Kuidas leida ja valida SEO jaoks õiged märksõnad?

Enne SEO-ga tegelema hakkamist tuleb valida õiged märksõnad. Kuidas see käib, seda tutvustab põhjalikult veebidoktor.ee juht Siim Suur.

Iga ettevõte soovib saada võimalikult kiirelt, odavalt ning jätkusuutlikult uusi kliente, kes nende tooteid ja teenuseid tarbiks. Hea koht, kus kliente leida, on ilmselgelt Google. Kuidas aga sinna otsingusse heale kohale saada? Muidugi läbi SEO ehk kodulehe optimeerimise.

Paljud aga ei tea, et üks kõige olulisem asi, millest kõik alguse saab, on korrektsete märksõnade valimine ning alles siis SEO-ga alguse tegemine.

Selles postituses teemegi selgeks, kuidas leida enda teenusele või tootele õiged märksõnad, et seeläbi leida oma teenusele õiged kasutajad.

Mis on SEO märksõna?

Märksõna on sõna või fraas, mille abil inimene otsib Google'is oma probleemile vastust. Veel on märksõnaks kas sõna või fraas, mis iseloomustab sinu kodulehe teenuse või toote teksti.

Näiteks kuna meie tegeleme kodulehtede valmistamisega, siis meie märksõnad on kodulehe tegemine, kodulehe valmistamine, kodulehe hind jne. Ehk siis külastaja otsib Google'ist “kodulehe tegemine” ning leiab üles meie veebilehe, kus sellest on kirjutatud.
Mis on hea märksõna?

Hea märksõna on täpne märksõna. See on just selline märksõna, millega saad kohe aru, et inimene otsib ikkagi oma probleemile vastust spetsialisti käest. Ehk siis tahab seda teenust/toodet osta, mitte ise teha ja lihtsalt uurida.

Hea märksõna on tihti ka Long Tail Keyword ehk maakeeli märksõna, mis koosneb mitmest sõnast ja teeb kokku vahel ka terve lause.

Näitena meie valdkonnast on halb märksõna “koduleht” ning hea märksõna “kodulehe tegemine”. Veelgi parem märksõna sellest on “kodulehe tegemine hind”.

Viimase puhul saame kindlalt väita, et inimene, kes nii otsib, tahab, et talle seda teenust pakutaks. Keskmise märksõna puhul võib ka oletada, et ei otsita tegijat vaid pigem seda, kuidas ise teha.

Samuti on väga head märksõnad asukohapõhised, näiteks “koerte grooming tallinnas”. Need on sulle eriti kasulikud, kui üle Eesti oma teenust ei paku ja mujalt klienti ei otsi.

Tihti on ka pika sabaga märksõnad konkurentsis madalamad. Nende ainuke miinus on, et neid on vähe ja otsingutulemused on seega lühema nimekirjaga. Suur pluss aga see, et need konverdivad hästi.

Märksõnade tüübid

Märksõnade tüüpe on kokku 4.

Alustame SEO märksõna leidmisega

Nüüd, kui oled aru saanud, mis on hea märksõna ning teinud enda jaoks selgeks, milline märksõnatüüp kasutusele võtta, oleks järgmine samm teha selgeks, kas ka sinu oletatavat mäksõna otsitakse või kas sellele asemel on äkki olemas veelgi parem märksõna.

Selleks tee järgmist.

  1. Pane Excelisse või Wordi kirja suur kogus oma teenust või toodet tutvustavaid märksõnu. Kirjuta kõik, mis mõttesse tuleb, siin ei ole valesid vastuseid. Kirjuta need eraldatult komaga – pärast on lihtsam tööriista märksõnad lisada. Käi läbi ka konkurentide veebilehed ning katsu ka sealt leida olulisi märksõnu. Leiad neid teenuste nimedest, lehepealkirjadest, sisust, meta tiitlist ja kirjeldusest, sisust ja vahel ka jalusest.
  2. Liigu Google.ee lehele ning kirjuta sinna sisse oma märksõna, et leida Long Tail märksõnu. Kirjuta ka need oma listi.
  3. Mine lehele lsigraph.com, mis aitab leida samuti pika sabaga märksõnu. Kirjuta otsingukasti oma märksõna ja otsi. Seal kuvatakse sarnane loetelu nagu Google'is, kuid need võivad tiba erineda ning võid leida mõne maasika.

Said kõik oma teenust lisatud märksõnad tabelisse kirja? Okei, liigume nüüd analüüsi juurde. See on ühtlasi ka viimane samm õige märksõna leidmise puhul.

Analüüsime läbi märksõnad, ehk siis leiame selle portsu, millele hakkame SEO puhul keskenduma.

Kolm kõige olulisemat osa analüüsi puhul on

Analüüs – Märksõna tüübi ja otsingute arvu leidmine

Märksõna analüüsimiseks on mitmeid kohti ning omale sobiva leiad, kui trükid Google'isse sisse “Keyword search tool” või “Keyword tool”.

Meie soovitame neid:

Google Ads konto – see on ametlik Google'I konto, mille kaudu saad näha Google'I enda poolt lisatud ametlike tulemusi. Selleks, et seda korrektselt näha, peab sul olema Google Ads konto. Lisaks võiks see konto olla mingi ajahetke toiminud, sest kui sa ei ole seda kasutanud, siis Google enam adekvaatseid tulemusi ei taha näidata. Nagu pildilt näha, kuvab tulemusi umbmääraselt ja vali analüüsi tegemiseks pigem mõni teine tööriist.

Selleks, et Google Ads kontot kasutada, logi sisse ning liigu ülevalt nurgast “Tools -> Keyword planner”. Trüki sisse (kopeeri) oma märksõnad ning vajuta seda suurt sinist Get started nuppu.

Sulle kuvatakse märksõnad ning nende otsingud kuus. Vaata ülevalt nurgast, et sul oleks määratud otsingutulemuste õige keel ning asukoht.

Nagu näha, siis kuvatakse terve loetelu sinu poolt lisatud märksõnadest. Google lisab veel ka oma soovitusi. Mõni märksõna võib olla seal sees väga vale. Lihtsalt ignoreeri neid.

Pildil on ka tulp nimega “Competition”. Pea meeles, et see tähistab tasulise reklaami konkurentsi, mitte SEO konkurentsi.

Nüüd said teada otsinugtulemused. Vali välja omale sobivad märksõnad, keskendudes märksõnaotsingutele. Mõni märksõna näiteks kindlasti kuvab sulle 0 tulemust. Ehk siis seda märksõna ei otsita ning sellele ei ole mõtet keskenduda.

KWfinder - kui sul ei ole Google Ads'I kontot, siis sinna piiluda väga mõtet ei ole. Siis kasuta näiteks lehte kwfinder.com.

Seal saad leida sarnaselt Google kontole oma märksõnade otsingud. Küll aga on see piiratud ning päevas saad teha 5 otsingut. Kui oled kaval, siis saad läbi VPN tulemusi otsida rohkem.

Igatahes on tasulise konto tegemine mõistlikum, sest siis kuvab tööriist rohkem märksõnu ning on mugavam kasutada.

Analüüs – Märksõna konkurentsi määramine

Kui oled leidnud omale õiged märksõnad, millel on otsingutulemused, siis viimase sammuna tuleks määrata nende märksõnadele kontkurents. Ehk siis see, kui kerge oleks neid märksõnu SEO’ga rankima hakata.

Esimese sammuna kindlasti "Googelda" oma leitud märksõna.

Mida näiteks otsida:

  1. Otsi sotsiaalmeedia profiile. Kui otsingutulemuste esilehel viskab sisse Facebooki, Instagrami, Google+ vm sarnaseid kontosid, siis selle märksõna konkurents on madal.
  2. Vaata meta tiitleid ja kirjeldusi – kui otsingutulemustes on vasteid, millel ei ole pealkirjas märksõna, siis on märksõna konkurents madal.
  3. Kasuta MozBar extention'it, mis aitab määratleda märksõna konkurentsi. Näitab selle backlink'e.
  4. Kasuta tööriistu, millega vaadata otsingutulemuste vastete backlink'e. Mida enam on kasulikke backlink'e, seda raskem on seda märksõna järjestada. Kasuta näiteks seda lehte: ahrefs.com.

Kui oled teinud omale selgeks märksõnad, millele keskenduda, siis on tarvis hakata tegema SEO’d, kuid see on juba täiesti teine teema ja selle kohta tuleb palju lugeda ning uurida.

Kui aga vajad abi SEO osas, siis võta julgelt meiega ühendust!

Jaga