Mis imeasi on Schema markup ja kuidas seda kasutada meiliturunduseks?

Tanel Rand
17. märts 2023

Smaily turunduse teejuht ja partner Tanel Rand võtab seekord teemaks Schema markupi, mida asjatundjad teavad ja kiidavad, kuid teistele vajab see lahendus veidi selgitusi.

Schema markup on lühidalt öeldes kood, mida saab kasutada selleks, et lisada oma e-kirjadele elemente, mis aitavad kasutajatel põhiandmeid visualiseerida ja vajalikke toiminguid teha.

Sellist tüüpi elemente võib näha näiteks sellistes e-kirjades:

  • Broneeringu kinnitusmeilis
  • Ostu kinnitusmeilis
  • Reklaamsõnumites.

Lihtsamalt öeldes on Schema markup kood, mille lisad oma e-kirjadele, et Gmail tõlgendaks neid konkreetsete pakkumistena või esitaks teatud struktureeritud andmeid.

Lisaks põhiandmete esiletõstmisele saab Schema markupi kasutada selleks, et manustada oma meilidesse kiirtoimingu CTA-sid (quick actions CTA). Kuigi see ei garanteeri, et saad rohkemate tellijate konversioone, pakub seda tüüpi esiletõstetud otsene kutse mingile tegevusele ehk CTA probleemideta võimalused täiendavateks konversioonideks. Ja see on ju alati boonuseks.

Meiliturundajana otsitakse alati paremaid viise oma tellijate kaasamiseks. Muidugi on selleks lugematu arv nippe ja strateegiaid, mida kasutada, kuid on üks hea asi, millele võib-olla polegi veel mõelnud: Schema markupi kasutamine.

Kuigi Schema markup on kasutusel tavaliselt veebisaitidele struktureeritud andmete lisamiseks, võib see aidata ka e-kirjadel tellijate postkastides rohkem silma paista.

Siiski on sel üks piirang: Schema markup töötab ainult Gmailis. Ometi on Gmaili kasutajaid üle 1,8 miljardi, seega võib see siiski olla proovimist väärt.

Kuidas Schema markup võiks aidata meiliturundajal oma tegevust meiliturunduses tõhustada, ilma et peaksid IT-kursuste eest maksma? Siin ongi selleks lühike juhend, mis annab vastused küsimustele, mis on Schema.org markup, kuidas Schema markupi kasutatakse meiliturunduses ning mis on selle kasutamise plussid ja miinused? Samuti saab teada, kuidas rakendada Schema markup oma tellijate kaasamise teenistusse.

Valmis? Asume asja kallale!

Mis on Schema.org markup?

Schema.org on avatud lähtekoodiga koostööprojekt, mis pakub ühist sõnavara struktureeritud andmete kirjutamiseks üle kogu veebi.

Schema.org markup aitab turundajatel lisada oma veebisaidi sisule struktureeritud andmeid. Need omakorda aitavad otsingumootoritel nagu Google veebisaidi sisu paremini mõista ja kuvada asjakohast teavet otse otsingumootori tulemuste lehtedelt (või SERP-ist).

Näiteks kasutavad toiduvalmistamise veebisaidid tavaliselt Schema.org märgistust, et kuvada SERP-is oma retseptide kohta põhiandmeid.

Siiski saab ka Schema markupi kasutada interaktiivse meilisisu lisamiseks.

Schema markup on kasutatav selleks, et...

  • lisada oma sõnumitele Gmaili toiminguid
  • lisada oma sõnumitele Gmaili esiletõstmisi (highlights)
  • kasutada maksimaalselt ära Gmaili pakkumiste vahelehe (promotions tab) võimalusi
  • kasutada oma e-posti, et pakkuda otsingus personaliseeritud vastuseid
  • lisada kinnituskaarte (confirmation cards)
  • kutsuda adressaate Google'i kalendri sündmustele

Nüüd aga uurime kõiki neid võimalusi veidi lähemalt. 

Mis on Gmaili toimingud?

Schema markupi abil saad anda oma kasutajatele võimaluse klõpsata CTA-l otse sinu meili teemareal.

Need CTA-d sobivad suurepäraselt näiteks sellisteks tegevusteks:

  • Broneeringute kinnitamine
  • Üritustele registreerimine
  • Kinkekaartide lunastamine

Allikas

Gmaili esiletõstmised (highlights)

Schema markupi saab seega kasutada oma e-kirjas kõige olulisema info esiletõstmiseks. Google kasutab seda reiside ja restoranide broneerimiseks ning isegi erinevate tellimuste kinnitamiseks. 

Schema markup ostukinnitusmeilis.

Võta pakumiste vahelehest maksimum

Turundajad võtavad pakkumiste vahelehele sattumist Gmailis tavaliselt halva uudisena. Kuid kas teadsid, et see Gmaili vaheleht toetab märkusi (annotations)? Neid Schema märkusi saab kasutada võtmeandmete (ja isegi piltide!) lisamiseks meili teemareale.

Allikas: Google Developers

Tegelikult kasutavad oma meilikonversioonide suurendamiseks Google'i andmetel märkusi sellised juhtivad ettevõtted, nagu näiteks Domino, Ubisoft ja Pinterest.

Kinnituskaardid (confirmation cards)

Iga kord, kui saadad struktureeritud andmeid kasutades e-kirju mõne broneeringu või sündmuse kohta, tuletab Google seda adressaadile meelde ilma, et ta ise peaks meeldetuletust määrama. 

Schema markup restorani broneerimismeilis.

Google’i kalender

Broneeringuteks, sündmusteks või reisideks liigitatud e-kirjad lisatakse automaatselt saaja Google'i kalendrisse. 

Pea aga alati meeles, et maagilist markup´i ehk meilimärgistust ei eksisteeri. Kui sa sihid vale sõnumiga valesid inimesi, ei aita ükski markup sul soovitud tulemusi saavutada.

Kui kardad, et eelmine lause võiks sind kirjeldada, peaksid oma meiliturunduse strateegiat veidi ümber hindama.

Schema markupi kasutamise plussid ja miinused

Võrdleme järgnevalt mõningaid plusse ja miinuseid, millega peaks arvestama.

PLUSSID

Schema.org markupi rakendamine sobib suurepäraselt...

  • tehingu- ja reklaammeilide optimeerimiseks
  • meilikonversioonide suurendamiseks.

See tähendab kokkuvõttes paremat kogemust.

Kui kasutad oma meilides Schemat, aitad adressaatidel kiiresti leida vajalikku teavet. Sellepärast sobib see suurepäraselt selliste vahel ajakriitiliste toimingute nagu broneeringute tegemise jaoks. Kellelegi ei meeldi, kui ta peab oma ülekoormatud postkastist broneeringu kinnituskoodi või aadressi otsima. 

Kui lisad oma meilidele Schema.org märgistuse, tood adressaatide kasutuskogemusse sisse väikese, kuid mõjuva muudatuse. 

See annab ka kõrgema kaasatuse.

Google'i andmetel on mõned kaubamärgid Schema kasutamisega oma meilidest tulenevat kaasatust suurendanud üle 30%. Üsna lihtne on mõista, kust selline kasv tuleb.

Kui annad adressaatidele hõlpsa juurdepääsu pakkumises sisalduvale põhiteabele, muudad neilt konversiooni saamise palju lihtsamaks. Peale selle, et tellijad teavad enne meili avamist seda, mis on sinu pakkumise juures kõige olulisem, annab see neile ka täieliku kontrolli oma kogemuse üle. 

MIINUSED

Vaatamata positiivsele mõjule ei pruugi Schema markupi kasutamine meilide jaoks anda sulle alati oodatud tulemusi.

Enne Schema pardale hüppamist arvesta järgnevaga:

  • Schemat saab kasutada ainult Gmaili jaoks
  • Arendaja usaldusväärsus muutub sinu meiliturunduse töövoo puhul eriti oluliseks.

See on paraku saadaval ainult Gmailis.

Schema markupi eeliseid saab tõesti kasutada ainult Gmaili puhul. Nii et isegi kui kulutad oma aega ja eelarvet sellisele e-kirjade optimeerimise viisile, ei too see kõigile sinu meili tellijatele võrdselt kasu. 

See eeldab arendaja usaldamist sinu meiliturunduse töövoo puhul. 

Kui sa ei kasuta meiliplatvormi, mis võimaldab kasutada Schema markupi ilma koodita, vajad selle rakendamiseks oletatavasti arendaja abi.

See tähendab sinu meiliturunduse töövoo osas ka oletatavaid lisasamme ning panustatud aega ja kulusid. 

Kuidas lisada Schema.org markup oma meiliturundusse?

Nüüd tead, mis on Schema markup. Mõtle edasi, kuidas selle rakendamisega alustada?

Jagame siin nüüd kõike, mida peaksid selleks teadma. 

1. Registreeru Google’is

Registreeru Google'is, et saaksid oma turundusmeilides Schemat kasutada.

Sul peaks juba olemas olema suur hulk igapäevaseid meile ja madal rämpsposti määr. Veendu, et sinu saatmisaadress oleks staatiline, näiteks tiim@firmaleht.com.

Saada soovitud e-posti aadressilt reaalajas e-kiri (see, mis jõuab tõeliste kasutajateni) aadressile schema.whitelisting+sample@gmail.com.

Seejärel pead täitma Gmaili Schema valgesse loendisse saamise taotluse vormi.

Lõpuks, kui Google aktsepteerib sind oma valges nimekirjas, saad hakata oma e-kirjadele Schema markupi lisama.

2. Struktureeri oma Schema markup

Oma Schemat saad struktureerida Google'i tasuta Email Markup Helper tööriistaga. 

Seda saab kasutada järgmiselt:

  1. Vali vahekaart „Email” ja sinu meili kirjeldavate andmete tüüp (sündmuse broneering, lennu broneering, paki kättetoimetamine jne).
  2. Paste HTML here” kasti lisa oma e-kirja HTML kood. 
  3. Klõpsa nuppu “Start Tagging” (alusta märgistamist) ja tõsta esile oma meili piirkonnad, mida soovid struktureeritud andmeteks muuta.
  4. Vajadusel lisa puuduvad sildid (tags).
  5. Kontrolli kindlasti koodi ja eemalda kõik sildid, mille tööriist võib kogemata ise genereerida.
  6. Lõpuks klõpsa meili jaoks kasutatava faili loomiseks nuppu Generate HTML.

3. Kinnita oma Schema

Lõpuks kontrolli oma koodi e-posti markupi validaatoriga. Soovitan Google´i enda validaatorit.

Kokkuvõtteks paku võimalikult palju väärtust

Uurisime siin Schema markupi kasutamise eeliseid ja piiranguid meiliturunduses. Kuigi selle eeliseid saab kasutada endiselt vaid Gmaili kasutajate puhul ning selle rakendamine võib esialgu tunduda tülikas, võib Schema kasutamine suurendada sinu e-kirjade mõjuvust ja parandada seda, kuidas adressaadid sinu brändi kogevad. Ole asjakohane, muuda konversioon imelihtsaks ja paku oma meilidega klientidele võimalikult palju väärtust.

Tanel Rand

Saada kiirelt ja lihtsalt oma kontaktidele kena uudiskiri.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 20 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!

Vali paketi periood

1 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 12.08

3 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 36.24

6 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 72.48

1 aasta põhine arveldus

Säästad 20% ehk -24.16

Kuus 10.07

Kokku 120.80

1 aasta
0.00
2 aastat
0.00
3 aastat
0.00
4 aastat
0.00
5 aastat
0.00
6 aastat
0.00
7 aastat
0.00
8 aastat
0.00
9 aastat
0.00
10 aastat
0.00