Pilt ja SEO ehk kuidas oma fotod otsirobotile meeldivamaks teha?

Teksti kohendamisest otsimootoritele arusaadavaks on kindlasti paljud kodulehel juba teinud ja kasutavad õigeid märksõnu, aga mida teha piltidega? Hea tootepildiga võib otsingus veelgi paremini silma paista, sest pilt ütleb ju rohkem, kui tuhat sõna. Seega on pildi SEO ehk otsimootorile optimeerimine mõnikord hoopis lihtsam ja vähem kulukam, kui oluliste märksõnadega Google´i otsingus silmapaistmine.

Pildid on tavaliselt mahukad ja nende üles laadimine muudab iga kodulehe natuke aeglasemaks. Seega oleks pildid justkui negatiivse mõjuga heale kodulehe optimeerimisele, mille üks oluline osa on ka veebi laadimise kiirendamine? Google ju indekseerib veebe ka selle järgi, kui kiiresti need laevad ning aeglasemad jäetakse otsitulemustes tahapoole.

Järelikult on piltide optimeerimine topelt-vajalik, et need ei jääks lihtsalt veebi aeglustama.

Ligi 22% otsingutest tehakse Google´is just pildiotsinguna. See on päris oluline osa. Siin on mõned olulised nipid, kuidas piltidega paremini silma paista.

Keskendu kasutajale. Oma meediasisu nähtavuse suurendamiseks Google Images otsingus tuleb, nagu ka tekstiotsingus, keskenduda kasutajale ehk otsijale, pakkudes talle parimat kasutuskogemust. Pildid peavad olema kasulikud, kodulehe põhiteemadega seotud, huvitavad ja kvaliteetsed.

Paku õiget konteksti. Veendu, et visuaalne sisu oleks lehe põhiteemadega seotud. Pilte võiks lisada sinna, kus need lisavad lehele väärtust. Google ei soovita lehti, kus pildid ja tekst pole originaalsisu. See tähendab, et palju kasutatud tasuta pildipanga pildid ei pruugi otsingus eelist anda.

Lisa pildid õigetesse kohtadesse. Võimalusel lisa pildid asjakohase teksti lähedale. Kõige olulisem pilt paiguta lehe ülaossa.

Ära pane olulist teksti pildi peale. Igasugused tekstituvastustehnoloogiad on küll kiiresti arenevad, kuid otsimootorid pildilt tekste ei otsi (veel). Pealkirjad ja menüüelemendid võiksid olla kodulehel ikkagi tekstina, mitte pildina. Ka lehe tõlketööriistad ei tööta piltidel oleva tekstiga. Piltidele aga tasub alati lisada alternatiivtekst, mis kirjeldab, mis on pildil.

Informatiivsed pildid on paremad. Hea sisu on originaalne ja kasulik. Pilt annab kasutajale paremini edasi konteksti ja muudab veebi kasulikumaks. Piltide ja tekstilõikude vaheldumine liigendab teksti ja annab sisu paremini edasi. Google võtab ka piltide järjestamist arvesse.

Pildid olgu seadmesõbralikud. Enamus kasutajad otsivad pilte rohkem mobiilis, kui arvutis. Sellepärast on oluline kujundada oma sait sobivaks iga tüüpi seadmetele. Kasuta mobiilisõbralikku teksti, testi piltide kuvamist mobiilsetes seadmetes ja vaata oma silmaga, mis vajab parandamist.

Loo oma piltidele hea URL-i struktuur. Google kasutab piltide leidmiseks ja mõistmiseks nii URL-i ehk veebiaadressi kui ka failinime.

Vali sobiv pildiformaat. PNG ja JPG on kõige levinumad. PNG pakub teravamaid ja kvaliteetsemaid kujutisi, kuid failisuurus on suurem. JPEG või JPG aga kaotab pildi kvaliteeti, kuid pakib kujutise väiksema mahuga faili sisse. Hea on leida kompromiss nende kahe omaduse vahel. On veel ka uuem WebP formaat, mis teeb nii-öelda kadudeta pakkimist, kuid kõik brauserid seda ei toeta. Chrome ja Firefox siiski toetavad.

Vähenda pildi failisuurust. PNG faile saab samuti väiksemaks muuta, kasutades näiteks seda teenust: TinyPNG. Väiksem fail koormab veebi vähem ja meeldib otsimootoritele. Wordpressile on olemas isegi vastav moodul.

Kasuta originaalpilte. Kui võimalik, tee või telli oma kodulehele originaalpildid. Palju kasutatavad pildipanaga fotod ei meeldi ka otsimootoritele, samuti ei eristu nendega kuidagi teistest lehekülgedest, kus kasutatakse samu tüüpilisi illustratsioone.

Määra HTML-is ära pildi suurus. Kui pildi suurus (laius, kõrgus) on koodis määratud, näidatakse pilte enne, kui koduleht on lõpuni laadinud ja seegi annab kodulehe SEO jaoks eelise.

Jaga
Nõuandja