Säästukujundus: tellime firmale peaaegu tasuta logo

Kui tavaliselt küsitakse disainifirmas ettevõtte uue logo väljatöötamise eest palju raha, käiakse korduvalt konsultatsioonidel ja püütakse graafiliselt ära tabada äri olemus, siis moodsal ajal on võimalik oma firma panna kandma ka tasuta logo. Uurime järgi, mida mitte millegi eest või mõne(kümne) dollariga saab.

Ootused pole loomulikult kõrged, sest hea logo tegemine nõuab andekust, vaeva ja oskusi ning kes ikka neid niisama, ilma rahata või poolmuidu tahaks pakkuda.

Samas, meil on ju mitmeid väga häid tasuta sisuhaldusrakendusi, oleme juba kirjutanud ka tasuta pildipankadest, isegi artikleid saab oma veebi vajadusel tasuta tellida vastavatest veebiportlaalidest, miks mitte siis püüda ka logo niisama saada?

Milline on hea logo?

Enne, kui valima hakkame, peaks teadma, mida valida. Mis on hea ja mis mitte? Mis teeb ühest logost selle õige?

Asjatundjad annavad tasuta nõu. Web Designer Depot ütleb, et hea logo on:

  1. Võimas. See ütleb julgelt välja firma sõnumi, ei häbene.
  2. Silmatorkav ja meeldejääv. Täiendades esimest punkti on hea see, kui logo jääb meelde ja eristub kõigist teistest, eriti konkurentidest.
  3. Ajatu. Kuigi suurfirmad teevad aeg-ajalt oma logole värskendust või töötavad välja lausa uue kontseptsiooni (meenutame näiteks Eesti Telefoni / Elioni / Teliat), on paljud (meenutame kasvõi Coca-Colat) oma logo jätnud aastakümneteks või aastasadadeks ühesuguseks. Vähemalt aastaid hiljem võiks kujundus ikka värske välja näha.

Mis veel? Logosid on tekstilisi (firma kaubamärk või nimi on stiliseeritud), geomeetrilisi (mõni lihtne, meeldejääv kujund), pildilisi (mis seovad ettevõtte tegevusala mõne pildiga). Mida valida, on osaliselt maitse, osaliselt julguse küsimus. Liiga abstraktne logo võib alustava firma puhul logo kolmest omadusest teise punkti osas (silmatorkav, meeldejääv, eristuv) küsimusi tekitada, kuid häid erandeid on alati. Kindla peale minek on firma kaubamärgi või nime stiliseerimine.

Seda tüüpi logosid hakkamegi tasuta otsima.

Otsime head logo ühele reisiteemalisele veebisaidile, mis kirjutab matkaradadest, hotelliarvustustest, reisisoovitustest ja põnevatest sihtkohtadest. Kuna reisisaidil on kõik üleval tasuta, siis miks mitte teha sellele ka tasuta logo.

Freelogoservices.com

Kuigi teenus on tasuta, reklaamib see sait ennast Google´is üsna palju. Millest nad elavad? Tundub, et visiitkaartide trükkimisest, sest neid füüsilisi tooteid päris tasuta jagada ei saa.

Freelogoservices küsib, milline tekst peale panna (nimi, slogan) ja ongi esimene valik olemas:

reisijutud1.jpg

Milline neist on kõige parem? Kuna oleme laisad ja ise ümber kujundada ei taha, siis siit leiab lausa kodulehe jaoks õigetes toonides logo, mis on alumises reas kolmas.

Veidral kombel on logo salvestama asudes ilmunud "ostukorvi" üks ost ligi 30 dollari väärtuses. Selgub, et see on seesama “"asuta" logo!

reisijutud2.jpg

Freelogoservices pakub ka võimalust otse veebis valitud logo redigeerida. Pärast redigeerimist on võimalus töö salvestada oma arvutisse JPG-, PNG- või PDF-failina, kuid reklaamitud tasuta logo ei ole, raha tahetakse ikka.

Designmatic.com

Teine tasuta logogeneraator on abstraktsem ja mängib pigem brändi esitähega. Tagapool tulevad reisiteemalised jalgrattad ja mootorrattad, kuid midagi väga säravat kohe ei pakuta:

reisijutud5.jpg

Tasuta teenus pakub ka võimalust tekitada kõige enam meeldinud kavandi jaoks lisavariante. Valime selleks alumisest reast teise logo ja variantidena on selle jaoks esitatud erinevad värvikombinatsioonid.

Seegi firma tahab enne logo allalaadimist müüa sama disainiga visiitkaarte, kuid lubab sellest mööda hiilida.

Pärast kasutajaks registreerimist ilmub siiski välja arve 37 dollarile. Seega lõpuks pole ikkagi tegemist päris tasuta tootega, vaid sai tasuta kujundada ja valida.

Freelogodesign.org

Veel üks -org-lõpuline domeen võiks vihjata heategevusele ja äkki pakkuvad nemad midagi täiesti tasuta?

Kui kümmekond klišeedest kubisevat logo on generaatori poolt välja pakutud, ilmub juba midagi originaalsemat:

reisijutud6.jpg

Siit saab tõesti tasuta, kuid ainult väikese logo. Kõrgeraldusvõimega faili eest peab maksma 59 dollarit. Salvestamine on ainult kohutavalt aeglane ja peab olema kannatust mitmeid kordi proovida.

Logogarden.com

Tasuta veeb pakub lihtsat veebipõhist logoredigeerijat ja midagi säravat tulemus küll pole, kuid keegi ei tülita lõpus raha küsimisega. Ehkki 12.50 dollari eest saaks ka suure kujundusfaili. Tulemus täiesti tasuta variandina on aga selline, suuremat ei saa:

reisijutud7.jpg

Logogenie.net

Tasuta reklaamitav teenus pakub välja suure hulga üsna professionaalsena näivaid kujundusi. Esimene valik on selline:

reisijutud8.jpg

Valime teisest reast viimase. Veebipõhises graafilises redaktoris saab veel kujundust täiustada ja siis suunatakse loomulikult maksmise lehele:

reisijutud9.jpg

Seega ei maksa alati uskuda neid tasuta logo otsingutulemusi, lõpuks tahetakse kalli disainitöö eest reeglina ikka mingit raha saada. Mõnede üksikute eranditega.

Jaga
Nõuandja