Väikeettevõtte turunduse viis esimest ja vähe maksvat võimalust

Suurtel ettevõtetel on reklaami- ja turundusstrateegiad, kopsakas eelarve ning osakonnatäis inimesi, kes asuvad ettevõtte tooteid ja teenuseid turundama. Väikestel tavaliselt eelarvet eriti polegi, eraldi inimest samuti mitte kuigi tihti, aga turundamine vajab ikkagi tegemist. Kui esialgu on alustada keeruline, siis proovi neid viit võimalust, mis alguses eelarvest suurt tükki ei hammusta. Hiljem on aega juba suuremaid plaane teha ja ka proffe partnereid kaasata.

1. Suhtle oma sihtrühmaga, hakka valdkonna eksperdiks

Mõtle lokaalselt ja oma valdkonna nišis, otsi üles foorumid ja keskkonnad, kus selle valdkonna inimesed ja kliendid kokku saavad, kus nõu küsitakse ja kus soovitusi jagatakse.

Nõu ja soovituste jagamine ei maksa midagi. Lisaks neile, kes oma probleemile lahenduse saavad, näevad ka teised, kuhu tasub pöörduda, et abi saada. Lõpuks ongi ju edukas äri kliendile lahenduse pakkumine ja seda otsitaksegi.

2. Tee koostööd teistega, vaheta reklaame ja linke

Koostööd tehes jõuab alati rohkemate klientideni. Kui oled alustaja, siis koostöö juba varem tegutsenud ettevõtetega aitab kiiremini jõuda suurema seltskonnani. Kui kardad konkurentidega otse ühendust võtta, leia teisi ettevõtteid, kes võib-olla pole otseselt sinu konkurendid, kuid nende kliendid võiksid ka sinu klientideks hakata, ilma et keegi sellest kahju kannaks.

Kui leiad sellised head partnerid, siis ühendage oma turundusjõud ja tehke vastastiku kampaaniaid. Avalda soovitusi, sisuturunduslugusid, linke ja bannereid oma lehel ning paku oma turundusmaterjale teistele. Keegi ei maksa midagi, aga kõik saavad kasu.

3. Käi esinemas, saada pressiteateid

Esinemine võib tunduda paljudele ebameeldiv tegevus, kuid äri tehes peab sellega harjuma - isegi siis, kui sul pole vaja suureks paisunud töökollektiivi ees aastakokkuvõtteid teha või suvepäevadel sütitavat kõnet pidada. Esinemine konverentsidel, erialastel üritustel või sündmustel, kuhu koguneb potentsiaalseid kliente, võib olla suur mõju ja see ei nõua muud kui esinemisjulgust ja kõnepidamisoskust. Mõni minut laval tasub hiljem kuhjaga ära.

Meediani jõudmiseks proovi koostada pressilist ja saada oma ettevõtte olulise uudise kohta välja pressiteade. Kui kutsutakse intervjuule või kirjutatakse-helistatakse, vasta kindlasti. See on jällegi tohutu võimalus jõuda suure auditooriumini suurettevõtete hinnaklassis eelarvet kulutamata.

Hoia silm peal päevakajalistel teemadel ja kui see puudutab ka sinu ettevõtte valdkonda, siis võiks ka ise reporteriga ühendust võtta ja oma kommentaari pakkuda.

4. Küsi klientidelt tagasisidet

Parim turundus on klientide positiivne tagasiside. Negatiivset tagasisidet antakse tavaliselt enam, sest kui millegiga rahul ei olda, siis sotsiaalne närv sunnib inimesi kontakteeruma. Kui kõik on hästi, siis peetakse seda justkui normaalseks ja keegi ei vaevu niisama kiitma.

Kui õnnestub mõnelt oma healt kliendilt kasvõi küsimise peale saada positiivne tagasiside, kasuta seda kodulehel, oma turunduskanalites ja reklaamides - kliendiga kooskõlastatult.

5. Paku sooduskuponge, loosi oma tooteid ja teenuseid, jaga midagi tasuta

See ilmselt nõuab juba mingeid kulutusi või vähemalt mingist osast tulust loobumist, kuid võib end hästi ära tasuda, kui tõeliselt usud oma toote või teenuse headusse. tasuta pakutud toode võib tuua uue kliendi, kes varem lihtsalt ei teadnud, et pakud head asja.

Mõnikord piisab ka kupongist - veebis on lihtne neid jagada kupongikoodidena, mida saab lunastada nii e-poest soodsamalt ostes kui koodi teades ka kohapeal päris poes või esinduses. Tähtis on panna klient huvi tundma ja kupong seda teebki.

Jaga
Nõuandja