Mis on projektipõhine koostöö ja miks su firmal seda vaja läheb?

Projektipõhise koostöö võludest rääkis Katre Kärner agentuurist Double Your Time.

Mida kujutab endast projektipõhine koostöö?

Projektipõhine koostöö on karjäärimaastiku tuleviku suund. See tähendab, et ettevõte ostab endale vajamineva teenuse sisse, selle asemel, et palgata antud tööd tegema lepingulist töötajat. Doule Your Time pakub projektipõhist turundusteenust, aga miks ei võiks tulevikus sarnast lähenemist kohata ka IT-sektoris, kus tööjõupuudus ning personali liikumine on juba hetkel suur?

Mis on selle eelised võrreldes kellegi palkamisega?

Üheks peamiseks eeliseks on ressursside kokkuhoid. Antud juhul maksab ettevõte just selle teenuse eest, mida ta tellinud on. Üldjuhul lepitakse konkreetne summa ja ajaraamistik eelnevalt kokku.

Teiseks, kui mitte peamiseks eeliseks, võib pidada motivatsiooni. Projektipõhise teenuse pakkujal on kohustus ennast iga uue ülesandega uuesti tõestada ning mingil määral ka ennast ületada, sest vajaminevad soovitused tulevad just õnnelikelt klientidelt. Ei saa lubada halba päeva või “ma täna ei viitsi” momente. Lisaks on iga projekt uus ja huvitav ka teostajale ning aitab vältida rutiini tekkimist.

Kolmandaks on innovaatiline lähenemine, mida on vahel mõistlik organisatsioonist väljaspoolt sisse osta, et tuua värskust toimivasse meeskonda ja leida projektidele erinevaid seisukohti.

Millised aga miinuspooled?

Projektipõhise teenuse puhul on ka omad miinused ning kindlasti ei sobi see kõigile ettevõtetele. Näiteks neile, kelle pakutav teenus või toode on liialt komplitseeritud või spetsiifiline. Uue inimese lühiajaline sissetoomine ei anna efekti, kuna tegevusvaldkonna spetsiifika tutvustamine ja sellesse pühendamine võtab enam ressursse kui püsiva meeskonnaga tegevusi realiseerides.

Millisele ettevõttele või millise projekti juurde säärane lähenemine sobilik on?

Näiteks hooajalisi teenuseid või tooteid müüvatele ettevõtetele, kes ei soovi (täiskohaga) töötajat palgata. Meie valdkonnas ehk turunduses ettevõtted, kes uute kampaaniate raames värskeid ideid soovivad leida või kelle eelarve ja tegevused ei võimalda täiskohaga turundusjuhti/spetsialisti palgata.

Meie teenuseid kasutavad erinevate valdkondade ettevõtted – tootmine, tarkvara ja IT-teenused, ilumaailm, alkohoolsete jookide maaletooja.

Kuidas saan olla kindel, et “võõras” inimene või firma ikka hakkama saab?

Meie juurde pöördutakse tavaliselt läbi soovituste. Aga suhtlusel on siinkohal väga suur roll. Mida enam suudavad mõlemad osapooled oma ootusi selgitada ning kokku lepitud “mängureeglitest” kinni pidada, seda väiksem on ebaõnnestumise protsent. Meie oleme alati väga oluliseks pidanud end võimalikult põhjalikult ettevõtte tausta ja tegevustega kurssi viia. See on aidanud meil juba koostöö alguses õigeid küsimusi esitada ja kliendile erinevaid lahendusi pakkuda, mis kokkuvõttes efektiivsemaid tulemusi tooks.

Mis abi saab teilt?

Double Your Time on oma klientide personaalne turunduspartner ehk aitame just seal, kus enim abi vajatakse. Meie klientide tegevusvaldkonnad on väga erinevad, mis teeb meie igapäevase töö üha põnevamaks. Ühel päeval sukeldume kiirete autode maailma, teisel tegeleme majandustarkvara turunduskampaaniate planeerimisega, kolmandal aitame üles ehitada ilumaailma ning kvaliteetse vahuveini online-kampaaniaid seadistada ja ellu viia.

Iga efektiivse turundustegevuse taga on läbimõeldud plaan ja paika pandud eesmärgid. Detailsete turundusplaanide ja eelarvete koostamine on üks meie poolt pakutavatest teenustest. Kliendi otsustada on, kas rakendada välja pakutud ideed täies mahus või valikuliselt ning kas kaasata meid nende elluviimisel. Koostame ja saadame välja ettevõtte infokirju ning pressiteateid. Aitame otsida uusi potentsiaalseid kliente ja kui vaja, teeme ka esimese sammu nendega ühenduse saamiseks.

Loomulikult ei saa me täna ilma sotsiaalmeediata. Pakume näiteks oma klientidele sotsiaalmeedia analüüsi, võttes vaatluse alla nii konkurentide kui nende endi tegevused ning andes soovitusi, kuidas oma ettevõte aktiivselt pildil hoida. Samuti haldame kõiki põhilisi sotsiaalmeedia kanaleid (Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube) - postituste plaanist kuni kampaaniate korraldamise ja tulemuste analüüsini.

See katab kõik vajadused

Double Your Time'i koostööpartneri Profee OÜ tegevjuht Maris Kaer sõnas, et projektipõhise sisseostetava teenuse puhul nagu turundusteenus pelgavad tänased ettevõtted lisaks motivatsioonile ja tööefektiivsusele ka lojaalsust ja konfidentsiaalsete andmete nii-öelda omandamist.

Põhjenduseks tuuakse tihti, et kui sa ei ole pidevalt meil kontoris ja meie ettevõtte lepinguline töötaja, siis mine sa tea, mis sa selle infoga teed. Reaalsus on aga see, et kõike saab samalaadselt konfidentsiaalsuslepingutega sätestada nagu palgatöötaja puhul, seega on see hirm samuti vaid tänase ettevõtja peas.

Mainitud motivatsioon ja efektiivsus said juba eelnevalt põhjendatud ja pigem on eeliseks sisseostetava teenuse puhul asjaolu, et teenusepakkuja on tihti isegi kordades enam motiveeritud ja teostab töö kiiremini ja efektiivsemalt kui igapäevaselt tööl olev palgaline töötaja.

Kuna pealetulev Z-generatsioon ei ole enam nii püsiv, nende nägemus tööst ja eraelust on sootuks erinev vanemate põlvkondade omast, on vaieldamatult vajalik töökeskkondadel ja ettevõtetel kohaneda ja üha enam kasvab sisseostetavate projektipõhiste teenuste osakaal, sest uus generatsioon ei näe ennast nii-või-naa 5, 10 või enam aastat ühes ettevõttes töötamas, sealjuures midagi muud kõrvalt tegemata.

Seega on mõistlik juba täna ettevõtetel projektipõhiselt ka turundusteenuste sisseostmist kaaluda - on selleks siis kampaaniate perioodiks sisse toodav lisaekspert, hooajaliselt töömahu suurenedes täiendav jõud või turundusteenus, mille maht ettevõtte jaoks täna jääb väiksemaks kui vajadus palgata täiskojaga töötaja (makstes talle igakuiselt palka, kuigi töömaht on vaid osalise või veerandi aja mahus). Õnneks on täna juba ettevõtteid, kes selles lähenemises tulu näevad ja antud viisil turundusettevõtete abi rakendavad.

Sarnaselt Double Your Time’ile pakub Profee OÜ väikese personaalse butiikagentuurina turundusteenust ja täna on klientideks just nii projektipõhised tegevused aga ka püsilepingud ja seda ka keskmisest suuremad ettevõtted (käibega üle miljoni euro) - ettevõtte juhid näevad, et sellelaadne kahel korral nädalas vaid nende ettevõttele pühenduv turundusinimene katab kõik nende vajadused, olles samas kuluefektiivne. Palgafondi osa saab rakendada juba turunduseelarves tegevuste realiseerimiseks ja efektiivsus on ennast juba ajas tõestanud.

Jaga
Nõuandja