Säutsuaabits: kuidas ettevõttega Twitteris paremini silma paista?

Veebirebane
04. juuni 2018
6 min lugemine

Twitter on sotsiaalmeediakanal, millel on mitmeid omapärasid. Kunagi alustas see range piiranguga: postitada võis vaid 140 tähemärki ja ei grammigi rohkem. Nüüd on 280 tähemärki ja teatud tingimustel ka rohkem võimalik edastada, kuid põhimõte on endine – pikka juttu siia postitada pole mõtet.

Twitteris silmapaistmiseks on alljärgnevalt mõned olulisimad soovitused firma turundajale: mismoodi vajalikke postitusi ajastada, millest kirjutada ja kuidas klientidega paremini suhelda. Proovi järgi.

Küsi külastajatelt

Nii nagu Facebookis või online meedias, nii kehtib ka Twitteris soovitus: küsi oma publikult midagi, et nad saaksid vastata. Küsimus paneb rohkem suhtlema ja vastama, vastajate aktiivsus muudab sinu Twitteri konto nähtavamaks ja ühtlasi saad ka parema ettekäände oma jälgijatega suhtlemiseks.

Salvesta vajalikud säutsud, et neid hiljem edasi saata või neile vastata

Selle aasta alguses tuli Twitteri mobiiliäpp välja vajaliku uuendusega – Twitteri säutse sai ka omale salvestada järjehoidjatesse. See tähendab, et enam ei pea huvitavaid või vajalikke säutse kuskil eraldi hoidma, neid saab oma kontol kenasti säilitada ja kasutada siis, kui peaks vaja minema. Näiteks kui tahad mõnele kasutajale korralikult vastata ja ette valmistada, saad rahulikult vastamiseks vajaliku säutsu ära salvestada ja see ei kao ülejäänud uudisvoo sisse ära. Samuti saab oma valdkonna olulisi tsitaate niimoodi koguda ja neid edastada kunagi hiljem, kui see paremini ajakavasse sobib.

Bookmarkida ehk salvestada saab mobiiliäpis säutsu jagamise (Share) ikooni alt, kus on olemas lisavalik „Add Tweet to Bookmarks”. Hiljem leiab need profiilist valiku “Bookmarks” alt.

Vasta vähemalt iga kolmanda säutsuga

Kõige parem, kui 30-40% postitustest on vastused mõnedele teistele teemakohastele säutsudele. Teistele inimestele vastates oled oma valdkonna jälgijate jaoks usaldusväärsem ja pikapeale hakkab tekkima sinu kanalist ettekujutus kui selle valdkonna kõige paremast asjatundjast. Säutsudele võiks vastata üsna kohe, mõne päeva jooksul või veel parem, tundide jooksul. Kui vastus vajab läbimõtlemist, salvesta link ja valmista oma vastus ette.

Linkide edastamisel lisa alati ka kommentaar

Kui postitad oma kodulehelt uudise või kuskilt mujalt, ära piirdu selle uudise pealkirja kordamisega, vaid lisa oma kommentaar. Nii jätad vahetuma mulje. Ühtlasi aitab see eristuda palju kasutatavatest robotitest, mis automaatselt kodulehe uudiseid Twitterisse edasi säutsuvad ilma mingi saatekommentaarita. Automaatika on küll saidi omanikule mugav, aga tüütab lõpuks jälgijad ära, kuna näitab, et reaalset inimest postituste taga ei pruugi ollagi.

Paku soodustusi

Ehkki Twitter on avalik kanal, ei tähenda see, et peaks varjama oma promokoode ja soodustusi klientidele. Jaga oma jälgijatele kampaaniasoodustusi ja nad püsivad kanalil, tundes end hinnatuna.

Ole kasulik, jaga õpetlikke nõuandeid

Sproutsociali uuringus on TOP 3 põhjuse seas, miks ostjad läbi Twitteri ostu tegema tulevad, mõne haridusliku või õpetliku säutsu lugemine. Seega ei maksa oma teadmisi oma valdkonnast peidus hoida ja aeg-ajalt võib soovitada, mida kliendid võiksid paremini teha või kuidas tooteid-teenuseid valida. Seegi loob usaldust ja ostma tullakse ikka selle käest, kes tundub omas valdkonnas kompetentsem.

Pilt on parem kui 280 tähemärki

Kui teksti mahtu Twitteris piiratakse, siis pilti saab lisada iga postituse juurde ja „see ei maksa midagi“. Pilt ütleb ka säutsu juures enam kui tekst ja seda märgatakse oluliselt rohkem. Seega kui vähegi võimalik, pane igasse säutsu ka mõni pilt juurde. Pildil võid ära märkida kuni kümme inimest.

Kas teadsid, et Twitterisse saab ka video-säutse postitada? Siingi on väike piirang, kuid ilmselt see enamikel juhtudel ei sega. Video pikkuseks võib olla kuni 140 sekundit.

Ole kursis trendikate „hashtagidega“

Twitteri postitustele lisatakse märksõnad kujul #märksõna, mille järgi on hiljem võimalik teemakohaseid säutse eraldi jälgida. Neid märksõnu soovitatakse kõigile kasutajatele vasakus veerus, aga oma kitsamas valdkonnas võivad need muidugi olla midagi hoopis muud kui üldlevinud #Eurovision või #NationalRescueDogDay, nagu hetkel paistab. Selleks, et märksõnasid uurida, otsi mõni vastav teenus, näiteks lihtsalt märksõnadega „Twitter trending hashtags“ guugeldades. Märksõnu soovitatakse ühele postitusele lisada mitte enam kui kolm korraga.

Vaata, keda jälgid

Selleks, et oma säutsude jaoks inspiratsiooni saada ja olla kursis, mis valdkonnas toimub, hakka oluliste tegijate, konkurentide ja klientide jälgijaks. Hoia oma jälgimisnimekiri kogu aeg värskena, eemalda liiga palju spämmivad või väheolulised postitajad ning lisa uusi ja põnevaid. Twitter on hea koht kiire ülevaate saamiseks, mis just sinu valdkonnas toimub ja mida arvavad kliendid.

Kasuta profiili 160 tähemärki maksimaalselt ära

Twitterikasutajatel on profiilis 160 tähemärki ruumi öelda, kes nad on ja mida teevad. Lisa siia nii palju infot kui võimalik, kasuta mõnda lühilinki ka vajalikule veebilehele juhtimiseks. Profiilikirjeldus on koht, kuhu uued külastajad pea alati satuvad. Kasuta kvaliteetset profiilipilti (minimaalselt 400 x 400 pikslit), lisa täpne asukoht (aadress) ja läbi ka oma konto verifitseerimise protsess, mis lisab usaldusväärsust. Verifitseeritud kontodele ilmub nime juurde sinine rosett (vaata juhendit siit).

Postita õigel ajal

Twitteri säutsu „poolestusaeg“ ehk periood, mille jooksul tõenäoliselt pooled selle säutsu nägijatest on selle ära näinud, on 24 minutit (Wiselyticsi andmetel). 75 protsendini auditooriumist jõuab see lähema kolme tunniga. Seega postita ajal, mil suur osa vaatajaid on Twitteris. Või postita piisava tihedusega, et eelmise säutsu vananedes tuleb peagi juba uus peale.

Parimad ajad on traditsiooniliselt ärikasutaja jaoks lõuna eel (südapäeva paiku) või tööpäeva lõpus (enne 17).

Veebirebane

Veebimajutus.ee pakub oma klientidele mugavusteenust domeeni, e-posti, kodulehe majutuse ja tööriistade vallas. Elkdata OÜ on tegutsenud 25 aastat, teenindades igapäevaselt pea 25 000 klienti, luues neile väärtust läbi kiirete ja lihtsate veebiteenuste.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 25 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!

Vali paketi periood

1 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 12.08

3 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 36.24

6 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 72.48

1 aasta põhine arveldus

Säästad 20% ehk -24.16

Kuus 10.07

Kokku 120.80

1 aasta
0.00
2 aastat
0.00
3 aastat
0.00
4 aastat
0.00
5 aastat
0.00
6 aastat
0.00
7 aastat
0.00
8 aastat
0.00
9 aastat
0.00
10 aastat
0.00