7 turundustrendi, mis meid alanud aastal vallutavad

2023. aasta on tulnud, et veelgi piirata isikuandmete kasutamist ning tähelepanu võitmine läheb automaatide ja robotite valitsevas sotsiaalmeedias ka aina raskemaks. Kuid midagi on siiski võimalik ära teha, kui uute trendidega kaasa minna.

Siin on seitse trendi, mis turunduses uue lainena aasta jooksul peale tulevad. Need on välja pakkunud mitmed turundusagentuurid, analüüsifirmad ja sisuloojad.

1. Interaktiivne sisuturundus

Wix pakub välja aina karmimaks muutunud isikuandmete kaitse regulatsiooni tingimustes (GDPR hakkab kolmandate osapoolte küpsiseid maha suruma) interaktiivseid mänge ja küsitlusi, mis aitavad sel miiniväljal endiselt mingeidki kasutaja-andmeid koguda. Turundajad kaotavad küll tohutult palju andmeid, kuid interaktiivne sisu, näiteks viktoriinid on nüüd vägagi moes – turundajad saavad huvitavaid trende ja andmeid koguda vähem invasiivselt. 2022. aastal 1600 turundaja seas läbi viidud küsitluse järgi ütles 45% vastanutest, et nad kasutasid sotsiaalmeedias kõige rohkem interaktiivset sisu. 77% aga ütles, et see on turundamises kõige tõhusam.

2. Suunamudijaid kuulatakse ja kasutatakse aina rohkem

Juba eelmisel aastal oli saanud trendiks, et lisaks traditsioonilistele ajakirjanikele korraldati pressikonverentse ja tutvustusüritusi ka suunamudijatele ehk influenceritele - kas neid ajakirjanikega kokku lastes või eraldi, kuidas firma poliitika parajasti ette nägi.

Mõjutajaturundus areneb üheks turundustaktikaks, ennustab Hubspot. 89% turundajatest, kes praegu mõjutajaturundusega tegelevad, suurendavad või säilitavad alanud aastal oma investeeringut sellesse valdkonda, mainib Hubspot. Lisaks plaanib 17% turundajatest sellesse nüüd esimest korda investeerida.

Kui turundajad teevad koostööd oma valdkonna mõjutajate ja tööstuse mõtteliidritega, saavad nad laiendada bränditeadlikkust ja saada fänne mõjutaja enda vaatajaskonnast, põhjendatakse seda valikut.

Miljonite jälgijatega või Eesti oludes isegi viiekohalise jälgijate hulgaga kuulsusi ei pea palkama, tegelikult töötab palju rohkem mikromõjutajate levitatud sisu. Neid on palju ja nad jõuavad erinevate sihtgruppideni, tuleb vaid hoolikalt valida. Kokkuvõttes võib see läenemine tulla isegi odavam, kuigi eks on ka erandeid. Kuna mikromõjutajaid peetakse "tavalisteks" inimeseks erinevalt raskesti ligipääsetavatest kuulsustest, usaldatakse nende arvamust ja soovitusi rohkem.

3. Tiktok teeb võidukäigu

Digiturunduse instituut peab alanud aasta trendiks Tiktoki esiletõusmist turunduskanalina.

Sellest tantsivate videote sotsiaalvõrgustikust, mis on eriti populaarne kõige nooremate internetikasutajate seas, on saanud sotsiaalmeediaturunduse valdkonnas juba üsna suur tegija. TikTok teenis 2021. aastal 4,6 miljardit dollarit, mis on 142 protsenti rohkem kui aasta varem ning 2022. aasta lõpuks ennustati 1,8 miljardit igakuist aktiivset kasutajat (The Business of Appsi andmetel).

TikTok keskendub nüüd ka ise kasutatavusele ettevõtete jaoks ja täiustab reklaamide sihtimisvõimalusi, mis muudab selle 2023. aastal brändidele suuremaks ja mugavamaks platvormiks.

@spotify

We caught up with #RADARAfrica star @dbngogo during her time in Lagos in the lead up to ART X Live! 🙌 Link in bio for full video. @artxlagos

♬ original sound - Spotify - Spotify

4. Käes on usalduskriis, kuid see avab ka uusi võimalusi

Alanud aasta on toomas suuri muudatusi kõigi ettevõtete klientigruppidele. Hinnad tõusevad, kulud kasvavad ja kasutajad jälgivad aina täpsemalt, mida nad ostavad. Kokkuhoidlike ja jätkusuutlike toodete otsimisel on nad valmis hülgama senised lemmikud ja otsima uusi.

Sel aastal võidakse klientide usaldus tõsiselt proovile panna, kirjutab Exclaimer. See turundustrend võib ettevõtetele kaasa tuua mitmeid riske ja võimalusi. Kliendid on rohkem kui kunagi varem valmis proovima uusi tooteid ja teenuseid, et leida suuremat väärtus ning on valmis kinkima oma usaldust seal, kus see on õigustatud. Kaubamärgid peavad tagama selle väärtuse, mitte lihtsalt ilusat juttu rääkima.

Kliimamuutuste arvestamine, sotsiaalne õiglus ja jätkusuutlikkus motiveerivad 2023. aastal aina enam ostuotsuseid ja eriti just noorematel tarbijatel, kes hakkavad iseseisvalt ostma.

5. Väikeste kuludega saab väga hea tulemuse

Kuna turunduseelarved võivad kulude kokkuhoiu tingimustes kahaneda nii suurtel kui väikestel, saab olema trendiks ise väikese eelarvega või lausa niisama, vabast tahtest sisu loomine, nii nagu seda teevad mõned suunamudijad. Töötajad teevad lihtsad mobiiliga filmitud videod, mitte ei palgata agentuurist võttegruppi droonide ja profikaameratega, see postitakse sõnumina tavaliselt inimeselt tavalisele inimesele ning tihti võib juhtuda, et selline (odav) lähenemine töötab palju paremini, soovitab Brandwatch.

6. Robotid tulevad ning teevad turundust kiirelt ja efektiivselt

Oled sa näiteks mõelnud, millised pealkirjad müüvad paremini, milline sisu köidab kõige enam vaatajaid? Kogenud turundusguru võib seda teha kõhutunduest, kuid tavalisele turundajale on vaja ohtralt andmeid ja oskust nende põhjal otsustada.

Aina rohkem on seda tööd ära tegemas tehisintellekt ja masinõpe. Suurandmete töötlemine ongi nende algoritmide leivanumber ning sellised automatiseeritud turundusvahendid leiavad trende, mida inimene ei suuda nii suurte andmemahtudega tabada.

Tulekul on uusi lihtsaid lahendusi, kus ütled, mida tahad turundada ja masin pakub, kuidas.

Wix on näiteks välja pakkunud lugude pealkirjade generaatori, mille puhul peab sisestama paar märksõna ning tehisintellekt koostab kümneid pealkirju, mis tõenäoliselt töötavad hästi. Sisestades sinna "turundustrendid", annab masin tulemuseks sellised pealkirjad:

7. Otseülekandeid ollakse harjunud jälgima

Koroona-aastad on harjutanud meid kõiki paljudele sündmustele kohalemineku asemel neid otseülekannetena veebist jälgima. Seega on auditoorium sellisteks sündmusteks valmis, soovitab Wix.

Turundajad investeerivad 2023. aastal palju rohkem otseülekannetesse, eriti Twitteris ja Instagramis. Saadetesse tuleks lisada ka kiire tagasiside võimalus.

Voogesituse eeliseks on väga minimaalne sisenemisbarjäär – selle digitaalse turunduse lahendamiseks läheb vaja üsna minimaalset tehnilist varustust ja taipu. Salvestisi saab alati korduvalt kasutada ja muu sisu jaoks ümber vormistada.

Jaga
Nõuandja