Viis sotsiaalmeedia suurt viga ja kuidas neid vältida

Veebirebane
07. nov 2019
5 min lugemine

Kas oled kunagi mõelnud, et "peaks" iga päev midagi postitama või et nüüd tuleks jälle see sooduspakkumine Facebookis "pähe määrida"? Kui jah, siis oledki juba neid vigu teinud, millest kohe juttu tuleb.

Sotsiaalmeedia on loodud, nagu nimigi vihjab, inimestevaheliseks suhtluseks. See pole loodud reklaami- ja müügikanaliks, ehkki õigesti käitudes saab sotsiaalmeediat sellekski kasutada. Siin on viis viga, mida kiputakse tavaliselt tegema, aga mida võiks iga hinna eest vältida, kui tahad oma klientide ja auditooriumiga head suhet hoida.

1. Postitamine postitamise pärast

Sotsiaalmeedia on mõeldud arutelu ja suhtluse algatamiseks. Kui mõtled, et tegid plaani postitada iga päev midagi, siis see eeldab, et iga päev on ka midagi olulist öelda. See, mida postitad, peab inimestele korda minema, algatama vestlusi, meeldima või tähelepanu juhtima. Kui postitad, kuna kardad, et äkki jääb liiga pikk paus, siis pigem jäta pikem paus. Mõjub paremini, kui tühi postitus. Pealegi, mitmed tühjad postitused, mis kedagi ei huvita, vähendavad sinu lehe mõju ja sotsiaalmeedia algoritmid jätavad ka edaspidi sinu sissekanded tahaplaanile, näidates neid vähematele inimestele. Harvemad, aga mõjukamad postitused aga meeldivad rohkem nii inimestele kui algoritmidele.

Mida teha, et neid mõjukamaid postitusi teha?

Planeeri pikema aja peale ette, leia põnevaid teemasid ja koosta nimekiri, millal neid postitada. Kui vahepeal tuleb muid päevakajalisi häid mõtteid, lükka need planeeritud teemad edasi ajale, kui tundub, et pea on tühi. Siis on alati varuks mõni postitus, mis aitab ideevaesema aja üle elada.

2. Liiga kindel süsteem

Kui oled omale plaani ette teinud, siis proovi mitte liiga klammerduda mõnesse kindlasse süsteemi. Jah, mõned maailmakuulsad blogid on ainult punase vihmavarjuga inimestest maailma eri paigus poseerimas, keegi postitab iga päev mõne anekdoodi või tsitaadi ajalooliselt isikult, kuid sinu konto pole ilmselt nii kitsale nišile orienteeritud.

Mida teha? Mõtle loominguliselt ja pane kirja erinevad võimalused, mida annab teha Facebookis, Instagramis või mujal. Postita kord mõne teise lehekülje link kommentaariga, siis jälle foto, videoklipp, link oma tootelehele või oluline firmauudis jne. Vaheldus tähendab, et huvi säilib ja näiteks ajaloolisi tsitaate vihkavad inimesed ei lase fännide hulgast jalga.

Muidugi saad ka alati katsetada huvi põhjal, milline sisu sinu fännidele kõige rohkem meeldib ja visata edaspidisest plaanist välja need teemad, mis eriti ei huvita.

3. Liiga palju reklaami

Kordame üle, et Facebook, Instagram või LinkedIN pole reklaamikanal, kuhu oma reklaampostitusi pidevalt paisata. See on suhtluskanal. Inimesed ei hakka reklaamidega arutlema ja vaidlema, vaid lähevad lihtsalt ära, sest bännereid ja reklaame ollakse juba harjunud Internetis eirama.

Kui tahad öelda, et järgmisel nädalal on kõik tooted 20%, siis mõtle välja lugu, miks sinu tooteid võiks järgmisel nädalal vaja olla, tee postitus ja lisa lõppu, et sel puhul on meil nüüd sooduskampaania ka.

4. Negatiivne tagasiside jääb vastuseta

Sotsiaalmeedia kasutamine on paljude äride jaoks kõige piinarikkam sellepärast, et iga klient saab teiste klientide ees avalikult öelda, mida ta konkreetsest tootest või teenusest arvab. Ehkki negatiivne kommentaar võib jääda Facebooki seinale või mujale lihtsalt rippuma ja ettevõtte omanik võib mõelda, et seda ei panda niikuinii eriti tähele, siis tegelikult loetakse selliseid asju huviga ja tehakse omad järeldused.

Kui tegemist on õigustamatu kriitikaga või vastupidi - tõesti läks midagi viltu, siis mõlemal juhul tuleb vastata ja probleem lahendada. Paraku tuleb ka seda teha avalikult ja teiste ees, kui probleem on juba avalikuks tõstetud.

5. Sotsiaalmeedia statistika mittevaatamine

Kui postitad stabiilselt ja loodad, et kõik postitused on samamoodi mõjuvad, siis lõpuks võib juhtuda, et ka kasutajaid huvitavad sissekanded jäävad tähelepanu, sest vahepeal on olnud liiga palju igavaid postitusi. Kui ei jälgi statistikat, mida kõik platvormid administraatorile pakuvad, siis tulistadki huupi.

Faceboolis saab näha küll iga postituse vaatamiste hulka, kuid statistikast leiab ka muid seaduspärasusi. Näiteks on näha ka iga postituse negatiivne tagasiside, mida lihtsalt ettevõtte lehekülje seinalt ei näe - kui palju jälgijaid mõne postituse oma seinalt on ära peitnud või mitu fänni otsustas lahkuda just nüüd, selle sissekande järel.

Selleks, et kõik postitused oleks mõjusad, proovi erinevaid postitusviise ja jälgi, millised on edukad, millised mitte. Nende järgi saab hästi tulevikku planeerida.

Veebirebane

Veebimajutus.ee pakub oma klientidele mugavusteenust domeeni, e-posti, kodulehe majutuse ja tööriistade vallas. Elkdata OÜ on tegutsenud 25 aastat, teenindades igapäevaselt pea 25 000 klienti, luues neile väärtust läbi kiirete ja lihtsate veebiteenuste.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 25 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!

Vali paketi periood

1 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 12.08

3 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 36.24

6 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 72.48

1 aasta põhine arveldus

Säästad 20% ehk -24.16

Kuus 10.07

Kokku 120.80

1 aasta
0.00
2 aastat
0.00
3 aastat
0.00
4 aastat
0.00
5 aastat
0.00
6 aastat
0.00
7 aastat
0.00
8 aastat
0.00
9 aastat
0.00
10 aastat
0.00