Online reklaam – mõned põhitõed, mida võiksid teada või taas meelde tuletada

Äride raskuspunkt kaldub aina enam veebi ja sotsiaalmeediasse, kus tuleb osata reklaamida ja turundust teha. Seega – kes juba teab, neile kordame üle, kes alles alustavad, neile siinkohal väike sissejuhatus online reklaamimisse.

Klassika: bännerireklaam

Endiselt eksisteerib veebis klassikaline bannerireklaam, millest kõik alguse sai. Sellega on reklaamiuputuses juba üsna raske silma paista, pealegi suur osa kasutajatest kasutab brauserites bänneriblokeerijaid ja seega neid reklaame üldse ei näegi. Klassikaliselt makstakse sellise reklaami eest näiteks iga näitemise eest (tuhande näitamise hind), aga kuna efektiivsus võib bänneritel olla väga erinev, siis aina enam makstakse ka otseselt tulemuse eest: mitu klienti tõi ostetud reklaam tellija kodulehele, kui palju tõi ostjaid ja kuni selleni välja, et reklaamiavaldaja saab makstud vaid komisjonitasuna tehtud ostude eest, milleni viis bänneril klikkimine.

Makstud otsingutulemused

Otsingutulemustes ettepoole saamine on teine klassikaline viis online´is silma paista ja märgatud saada, sest enamus kliente satuvad sinu kodulehele otsingut tehes. Otsitulemustes on aga konkurents suur ja üks võimalus on osta endale makstud positsioonidel kõrgeim koht.

Google korraldab selleks oksjoneid ja populaarsete otsingusõnade puhul võivad panused olla üsna kõrged, mida saavad lubada endale vaid suured ja priske reklaamieelarvega ettevõtted. Oskuslikult valides võib leida ka neid märksõnu, milles konkurents pole ostjate jaoks nii kõrge ja mida võimalikud kliendid siiski kasutavad palju.

Makstud sotsiaalvõrgureklaamid

Kuna enamus inimesi veedab veebis kõige enam aega sotsiaalvõrkudes, siis on üsnagi loogiline, et ka reklaam on kolinud sinna järele, sest see on kõige nähtavam koht.

Facebookis ja Twitteris sarnaneb reklaamimine makstud positsioonidega otsimootorites, sest reklaami nähtavuse eest tuleb rohkem maksta. Ka siin on konkurents tugev ja reklaamijad peavad oskama täpselt piirata oma sihtrühma, kellele makstud postitust näidatakse.

Reklaamijad saavad oma auditooriumi määrata kümnete erinevate parameetritega, et selekteerida välja kõige sobivam sihtrühm, kes pakutavast tootest või teenusest huvitub, samuti saavad kohalikud ärid pakkuda reklaami vaid enda lähedusse jäävatele inimestele ning ei pea kulutama sõnumi saatmiseks laia maailma. Milleks, kui näiteks pagaritöökoja või juuksuri kliendid on lähema viie kilomeetri raadiuses? Lõppkokkuvõttes ei tule selline väga oskuslikult sihitud sotsiaalmeediareklaam üldsegi kallis.

Sisuturundus – uus ja kiirelt ärkav trend

Nii mõnedki trendidega kaasa minevad reklaamijad on sisuturundust hakanud pidama uueks imerelvaks, millele ainult tasub pühenduda. Tegemist on jutustusega oma tootest või teenusest tarbijale sõbralikus vormis, mis tähendab, et reklaami keel pole klassikaliselt ülistav ja sile, vaid proovib asjadest rääkida blogija või ajakirjaniku poolt kasutatavates suhtlusvormides. Nõuanded, uudised, testid ja kõik muud kasutaja jaoks neutraalsena tunduvad žanrid kasutatakse ära, avaldamiseks valitakse meediaväljaannete sisuturundusrubriigid, nn mõjutajate blogid ja videokanalid või sotsiaalmeediakontod, kus populaarsed uue meedia staarid reklaamivad neile pakutud kaupu.

Mismoodi online kampaania välja näeb?

Enam pole online kampaania vaid bännerite paigutamine sobivatesse veebidesse. Ainult passiivne bänneril klikkija ootamine on reklaamimise eilne päev. Nüüd tuleb ise tegutseda aktiivselt mitmel rindel korraga. Vajalikud asjad, mida kampaaniaks teha, on järgmised.

Tekst ja pilt – see on klassikaline osa, mis on ikka oluline nii otsimootorireklaamis, sotsiaalmeedias kui lihtsalt bänneritega reklaami tehes.

Maandumislehed – alati ei pea reklaam viima firma veebi avalehele. Spetsiaalsed maandumislehed, kus on üleskutse tegutsemiseks ja lubatakse midagi head, on hoopis mõjusamad ja ka reklaami efektiivsuse mõõtmisel lihtsamad jälgida. Kui firma veeb on konservatiivne ja usaldust sisendav, siis mõned kampaaniad võivad otsida ka rohkem nooremaid ja väljakutsuvamat stiili armastavaid kasutajaid, kelle jaoks sobibki spetsiaalselt kujundatud elavam ja vabameelsem maandumisleht.

Otsekontakt – aina enam on veebireklaamides võimalus asuda suhtlusaknas otse omavahel suhtlema. Muidugi on palju ka selliseid kliente, kes tahaksid, et neile otse helistataks ja kui on võimalus oma telefoninumber jätta, siis seda nad ka teevad. Seejärel helista üsna kohe, sest natuke hiljem võib olla juba liiga hilja.

Analüütikalahendused – lihtsalt niisama raha online reklaami loopida pole mõtet. Kõike peaks olema võimalik jälgida ja mõõta. Vaata, millised kampaaniad on edukamad ja millised mitte, millistest kanalitest tuleb rohkem kliente ja millised kanalid ei tööta. Kasuta analüütikavahendeid nagu Google Analytics, Facebook Pixel jt.

E-posti turundus – see on samuti hea ja läbiproovitud kanal, kuid mitmete karidega. Esiteks – tuleb leida legaalne ja efektiivne viis omale e-kirjade hankimiseks. Teiseks – uudiskirju välja saates võivad need uppuda tuhandetesse teistesse reklaamteadetesse ja inimesed ei loe enam oma postkasti sellise tähelepanelikkusega, kui mõned aastad tagasi. Uudiskirjade saatmisega e-postile pead olema silmapaistev ja eriline, et see töötaks.

Ja ongi mõned olulisemad asjad meelde tuletatud – nüüd head online kampaaniat tegema!

Jaga
Nõuandja