Peale koroona-aastaid on e-äri muutunud ja saanud sisse täiesti uue hoo, sest inimesed üle maailma õppisid kodust omale kaupu tellima. Mida see kaasa toob ja mida täiesti uut on algavalt aastalt oodata?
Siin on seitse trendi e-äris 2023. aastal.
1. Häälotsing
Seda, et inimesed ostavad aina enam mobiilist, mitte arvutist ei maksa enam mainidagi, see on nii juba aastaid. Kuid kasutajad lähevad veelgi mugavamaks. Kuna mobiilist on tüütu teksti sisse toksida, siis läheb aina populaarsemaks häälotsing. Kasutajad on harjumas virtuaalsete assistentide, nutikodude ja juturobotitega, nii et ka inglise keeles käskluste andmine pole enam harjumatu. Häälotsing aga tähendab, et sobivat kaupa otsitakse mikrofoniga. See on mobiilis veelgi kiirem ja mugavam.
Kuid häälotsing pole mitte ainult ühe kauba ostmiseks. Virtuaalsed assistendid oskavad juba ka ostunimekirju koostada. Nii et miks mitte juba järgmise aastavahetuse eel tuleb leida tee häälkäsklustega antud ostunimekirjadesse. Samamoodi võib kasutaja häälkäsklusega küsida, et ta juhatataks kõige kõrgema kasutajate hinnangu saanud toote lehele.
2. Ostud otse sotsiaalmeediast
Nii nagu sotsiaalmeedia on vaikselt inimesi ära meelitanud veebilehtedelt ja vanamoelistest foorumitest, nii ampsatakse järjest suuremat osa ka e-poodide ärist. Seega pole paha ka oma äri jalg selle ukse vahele saada. Facebook, Twitter, TikTok ja Instagram kõik pakuvad "osta kohe" stiilis reklaame ja postitusi, milles tehakse ost keskkonnast lahkumata.
Forbesi andmetel on 68% inimestest ostnud sotsiaalmeedia kaudu ja lubavad kindlasti järgmine aasta seda jälle teha. See ei pea olema muidugi koht, kus ainult kaupa osta saab, vaid aitab tavalisse e-poodi kliente mugavalt juurde tuua.
3. Kas oled oma toodete keskkonnajälje juba välja toonud?
Kuna enamus aktiivseid ostjaid tuleb aina nooremast põlvkonnast, kelle jaoks keskkonnateemad on olulised, ei saa ükski e-pood seda teemat enam ignoreerida, kui ei taha nišiturule jääda. Kui palju on uus toode keskkonnasäästlikum ning kuidas tootja-müüja võimalikult väikese keskkonnajäljega seda pakuvad, see huvitab aina rohkemaid ostjaid.
4. Piltidest ainult ei piisa
Head tootefotod on endiselt olulised, kuid ainult neist enam tihedas konkurentsis ei piisa. Ostja tahab näha ka videot. Selle tegemine on õnneks aina lihtsamaks läinud või kui ise ei taha katsetada, saab alati tellida asjatundjad, kes aitavad lühikese klipi valmis teha. Justnimelt lühikese, sest üle mõne minuti tavaliselt pole veebis surfajatel aega keskenduda. Pikemateks klippideks sobivad õppevideod või "kuidas-teha" videoõpetused, mille väärtust osatakse aja kokkuhoidjana hinnata aina rohkem.
5. Liitreaalsus ja virtuaalreaalsus veel suurt hoogu sisse ei saa
Ehkki uutest digimaailmadest ja kolmemõõtmelistest virtuaalpoodidest on ka räägitud juba aastaid, näib see tehnoloogia ootavat veel oma paremaid aegu. Põhiline takistus on odavad ja mugavad seadmed, millega neid keskkondi kasutada. 3D prillid on ka varjusurma jäänud, kuna neid polnud mugav kasutada, virtuaal- ja liitreaalsusprillide mugavaid versioone aga alles töötatakse välja. pealegi on see tehnoloogia veel liiga kallis. Aga muidugi tasub vastavatel uudistel silm peal hoida, et olla kursis, millal ka e-äris see kanal tegijaks saab.
6. Tehisintellekt on jõudnud massidesse
Tehisintellekt ehk AI pole enam kuskil teaduslaborites või tehnoloogiahiidude juures arendatav kauge ja kallis tehnoloogia, seda saab väga lihtsalt integreerida ka oma kodulehele ja e-ärisse vestlusrobotitest alustades ja intelligentsete ostusoovitajatega lõpetades. See aitab päris palju ära hoida klienditeenindusele kuluvaid töötunde ning masinad suhtlevad kohati juba päris hästi korduvatele küsimustele vastates.
HubSpoti andmetel on paljud AI-lahendused tänapäeval nii läbipaistvad ja lihtsad, et 63% inimestest isegi ei tea, et nad tehisintellektiga suhtlevad.
7. Telepood on tagasi
Viimasel ajal on maailmas ringi käimas üks tont - see on nagu vana ea telepood, kuid uues kuues. Müüjad korraldavad otseülekandeid ja videoesitlusi, mille käigus tutvustatakse tooteid, saab küsida, selgitatakse erinevate mudelite erinevusi ning antakse soovitusi, milleks võiks uus asi sobida kõige paremini. Muidugi saab kohe osta ka. Sellised videoülekanded on näidanud, et nende ajal ostetakse päris palju.