Viis e-kaubanduse ülemaailmset trendi 2021. aastaks

Ettevõtted peavad sel aastal edu saavutamiseks muutuvale nõudlusele kohe reageerima, kiiresti kohanema ning pakkuma kliendile samu võimalusi ostlemiseks, nagu enne COVID-19 kriisi, soovitab Nimini asutaja ja tegevjuht Margit Eerma, tuues välja viis suurt trendi, mis praegu maailma e-kaubanduses valitsevad.

Koroonaviiruse tekitatud kriisi algusest on möödas juba aasta. Digitaliseerunud jaekaubanduses mängivad aina suuremat rolli ühiskonna sulgemised, liikumispiirangud ja eneseisolatsioonid. Viimase aasta jooksul on majandus üritanud neis tingimustes kuidagi elus püsida. Osad ettevõtted mõistsid aga kohe, millises suunas jaekaubandus liigub, kohandusid uute tingimustega ning lõikasid sellest kasu.

Täna on veebipõhisel poodlemisel tähtis pakkuda toodete virtuaalselt vaatamist ehk nn virtuaalset Window shoppingut, anda infot tootmistingimuste kohta ning leida sobiv viis, kuidas tagada kliendile eetilised ostuvõimalused. Veebipõhise tarbija ootused on praegu suuremad kui varem, mis viib selleni, et nüüd peaks peaaegu iga ettevõte pakkuma esmaklassilist tarnet ja kliendituge.

Google Trends analüüsis tuhandeid jaemüügi otsingu trende kokku 23 turul Euroopas, Lähis-Idas ja Aafrikas ning on kokku pannud viis peamist tarbijasuundumust aastaks 2021.

1. Üha enam tarbijaid vaatab ja uurib tooteid veebis ilma kindla ostukavatsuseta

Kuna liikumispiirangud on muutnud poodide külastamise mitmes riigis väga vaevarikkaks, on tarbijad leidnud sellele teisi lahendusi, nagu näiteks veebipõhine toodetega tutvumine, millest on võimalik inspiratsiooni saada.

Inimesed ei otsi enam kindlat toodet, vaid kasutavad Internetti kui inspiratsiooniallikat. Veebipõhine vaatlemine ja toodete uurimine annab ühtlasi tarbijale laiema kauba- ja brändivaliku, kui varem poodidesse kohale minnes. Sellepärast on ka tänapäeva e-kaubanduses väga tähtis end klientidele nähtavaks teha.

Lisaks otsingumootorile optimeerimisele on sama oluline pakkuda kliendile toodete osas laia valikut ja atraktiivset sisu, millest klient saaks innustuda ning mis ärgitaks neid ostma.

2. Tarbijad kaaluvad nüüd väga hoolikalt, kellelt midagi osta

Kriis mõjutas majandust tugevalt. Seda teab ka tarbija, kelle jaoks on üha tähtsam osta enda kodu lähedalt (otsingumootoris kerkib näiteks esile sõnapaar near me) ja kohalikelt tootjatelt, et neid selles kriisis toetada.

Üha sagedamini teeb tarbija väikese kodutöö ja teab, keda ta enda ostuga toetab. Rohkem otsitakse jätkusuutlikke ja n-ö rohelisi ettevõtteid, kes hoolivad keskkonnast (märksõnaks on otsingumootoris sustainability, eesti keeles „keskkonnasäästlikkus“ või „jätkusuutlikkus“). Seega peavad kaubamärgid leidma eheda ja usutava viisi, kuidas kaasata ühiskondlikke ja keskkonnaga seotud teemasid enda brändiloosse, võites sellega tarbija usalduse.

Heaks näiteks on see, et teenitud tulult annetatakse teatud protsent heategevuseks.

3. Ostjad eeldavad parimat hinna ja kvaliteedi suhet

Seoses majanduskriisiga kaasnenud ebakindlusega ja rahaliste vahendite vähenemisega otsivad aina enam tarbijaid veebist sooduskoode, mis annavad hinnaalandust. Allahindlust andev kood on ühtlasi ka meeldivaks plusspunktiks veebipõhisel ostlemisel.

Kuna tarbijate ootused jäävad erinevate ostukategooriate suhtes samaks, siis tuleks kõrva taha panna, et tänane tarbija otsib sooduskoodi ka teenustest, koolitustest või muudest tootekategooriatest, kus neid varem pakutud pole.

Klienti ostule meelitavate sooduskoodide kõrval on oluline ka hea klienditugi, kiire reageerimine ja vastamine, hea teenindus ning kättesaadavus. Need faktorid kujundavad omakorda brändi imidži.

4. Tarbijad eeldavad ulatuslikke ja laialdasi tarnevõimalusi olenemata tootest

2020. aastal tõusis tarbijate huvi toiduainete e-poodidest ostmise osas poole võrra võrreldes 2019. aastaga. Samuti eeldab tänane tarbija, et kulleriteenusega ukselävele kauba kohaletoimetamine on võimalik nii kingituste, niši- kui ka vaba aja kaupade puhul.

Et rahuldada tarbijate vajadusi, on ettevõtted end vastavalt ostjate ootustele kohandanud. Heaks näiteks on restoranid, kes müüvad nüüd toiduainepakke, millest klient saab ise kodus söögi valmis teha.

Võimaluse korral tasuks kaaluda hiljemalt järgmisel päeval kohaletoimetamise teenust, kindlaid tarneaja vahemikke ja lihtsat kauba tagasisaatmise võimalust.

5. Tarbimiskäitumine on jätkuvalt muutlik

Kuna elame praegu ebakindlatel aegadel, tuleb ettevõtetel seoses kiirete tarbijaharjumuste muutumisega ajaga kaasas käia ja nende muutustega kohaneda.

Arvatakse, et viimasel aastal aset leidnud tarbijamuutused peavad siiski suures osas veebipõhises jaekaubanduses paika terve 2021. aasta.

Näiteks rõhutakse nüüd rohkem kodust töötamisele. Kuna inimesed veedavad seeläbi kodus rohkem aega, keskendutakse kontori asemelt rohkem kodule ja selle interjöörile, et muuta kodutöökoht mugavamaks ja ergonoomilisemaks. Sellest tulenevalt investeerivad inimesed rohkem raha kodusisustusse, kodus söömisesse jne.

Allikas: Think With Google blogi (Lucy Sinclair)

Jaga
Nõuandja