7 kasulikku tööriista oma kodulehe otsimootoritele sobivuse kontrollimiseks

Selleks, et oma kodulehte veebiotsingus, kust tuleb suur osa kliente, paremale kohale saada, peab seda optimeerima. Otsimootorite jaoks optimeerimiseks on head tööriistad, mida saad kasutada ja nende soovituste põhjal oma veebi vastavalt kohendada.

Siin on viis vahendit, mida saaksid oma kodulehe SEO (Search Engine Optimization ehk veebilehe optimeerimine otsimootorite jaoks) tulemuste parandamiseks kasutada.

1. Suur SEO testija - SEO Site Checkup

SEO Site Checkup on võimas testimistööriist, mis annab sulle üldise teadmise oma kodulehe otsimootoritele optimeerimise seisust. Kodulehte hinnatakse punktiskooriga nullist sajani - mida rohkem punkte, seda paremini optimeeritud.

2. Yoast SEO - iga postituse juures abiks

WordPressi lisand ehk plugin Yoast SEO aitab iga veebilehe juures hinnata, kui hästi selle sisu vastab otsingumootorite ootustele. Yoast SEO aitab kitjutada teksti sisse peamist märksõna õige tihedusega, soovitab artikli pikkust ja annab nimekirja tingimusi, millele peaks sisu vastama.

3. Kontrolli linke

Lingid, millele viitad, ei tohi olla katki ja SEO jaoks on hea, kui teised ka viitavad sinu lehele. Google Chrome´i lisand Check My Links. kontrollib lingid üle ja ütleb ilma suurema käsitsi kontrollimiseta, millised lingid peaksid üle vaatama.

Selliseid tööriistu on veelgi, igaühel oma nišs: Ahrefs’ Backlink Checker kontrollib, millised lingid tagasi lehele viitavad ja LinkMiner on teinegi linkide kontrollimise moodul, mis aitab linke kontrollida.

4. Vaata, kas sinu kodulehel on dubleerivat sisu

Copyscape on hea vahend kontrollimaks, kas sinu lehe sisu on unikaalne. Koopiate puhul võib juhtuda, et otsimootor peab sinu veebi plagiaadiks ja sel puhul lendab see tulemustes tahapoole või  blokeeritakse sootuks.

5. Kuidas sobib koduleht mobiilidele?

Mõnikord vaadatakse veebe mobiilist sama palju kui arvutitest - seega kui mobiilivaade on välja arendamata, võid kaotada väga suure osa oma külastajatest. Mobileest.me lehekülg aitab veebi mobiilivaates testida ja vead leida.

6. Mida tavaliselt otsitakse?

Üks hea nipp teada saamaks, mida inimesed sinu valdkonnast otsivad, on Google´i Incognito ehk anonüümses režiimis märksõnade tippimine - sel puhul annab Google juba esimeste tähtede tippimise ajal sinu eelistusi mitte arvestamata otsingumootori enda puhtad eelistused, mida kasutaja võiks järgmisena otsida. Nii saab teada oma n-ö pikad märksõnad. Brauseri privaatsusseadeid saab menüüst seadistada - Google Chrome´is näiteks on see "Uus Inkognito Aken" menüüvaliku all. Siis mine inkognito aknas aadressile Google.com ja proovi järgi.

7. Mida kiirem, seda parem veeb

Kontrolli oma veebilehe kiirust mõne kiirustestiga, sest liiga aeglased veebid kaovad otsingutulemuste esimestelt lehtedelt. Kiirustestiks kasuta mõnda neist veebiteenustest: PageSpeed Insights, Webpagetest või Pingdom.

Jaga
Nõuandja