Mis on see üks suurimaid vigu, mida oma kodulehel reklaame näidates tehakse?

Oma kodulehel võib küll reklaamidega raha teenida, kuid see ei ole kindel sissetulekuallikas, räägib Tanel Raud portaalist Hinnavaatlus.

Kui soovid oma veebilehega hakata reklaamide abil raha teenima, siis millest alustada?

Alustada tuleks sellest, et defineerida vajadused ja võimalused. Reklaamitulu pole alati garanteeritud sissetulekuallikas ja pigem tuleks bännerreklaami käsitleda lisatulu allikana. Reklaam peab sobima veebilehele, reklaampindasid ei tohiks olla liiga palju, reklaam ei tohiks olla häiriv ja selle asukoht ei tohi segada veebilehe kasutamist. Vastasel korral hakatakse seda blokeerima või sootuks loobutakse veebilehe külastamisest.

Reklaampinna iseseisva müügi kõrvalt on väiksemal veebilehel või blogil tark liituda ka mõne reklaamvõrgustikuga, neist populaarseim on Google’i AdSense programm. Google pakub erinevaid bannerimõõte ja kõige selle haldamine on väga lihtsaks tehtud. Reklaamivõrgustik on hea võimalus jõudmaks vajaliku sihtrühmani just väiksemates veebilehtedes või blogides, mis reklaami iseseisvalt ei müü.

Eestis on mitmeid reklaamvõrgustikke, nagu Clickit, Adnet, SmartAd, mis pakuvad erinevaid reklaamiformaate ja erilahendusi. Mõned võrgustikud pakuvad ka kombineerimist teise reklaamvõrgustike koodiga või erikokkuleppel lubavad täitena (oma bännerite puudumisel) kuvada Google AdSense'i koodi.

Kuidas reklaamid lehele saada?

Reklaamvõrgustike reklaamid ilmuvad automaatselt ja selle pärast reeglina muretsema ei pea. Reklaampindade ise müümise korral kehtib põhimõte, et klient või meediaagentuur saadab ise oma materjalid, võimalikult aegsasti enne kampaaniat, et saaks bänneri üle vaadata ja bänneriskripti toimivuse üle kontrollida.

Iseseisva müügi puhul on vajalik reklaamimootori olemasolu, mille abil saab bännereid ja reklaampindade tsoone hallata, kui ka jälgida bännerite statistikat. Suure külastatavuse ja piisava arvu näitamiste korral võib reklaamid panna omavahel ka vahelduma, aga selle peab varem kokku leppima ja sellest ning ka garanteeritud näitamiste arvust, peab klienti enne informeerima.

Möödunud 2016. aasta tähendas Flash-bännerite ajastu lõppu, selle asemel on kanda kinnitamas HTML5-lahendused.

Millest sõltub see, kui palju raha sisse tuleb?

Kõige kasumlikum on reklaampindade iseseisev müük, järgnevad reklaamvõrgustikud.

Kõrghooajal on müük reeglina suurem ja nõudlusest tingituna on ka hinnad kõrgemad.

Kui iseseisva müügi korral hinnastatakse kampaaniaid näitamistepõhiselt (CPM) ja/või päevapõhiselt, siis reklaamvõrgustike reklaamid reeglina klikipõhiselt (CPC). Nii iseseisva müügi kui reklaamvõrgustiku reklaamitulu võib mitmetest asjaoludest tingituna olla väga kõikuv.

Mõnikord võib iseseisva müügiga pinnad täis müüa juba mitu kuud ette, teisalt võib tabada reklaamimüügis totaalne mõõn. Igakuine reklaamitulu võib näiteks Google Adsense'i puhul kõikuda paarikümnest eurost paarisaja euroni. Muidugi peab arvestama, et tegemist pole puhastuluga, sellelt peab maksma ka riigimaksud.

Mida panna tähele reklaamiteed minnes?

Meediaagentuuridele ja püsiklientidele või suuremate mahtude puhul kehtivad allahindlused, millega kliendid võivad alati arvestada. Eelistada võiks pigem natuke madalama hinnaga pikaaegseid lepinguid. Need tagavad tulude stabiilsuse ka mõõnaperioodidel.

Pakkumisi tehes ei ole mõtet minna seda teed, et panna reklaampinna tavahind kõrgeks ja siis kuvada 80 või 90% allahindlusega hinda, jättes mulje üliheast pakkumisest. Kliente ei maksa alahinnata, kokkuvõttes loeb otsustamisel lõpphind ja veebilehe külastatavus ning atraktiivsus, mitte niivõrd allahindluse protsent.

Kui palju mul reaalselt endal kontrolli on selle üle, milliseid reklaame näidatakse?

Reklaampinna iseseisva müügi korral saab väga lihtsalt kontrollida selle sisu, mainides pakkumist tehes ära oma tingimused. Näiteks Hinnavaatluse puhul pole lubatud hasartmängude, alkoholi, kiirlaenude ja eksitavate, imeravimite või hõlptulu lubavate reklaamide näitamine.

Bänneri puhul sõltub klikitavus paljuski selle atraktiivsusest ja sõnumi sisust. On bännereid ja kampaaniaid, mille puhul läbiklikkimissuhe (CTR) on väga kõrge, kuid esineb kohati paraku ka bännereid, mille disain on pehmelt öeldes keskpärane ja kampaaniasõnum on kehv või arusaamatu. Nende CTR jääb seetõttu madalaks.

Sellisel juhul võiks suhelda kliendiga ja võimalusel bänner välja vahetada. Ka reklaamvõrgustiku Google Adsense administreerimisliideses saab kontrollida, milliseid reklaame kuvatakse, võimalik on reklaame blokeerida ka valdkondade kaupa.

Kas reklaamitulu on parim lahendus igale lehele, või on see parem ühes või teises kohas?

Nagu varem mainitud: reklaamitulu võib olla väga kõikuv ja pigem võiks see olla täiendav komponent veebilehele või blogile. Reklaamide paigutuse võiks üle arutada disaineriga, võimalusel eelistada levinumaid bännerimõõte. Reklaamvõrgustiku erilahenduse puhul peab arvestama selle paigutusega lehel, et veebilehe kasutusmugavus ei kannataks.

Bännerite sisu võiks ühilduda veebilehe olemusega, näiteks tehnikaportaalis võiks kuvada pigem tehnoloogiaalaseid reklaame, klikitavus ja tulu on suure tõenäosusega suurem.

Millised on need vead, mida inimesed kipuvad tegema, kui tahavad oma lehega hakata raha teenima?

Kõige levinum viga on see, et kuhjatakse ühele lehele kokku mitme eri reklaamvõrgustiku reklaamid, tehes veebilehe kasutamise ebamugavaks või lausa võimatuks. Samuti on ohuks see, kui hõlptulu lootuses liitutakse mõne väiksema, vähetuntud reklaamvõrgustikuga, mis aga võib kaasa tuua soovimatu reklaamidelaine või koguni pahavara.

 

 

Jaga
Nõuandja

Uudised, õpetused ja kavalad veebinipid. Otse meilile.

Liitu meie nädalakirjaga, et näha uudiseid, õpetusi ja nippe esimesena