SEO ja tooteinfo: õige tootekirjeldus e-poes toob hordid ostlema

E-poe tootekirjeldus pole niisama tühja koha täiteks kirjutatud tekst. See võib mõjutada rohkem ostjaid ostma ning õigesti koostatud tekst toob e-poe ka internetiotsingus esimeste sekka. Ideaalis peaks sisu meeldima nii Google'i otsirobotile kui ka päris inimestele. Kuidas luua häid tootekirjeldusi ja kasvatada müüki, seda selgitab lähemalt agentuuri Optimeeri SEO asjatundja Ruslan Gogin.

Miks on üldse tootekirjeldused olulised? Miks on vaja võimalikult ainulaadseid tootekirjeldusi, mida teistel pole, kui oled kopeerinud tootjapoolse teksti ja hind on ka toote kõrval kohe olemas? Võib tunduda, et kogu oluline info on olemas ja kasutajad peaksid teadma küll, mida nad ostavad.

Tegelikus elus on kõik teistmoodi.

Siin artiklis anname sulle kõik vajaliku info, kuidas teha müüvaid SEO tootekirjeldusi. Vaatame üle kõige olulisemad punktid, kuidas saaksid ise tähelepanu tekitavaid tootekirjeldusi luua. 

Kuidas kvaliteetsed tootekirjeldused müüki parandavad?

Tootekirjelduste kirjutamine - kuidas seda teha?

Siit leiad mõned nõuanded hea teksti kirjutamiseks.

Vali õiged märksõnad

Kui oled teada saanud, kes sinu klient on, siis järgmiseks on vaja ta veebilehele saada. 

SEO osas huvitab meid eelkõige orgaaniline liiklus, kuid see pole veel kõik. Läbi märksõnade saab kindlaks teha, mida inimene konkreetse toote leidmiseks otsingumootorisse sisestab. Lisaks tulevad õiged märksõnad kasuks ka Google Ads’i kampaaniate loomisel. 

Tunne oma klienti

Kvaliteetset sisu on võimatu luua, kui sa ei tea, kellega sa räägid. Kes on see inimene ekraani taga, kes sisu loeb?

Samamoodi on raske leida suure konversiooniga märksõnu, kui sa ei tea, kes konversiooni teeb. On oluline tunda neid kliente, keda sinu toode huvitab –  kus nad elavad, millised on nende huvid, vajadused ja ootused, mis keelt nad räägivad ja mis neile meeldib. 

Kirjuta ise või telli copywriting teenusepakkujalt

Kui sihtrühm on tuvastatud ja ideaalsed märksõnad välja valitud, ongi käes tekstikirjutamise aeg. Võid kirjutada teksti ise või tellida teenuse professionaalselt tekstikirjutajalt või agentuurilt. Olenemata sellest, kas kirjutad teksti ise või mitte, tuleb läbi teksti täita klientide vajadusi ja Google’i nõuded.

Kuidas kirjutada paremaid tootekirjeldusi?

Müük toimib siis, kui tead, mida sinu klient soovib ja millest unistab. Inimesed tahavad aega säästa, vähendada kulusid, teenida rohkem raha, olla õnnelikumad ning elada tervemalt, pingevabamalt ja produktiivsemalt. Kuidas sina saad neid sellega aidata läbi oma toote või teenuse?

Kui tolmuimeja helitugevus on alla 60 dB, siis räägi, et see on väga vaikne ja sobib hästi koju, kus on lemmikloomad või lapsed. Villast mütsi müües selgita, et see laseb peanahal hingata ja robottolmuimejat müües rõhuta, kuidas see aega kokku hoiab. 

Selle asemel, et kirjutada, et oled kõige vastupidavamate matkajalanõude tootja (mis keskmise inimese elus palju ei muuda), kirjelda jalanõude tegelikke kasutegureid. Räägi, et need peavad vastu ka kõige keerulisematel mägimatkadel ja inimene ei pea muretsema, kas jalanõu vastu peab. 

Optimeeri tekstid otsimootorile, kuid ära unusta päris inimesi. Eelkõige kirjutad sa neile.

4 olulist asja, mida meeles pidada, kui kirjutad inimestele:

4 olulist asja, kui tahad oma ettevõttega Google´i otsingus kõrgel kohal olla:

Lingid teistele toodetele (ja ka kategooriatele) võivad aidata luua siselinke ehk linke, mis viivad teisele leheküljele samal veebilehel.

Mida MITTE teha?

On asju, mida peaks head SEO-sõbralikku teksti tehes kindlasti vältima:

E-poe tootekirjeldused - mis on kõige olulisem, mida silmas pidada?

Tootekirjelduste loomise protsess ei ole keeruline, kuid see nõuab kindlasti keeleoskust ja klientide vajaduste tundmist. Copywriter, kes tekste kirjutab, peaks meeles pidama heade tootekirjelduste kirjutamise kõige olulisemaid põhimõtteid.

Tootekirjeldused peavad olema kirjutatud sihtrühmale. Isegi näiliselt tehnilised elemendid, nagu märksõnade valik, peaks algama inimestest.

Kui pikk peaks kvaliteetne tootekirjeldus olema?

Google’ilt selged andmed selle kohta puuduvad, kuid SEO spetsialistid soovitavad oma kogemuste ja testide põhjal tootekirjelduse pikkuseks 300 sõna. Meie kogemus ütleb, et Eestis piisab juba 50-100 sõnalisest kirjeldustest.

Sarnane toode, kuid erinevat värvi versioon – mida teha?

Soodsaim viis erineva suuruse, värvi või kangaparameetritega toodete alamlehtede käsitlemiseks on luua igale alamlehele eraldi kirjeldus ja metaandmed. 

Mida rohkem unikaalseid kirjeldusi veebisaidil on, seda väiksem on dubleeriva sisu protsent. See lahendus sobib ideaalselt e-poodidele, mille värvi- ja tootevalik pole eriti lai.

Kui tooteid on rohkem, võib lahenduseks olla kanoonilised lingid. See on kiire ja odav lahendus. Kui rakendad kanoonilisi linke põhitoote erinevate värviversioonidega alamlehtedel, indekseerivad Google'i robotid ainult põhitoote kirjeldust. Selle tulemusena indekseeritakse avalehe sisu ainsana ja järgnevaid samade tekstidega alamlehti, mis esindavad erinevas värvis tooteid, robotid ei arvesta.

Samuti peaksid kaaluma muid viise, kuidas võidelda parameetrite poolest erinevate toodete alamlehtede dubleeritud sisuga. Loo näiteks üks alamleht, mis sisaldab sama toote kõiki versioone. Nii väldid URL-ide dubleerimist. 

Kas tootjate tootekirjeldusi tohib kopeerida?

Ei. Teistelt veebilehtedelt tootekirjelduste kopeerimine, isegi otse tootja lehelt, on autoriõiguste rikkumine. Samuti põhjustab see välist dubleerimist, mis võib sinu positsiooni otsingutulemustes vähendada ja lõppeda Google’i karistusega. 

Kui sinu eesmärgiks on kõrged tulemused Google’is ja klientide rahulolu, siis parim soovitus on investeerida copywritingusse ja ainulaadsetesse kirjeldustesse. 

Jaga