SEO trendid, mis meid 2021. aastal ootavad

Veebirebane
01. jaan 2021
4 min lugemine

Märksõnad on küll endiselt olulised, ent vaid neile loota ei tasu. Aina tähtsam on otsimootoritele optimeeritud veebis luua väärtuslik, kergesti loetav sisu eelkõige lugeja seisukohalt vaadates. Siin on mõned trendid, mida tasuks uuel aastal kindlasti jälgida, kui soovid, et sinu veeb otsingus paremini välja tuleks ja lugejatele meelde jääks.

Lehe laadimiskiirus annab eelise

Selleks, et Google´i otsingus esimeste hulgas välja tulla, peab tähelepanu pöörama kodulehe laadimiskiirusele. Google´i algoritm eelistab muidu võrdsete kodulehtede hulgast kiiremaid ning selliseid, mis rutem interaktiivseks muutuvad.

Hea tööriist oma kodulehe testimiseks on näiteks developers.google.com/speed/pagespeed/insights. Sealt leiab ka soovitusi, mida teha konkreetse lehe kiiruse parandamiseks.

Keskenduda tuleb nutitelefoni kasutajale

Üks Eesti veebiarendaja ütles – küll naljaga pooleks – et tänast trendi jälgides vaatab eriti tubli veebiarendaja kõige viimase asjana siiski ka seda, milline näeb veebileht välja suurel arvutiekraanil. Vihjatakse muidugi sellele, et koduleht peab esimeses järjekorras olema kasutajasõbralik ja kiire just nutitelefonis. Google on „vanaaegsetele” lehtedele andnud armuaega kuni 2021. aasta märtsini, ent ka siin on sõnum on selge: veeb peab olema nutitelefoni jaoks kasutajasõbralik.

Kui testida näiteks delfi.ee lehte, mis on Eestis üks külastatumaid, siis arvutist vaadates polnud tulemus halb: 71 punkti võimalikust sajast. Ent nutitelefoni vaates sai Delfi vaid 14 punkti sajast. Võrdluseks: microsoft.com sai arvutivaates (desktop) 93 punkti ning nutitelefoni vaates 56 punkti. Kui tundub, et võrdleme „kartuleid ja apelsine”, siis näiteks kodumaine rik.ee (Registrite ja Infosüsteemide Keskus) sai vastavalt 76 ja 47 punkti sajast. Kõigil veel on, kuhu püüelda.

Märksõnade vägisi sisusse toppimine lõpeb

Juba eelmisest aastast kasutab Google tehisintellekti BERT, mis abistab kasutajat, et too saaks oma päringuga tegelikult vajalikke tulemusi esimeste seas. Kodulehe tekstide optimeerijale tähendab see samuti head uudist, sest enam pole vaja iga hinna eest teksti täis toppida erinevates variatsioonides märksõnu, mis sinna pahatihti väga halvasti sobisid. Tähtis on kirjutada nõnda, et inimesel oleks hea ja sujuv lugeda, sest Google´i tehisintellekt aitab kasutajal vajaliku lehe ka loetavuse järgi üles leida. See tähendab, et keskenduda tasub hea sisu loomisele ning kirjutamisel pole tarvis kogu aeg algoritmile mõelda, vaid hoopis reaalsele inimesele, kes teksti loeb.

Lühike ja lööv pealkiri töötab alati

Nii inimesele kui ka algoritmile mõeldes tasub vaeva näha pealkirjadega (H1, H2 jt HTML „täägid“), mis ideaalis peaks algama kõige olulisema märksõnaga. Pealkiri ei tohi olla liiga pikk, sest vastasel juhul Google arvestab seda oma hinnangutes lühemana. Hea tööriist on Serpsim.com, mis aitab sõnastada paraja pikkusega pealkirja.

Sama kehtib ka teksti juhtlõigu kohta – see peaks sisaldama kõige olulisema märksõna, ent ühest märksõnast ka piisab. Seetõttu ei pea juhtlõik olema kuigi pikk. Hea, kui oluline saab ühe-kahe lausega ära öeldud. Eelpool viidatud tööriistaga saab ka juhtlõigu pikkust testida.

Pikem tekst tuleks kindlasti liigendada ka alapealkirjadega, mis meeldib Google´i algoritmile rohkem ja muudab teksti ka inimesele kergemini haaratavaks.

Lõpuks tasub kodulehte planeerides ka meeles pidada, et liiga pikk URL ehk veebiaadress ei meeldi kellelegi, ei masinale ega inimesele.

Veebirebane

Veebimajutus.ee pakub oma klientidele mugavusteenust domeeni, e-posti, kodulehe majutuse ja tööriistade vallas. Elkdata OÜ on tegutsenud 25 aastat, teenindades igapäevaselt pea 25 000 klienti, luues neile väärtust läbi kiirete ja lihtsate veebiteenuste.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 25 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!

Vali paketi periood

1 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 12.08

3 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 36.24

6 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 72.48

1 aasta põhine arveldus

Säästad 20% ehk -24.16

Kuus 10.07

Kokku 120.80

1 aasta
0.00
2 aastat
0.00
3 aastat
0.00
4 aastat
0.00
5 aastat
0.00
6 aastat
0.00
7 aastat
0.00
8 aastat
0.00
9 aastat
0.00
10 aastat
0.00