SEO trendid aastal 2022: proovi meeldida inimestele, mitte robotitele

SEO ehk otsimootoritele optimeerimine on nii kiiresti muutuv valdkond, et eelmise aasta teadmised ei pruugi enam uuel aastal kehtida. Siin on mõned soovitused, milliseid trende algaval aastal iga heale positsioonile jõuda sooviv veebileht võiks järgida.

Kuna SEO ehk otsimootorile optimeerimine (Search Engine Optimization) tiirleb alati suurel määral Google´i otsingutulemuste ümber, aga Google ise kunagi oma täpseid algoritme ei avalikusta, mille põhjal ta veebilehti otsitulemustes järjestab, siis on SEO reeglid alati üks suur ennustamine ja katse-eksituse meetodil proovimine. Tuleb lihtsalt testida, mis Google´i otsingus hetkel paremini töötab ja mis mitte. Samas on alati abi ka praktikute kogemustest, kes on juba erinevaid lähenemisi proovinud. Siinsed soovitused ongi kokkuvõte nendest.

MUM teab, millest koduleht räägib

MUM ehk Multitask Unified Model on tehisintellektil põhinev süsteem, mis oskab hinnata veebilehe konteksti 78 erinevas keeles ja arvestab lisaks tekstile ka pilte ja illustratsioone (tulevikus isegi heli ja videot). MUM-i esitleti eelmise aasta mais ja see peaks olema kodulehtede mõistmisel tuhat korda efektiivsem, kui eelmised vahendid. Loodetavasti on mõistetavate keelte seas ka eesti keel.

Kodulehe tegijatele ja sisuloojatele tähendab see, et enam ei peta tehisintellekti ära tehisliku sisu ja nippidega, mis tavainimesele tunduvad kodulehele sattudes ebaloomulikud. MUM proovib lugeda veebe nagu inimene ise ja selle sisust loogiliselt aru saada, et otsimootor reastaks otsingutulemused info kasulikkuse järgi - mida parem sisu, seda eespool see lehekülg omale positsiooni saab.

Kuna masinõppe kasutada on kogu maailma tarkus Internetis, siis teksti kasulikkuse kohta tehakse oma järeldusi ka taustateadmiste ja entsüklopeediliste faktide põhjal - kas koduleht ikka kirjeldab kõike õigesti ja annab kasutajale vajaliku õige info kätte või mitte.

Passage Indexing - oluline lõik saab põhitähelepanu

Veel üks oluline tehnoloogia on sel aastal tähelepanu all - Google´i nn Passage Indexing aitab analüüsida mahukamaid tekste ja leida sealt lõigud, mis tunduvad kõige olulisemad. See tähendab, et otsingutulemustes suunatakse eelvaade just nendele lõikudele, mis on tegelikult veebis kuhugi muu info sisse ära peidetud ja mida ehk kohe esimesena pilku peale visates üles ei leiagi.

Seega saavad 2022. aastal parema tulemuse just põhjalikud, ohtralt infot pakkuvad lehed, milles otsitav võib olla muu materjali sisse ära peidetud. Passage Indexing leiab selle paremini üles ja toob välja. Veebi sisu loojad peavad aga arvestama, et nende sisu peab olema hästi liigendatud. Kasutada tuleb rohkem vahepealkirju, lõike ja tekstimärgendeid.

Pikem sisu on parem

Uue konteksti analüüsiva algoritmi tõttu leiab Google nüüd õige sisu üles ka mahukamatelt lehekülgedelt, seega veebilehed, millel on palju sisu, saavad nüüd parema tulemuse. Google´i otsitulemustes on juba praegu esikümnes üheksa lehekülge, mille pikkus on suurem, kui 2000 sõna.

Samas on nende mahukamate lehekülgede seast esile tõstetud need, kus esitatakse sisu lugejale mugavamas vormis ehk paremini liigendatuna.

2022. aastal pole seega enam aastatetagune 300 sõna normiks, vaid otsimootori jaoks olulisemad on lehed, mille sisu pikkus on vähemalt 2000 sõna. See on kordades rohkem, kui vanema SEO õpetuse järgi hea oli. Sobivaks veebilehe sisu pikkuseks kujuneb nüüd 2000-3000 sõna. Kui nii palju teksti ei ole, võib olla mõistlik ühele lehele rohkem materjali koondada, sest Passage Indexing leiab mahuka teksti seast otsingule sobiva sisuga lõigu paremini üles.

Core Web Vitals endiselt oluline

Core Web Vitals on hädavajalike tingimuste kogu, millele koduleht peab vastama, et kasutajatel oleks võimalikult mugav sisu kasutada. See on jätkuvalt oluline. Põhiline on lehe väljajoonistamise kiirus (aeg, mille jooksul kõik plokid ja tekstid paika saavad), mobiilisõbralikkus ja muud mugavusnäitajad. 53% inimestest lahkuvad lehelt, mis laeb alla kauem, kui kolm sekundit.

2022. aastal mõõdab Google neid aegu aga eelkõige mobiilivaates või kodulehe mobiiliversioonis.

Mobiilne sait on see, mis loeb

Google on varemgi rõhutanud, et mobiilisõbralikud saidid saavad otsitulemustes ettepoole ja mobiilivaade on väga oluline.

See on nüüd veelgi olulisem, kui varem ning põhimõtteliselt sõltubki kodulehe edu otsingutulemustes sellest, kui hästi vastab Google´i otsimootorite salajasele algoritmile just mobiilivaade.

Kui sul oli 2021. aastal olemas veebist eraldi mobiilivaade ja nn Desktopi vaade, siis keskendu nüüd mobiilivaatele ja võta see põhiliseks. Responsive ehk ekraani suuruse järgi kohanduv mobiilivaade ongi ainuke, mida Google´i otsingus hea SEO tulemuse saavutamiseks vaja.

Shopping Graph aitab paremini tooteid leida

Kuna e-poodide populaarsus on koroonapandeemia ajal plahvatuslikult kasvanud, on igati loogiline, et netist otsitakse veel rohkem tooteid, mida osta. E-poodide konkurents tiheneb ja nüüd peab suutma konkureerida pakkumistega üle maailma. Shopping Graph hindab nii toote juures olevaid märksõnu kui ka pildi vastavust tootele. Kui pilt tehisintellekti jaoks äratuntavaid elemente ei sisalda, on alati hea lisada alternatiivtekst pildi kirjeldusse (ehk pildi ALT tekst HTML-is).

Shopping Graph sisaldab selliseid elemente nagu hind, veebiaadress, ülevaated ja arvustused (Reviews), tootekood (SKU), tootevideod, laoseis jm.

Video tuleb ära märgistada

Ligi pooled veebiotsingutest puudutavad videoid ja seega tuleb ka oma videosisu optimeerida otsingutulemuste jaoks. Lihtsalt tekst video juures ei pruugi olla enam piisav. Lisaks oskavad Google´i otsimootorid juba video seest otsida, see tuleb neile ainult lihtsamaks ja selgemaks teha.

Videotes soovitatakse ära märkida põhisündmused, mille järgi oskab otsimootor soovitada video sees olevaid klippe.

Kasutajad veedavad 88% rohkem aega lehekülgedel, kus on videoid, seega maksab sellele meedialiigile kindlasti nüüd veel rohkem tähelepanu pöörata.

Uuenda oma vana sisu

Kuna SEO reeglid on pidevas muutuses, uuenda oma kodulehe sisu uutele reeglitele vastavaks. Ilmselt tuleb osadele vähese infoga lehtedele sisu juurde lisada, mobiilisõbralikumaks teha ja pilte-videoid lisada. Uuendatud sisuga lehed saavad otsitulemustes parema positsiooni.

Kokkuvõtteks: kuna tehisintellekt hindab veebide kasulikkust aina enam inimestele sarnaselt, pole põhjust kodulehega üle pingutada SEO tingimustega masinlikult arvestades, sest kõige edukamad on just need lehed, mis on kasutajate jaoks kõige huvitavamad, vajalikumad ja loetavamad. Meeldida tuleb inimestele, mitte robotitele. See ongi 2022. aasta trendide üks põhisisu.

Jaga
Nõuandja