Mõtle (post)kastist välja! Need on uuenduslikud meiliturunduse taktikad, mis aitavad silma paista

Tanel Rand
12. juuni

Meiliturundus muudkui areneb pidevalt ning inimeste argipäevaseks kaaslaseks olev e-postkast on turundajatele hindamatu tööriist, mis aitab tekitada tellijates huvi ja suunata neid ettevõtte pakkumistega lähemalt tutvuma. Selles valdkonnas on aastaid domineerinud üsna traditsioonilised strateegiad, kuid leidub ka midagi uut.

Ühelt poolt on need taktikad end pika aja jooksul tõestanud, teisalt tekitavad mõnes tellijas juba tüdimust. Seetõttu võib mõnikord nende "reeglite" murdmine viia veelgi paremate tulemusteni. 

Ebatavaliste meiliturunduse taktikate loominguline rakendamine pakub mitmeid eeliseid – alates nähtavuse ja veebiliikluse suurendamisest kuni bränditeadlikkuse tõstmise ja sihtrühma tõhusama kaasamiseni. Lisaks aitab see parandada sinu SEO-d ehk nähtavust otsingumootorites. 

Tunned, et on aeg on käes loovalt läheneda meiliturundusele? Kui soovid oma brändi sõnumit postkastides tõeliselt esile tõsta ja tellijatele muljet avaldada, siis on just nüüd õige aeg katsetama asuda. Siin on mõned uued võimalused, kuidas hallist massist eristuda, et viia oma bränd meiliturunduse abil uuele tasemele. 

5 ebatavalist meiliturunduse taktikat, mis aitavad häid tulemusi saavutada

Mõnikord on keeruline leida uut lähenemist sisuloomele. Vahel ei suuda me kastist välja mõelda, sest meie suhtlusviisi piiravad erinevad ettevõtte ja brändistiili reeglid.

Õnneks pakub reklaamivaldkond üsna loovat keskkonda, kus on lubatud (ja vahel lausa soovitatav) raamidest väljuda ning kasutada ootamatuid, kuid üllatavalt tõhusaid võtteid, mis toovad tulemusi ja tekitavad elevust.

Siin on just mõned sellised taktikaid, mida saaksid kasutada oma sihtrühma tähelepanu köitmiseks ja konversioonimäära suurendamiseks. 

1. Kasuta FOMO tekitamiseks äraspidist psühholoogiat

Ilmajäämishirm ehk FOMO (ingliskeelne lühend mõistest Fear of Missing Out) on klassikaline võte, millega motiveerida oma sihtrühma tegutsema soovitud viisil. See loob kiireloomulisuse ja nappuse tunde, mis sunnib inimesi ruttu reageerima, enne kui pakutud võimalus kaob. 

Aga mis oleks, kui pööraksid selle lähenemise pea peale?

Selle asemel, et otsesõnu FOMO tunnet esile kutsuda selliste ärevust tekitavate lausetega nagu "ära maga maha!" või "pakkumine lõpeb 15 minuti pärast!", võid hoopis kasutada sellist sõnastust nagu "see pakkumine pole kõigile" või "võib-olla on see uudis sinu postkastis ootamatu, kuid…".

Selline äraspidine psühholoogia (ingl reverse psychology) võib luua tunnet pakkumise erilise eksklusiivsuse kohta, köites tellijate tähelepanu ja pannes nad suurema tõenäosusega e-kirja avama, pidades end selle pakkumise jaoks väljavalituks.

Samal ajal kasvatad sa usaldust, sest ei ründa tellijaid agressiivsete müügitaktikatega, vastates siiski inimeste soovile tunda end ainulaadsena. Sellel võib olla märgatav mõju sinu e-kirjade avamismäärale, konversioonidele ja viimaks ka müügile. 

2. Loo lühikirju

Inimestena on meie tähelepanuvõime küll parem kui kuldkaladel, kuid hiljutised uuringud näitavad, et see on järjest vähenemas – keskeltläbi suudame keskenduda vaid 47 sekundiks.

See tähendab, et sul vähem kui minut selleks, et köita oma sihtrühma tähelepanu, veenda e-kirja avama, seda lugema ja tegutsema. Palju tegevusi tuleb ühe minuti sisse mahutada, kuid lühimeilide abil on see täiesti saavutatav. 

Selliste eriti lühikeste e-kirjadega edastatakse väga konkreetset ja mõjusat sisu, pakkudes kiiret ja selget väärtust. Need on loodud selleks, et austada lugeja aega, haarates kohe tema tähelepanu.

Kui keskendud ühele selgele sõnumile, kasutad kompaktset teksti ja haaravat CTA-d, suudad oma sihtrühma kiiresti kaasata ning tagada, et sinu sõnumit märgatakse ja sellele reageeritakse.  

Näiteks võiks sinu lühimeil välja näha järgmine.

Teemarida:

Kas oled valmis täna 15 minutit kokku hoidma? 

Meili sisu:

Sinu aeg on väärtuslik. Kasuta seda maksimaalselt ära meie tasuta meiliturunduse kontrollnimekirja abil!
Võta tagasi 15 minutit oma tööpäevast – alusta juba tänasest.

CTA nupp: [Laadi kontrollnimekiri kohe alla]

Vähem aega planeerimisele tähendab rohkem aega tegutsemisele.
Parimate soovidega
[Firma nimi]

3. Pane e-kirja eelvaade enda kasuks tööle

Enamik meiliteenuse pakkujaid annab kasutajale mugava eelvaatefunktsiooni, mis võib olla suureks abiks sinu turundusstrateegiale. Selle funktsiooni abil saad lisada meili algusesse alapealkirja, mis annab potentsiaalsetele lugejatele ahvatleva ettekujutuse sellest, millest sinu kiri räägib juba enne, kui nad selle avavad.

Samuti on võimalik HTML meilidesse lisada peidetud lisa-alateema, mis äratab nii arvuti kui ka mobiilseadmete kasutajate huvi ja kutsub neid veelgi enam sinu e-kirja sisuga tutvuma. See lisarida toimib tõhusa "teaser'i" ehk huviäratajana, mis võib märgatavalt parandada sinu e-kirjade avamismäärasid ja hoida sihtrühma tähelepanu kauem.


Foto: Freepik

Toon välja mõned head näited.

  • Eksklusiivse pakkumise vihje: "Oled vaid ühe klõpsu kaugusel, et saada -50% oma järgmiselt ostult!"
  • FOMO tekitaja: "Kiirusta! Sinu VIP-kutse aegub täna südaööl."
  • Müstilisuse looja: "Meil on sinu jaoks üllatus – vaata, mis sind ees ootab!"
  • Probleemilahendaja: "Kimpus [konkreetse probleemiga]? Siin on sinu kiire lahendus."
  • Personaliseeritud soovitus: "[saaja nimi], sinu hooaja valitud lemmikud on kohal!"

4. Näita oma ettevõtet inimlikuna, kasutades „juhuslikke” vigu

Aeg-ajalt potsatab kõikide postkasti mõni vigane turundusmeil. Küll aga ei tea paljud seda, et on olemas üks üsna uus meiliturunduse tavareegleid eirav võte, millega brändid need vead enda kasuks mängima panevad. Nimelt tekitatakse väikseid vigu e-kirjadesse meelega. Selliste "eksimuste" lisamine köidab lugeja tähelepanu – eriti siis, kui need on naljakad, väga ilmsed või lihtsalt meeldejäävad. 

Vead võivad varieeruda – alates näiliselt ettevõtte siseringile mõeldud e-kirjadest, mis räägivad peagi saabuvatest kampaaniatest, kuni kulmu kergitama panevate faktide ja trükivigasid sisaldavate meilide või teemaridades olevate apsudeni.

Need vead on iseenesest pilkupüüdvad, aga veelgi rohkem tähelepanu saab pälvida järelkirjaga, milles vabandatakse eelmise kirja pärast, parandatakse selles sisaldunud "valeinfot" või kingitakse tellijale isegi sooduskood "vea" kompenseerimiseks. 

Selline vigase kirja ja järelkirja dünaamiline duo muudab su ettevõtte sõnumi oluliselt meeldejäävamaks. Lisaks annab see sulle suurepärase võimaluse suunata oma sihtrühm esimeste konversioonini viivate sammudeni. 

NB! Samas tasub meeles pidada, et kuigi tegemist on "tahtliku veaga", pead sellise e-kirja sisu ja selles leiduva "vea" hoolikalt läbi mõtlema. Väldi ebaprofessionaalset lähenemist või ebaviisaka mulje jätmist ning enne nende kirjade saatmist pead neid kindlasti testima.

Samuti on soovituslik küsida tagasisidet oma tiimilt ja teistelt usaldusväärsetelt inimestelt. 

5. Ole inimlik: loo silmi avavaid kampaaniaid ettevõtte telgitagustest

Turundusmaailmas on kõik tihti lihvitud ja automatiseeritud, tänu millele paistab siirus tõeliselt silma. Telgitaguse sisu jagamine muudab sinu brändi inimlikumaks ja aitab luua usaldusväärsemaid ja ehtsamaid suhteid jälgijaskonnaga. Olgu selleks tootmisprotsessi näitamine, tiimiliikmete tutvustamine, ausad lood raskustest või isegi äpardustest, millega ettevõte on silmitsi seisnud – sellised hetked lähendavad sind ja sinu publikut. Need inimlikud e-kirjad köidavad oma läbipaistvusega ning toovad välja inimesed, väärtused ja töö, mis peitub brändi taga. 

Siin on mõned ideed sellise kampaania loomiseks:

  • südamlik lugu ettevõtte algusaegadest
  • foto- või videoreportaaž tootmise protsessist
  • lühilood meeskonnaliikmete argipäevast või hobidest
  • "Päev meie kontoris / tootmises" stiilis pildiseeria või lühivideo
  • aus ülestunnistus ettevõtte otsustest või toodetest, mis ei jõudnud turule
  • näide ebaõnnestumisest ja sellest, mida sellest õpiti
  • klientide kulisside taha kutsumine (näiteks virtuaaltuur või korduma kippuvatele küsimustele vastamine koos näidetega kontorist või tootmisruumidest).

Igal juhul on sellised kampaaniad inimeste poolt oodatud, seega näita oma brändi inimlikku poolt, sest see on just see, millega inimesed päriselt suhestuvad. Kaup ettevõtelt, mis väärtustab oma töötajaid ning läheneb oma tegevusele armastuse ja kirega, on tarbija silmis igal juhul rohkem ostu väärt.


Foto: Freepik

Kuidas neid nippe õigesti kasutada?

Uuenduslike meiliturundusvõtete kasutamine võib märkimisväärselt suurendada sinu tellijate kaasatust, köites nende tähelepanu viisil, mida traditsionaalsed müügikirjad ei suuda. 

Edu võti meiliturunduse tavadega mängimisel peitub aga strateegilises lähenemises ja mõõdukuses. Selliseid ebatavalisi e-kirju tasub saata vaid aeg-ajalt, et hoida oma publikut huvitatuna – huumori, vigade või šokitaktikate liigne kasutamine võib anda hoopis vastupidise tulemuse. Seega on tasakaalu leidmine oluline, et tuua esile oma brändi ainulaadne isikupära ja jätta sihtrühmale julge ja meeldejääv mulje.

Õigesti valitud lähenemine aitab sinu sõnumitel silma paista, tõsta avamis- ja klõpsamismäära ning suurendada võimalust, et sinu e-kiri levib isegi sinu meililistist kaugemale. Julge katsetada, sest tõeliselt mõjuv turundus sünnib sageli just ootamatutest ideedest!

Tanel Rand

Saada kiirelt ja lihtsalt oma kontaktidele kena uudiskiri.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

E-post e-posti turundus e-kirjade saatmine
Mis imeasi on Schema markup ja kuidas seda kasutada meiliturunduseks?
Koduleht digiturundus veebilehtede arendamine
Kuidas alustada oma firmablogi ja see kiirelt nähtavaks muuta?
Facebook Turundus digiturundus sotsiaalmeedia
Instagrami uus äpp Threads: kas järjekordne kanal, kus turundada?
Turundus e-kirjade saatmine
GDPR kohustab: andmekaitse on ülioluline igale meiliturundajale
E-post B2B e-posti turundus
Meiliturundus ärilt ärile ehk B2B jaoks: kuidas koostada tõhusaid kampaaniaid?
Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 28 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!