostmisele või firma kontorisse kirjutamisele-helistamisele, et lähemalt kõigest teada saada.

Jaga
Nõuandja