LinkedIn loodi 2003. aastal ja on nüüdseks suurim ärivõrgustik. Mida see endast kujutab ja kuidas seda oma äris turunduskanalina kasutada, sellest räägib B2Bgrowth.eu tegevjuht ja LinkedIni ekspert Indrek Põldvee mitmes järjestikuses LinkedIni posituste sarjas.
700 miljonist LinkedIni kasutajast külastavad ligi pooled lehte iga kuu, kusjuures 45 protsenti külastajatest on ettevõtete juhid ja otsustajad. LinkedIni eesmärk on olla B2B (business to business) ehk ärisuhtlusele suunatud kanal. See annab võimaluse hoida end kursis uute trendide, põnevate tehnoloogiate ja laienemisvõimalustega. Alates 2016. aastast kuulub LinkedIn Microsoftile.
Millistes olukordades on LinkedIn Facebookist parem?
Eriolukorra ajal kasvas LinkedInis liiklus enam kui 200 protsenti ja olgugi, et Facebookis on kasutajaid rohkem, on LinkedInis B2B klientide otsimine ja leidmine märksa lihtsam.
LinkedIn on parem B2B turunduskanal kui Facebook sellepärast, et seal keskendutakse just B2B suhetele. LinkedInis on detailne otsingusüsteem, mille abil saab kiirelt miljonite kasutajate ja ettevõtete seast välja filtreerida just need, keda sinul vaja on. See tähendab, et müügikontaktid ja koostööpartnerid leiab üles palju kiiremini, kui Facebookist.
Facebookis ei ole enamikul inimestel kirjas oma õiget töökohta. See muudab aga vajaliku inimese leidmise üsna keeruliseks, sest sageli kasutatakse aegunud infot. LinkedInis on aga oma info uuendamine inimese enda huvides, sest see muudab ka teistel tema ülesleidmise lihtsamaks.
Samuti on LinkedInis spetsiaalselt värbamiseks mõeldud keskkond, kus saab postitada töökuulutusi, hallata kandidaate ning otsida täpselt selliseid inimesi, keda sa oma ettevõttesse vajad.
Kui sinu klient on lõpptarbija, on Facebook ja Instagram väga head kanalid, kus enda toodet turundada. Kui aga kliendiks on teised ärid, mille puhul võivad tehingute väärtused ulatuda lausa miljonitesse, võimaldab LinkedIn oluliselt tõhusamalt sellised kliendid üles leida.
LinkedIni eristab Facebookist ka suhtlusstiil. Kuna tegu on ikkagi inimese professionaalse profiiliga, on võrreldes Facebookiga LinkedInis suhtlus sõbralikum. Kasutajad on positiivsed, elavad teistele kaasa ja annavad head nõu, sest kõigi huvides on teistele väärtust pakkuda. Kuna inimesed on LinkedInis oma õigete nimede ja töökohtadega ning avaldavad tavaliselt rohkem infot, kui Facebookis, ei hakka nad teisi mõnitama ja kogu õhkkond on selle võrra toetavam.
Regulaarne sisuloome aitab isikliku või ettevõtte brändi ehitamisele väga palju kaasa. Praegu postitab ainult 1% kasutajaskonnast iga nädal midagi. Aktiivsed kasutajad, kelle profiilid on hästi tehtud, saavad oma postitustele väga palju orgaanilisi vaatamisi. Seda võimalust tasub praegu ära kasutada, sest 2-3 aasta pärast pole see enam nii lihtne. Kasutajate arv suureneb pidevalt ning silmapaistmine muutub järjest keerukamaks.
LinkedIn pakub väga palju võimalusi ning seetõttu on seal suur hulk erinevate eesmärkidega inimesi. Kuna see on eelkõige ärikanal, on kohal palju suur- ja väikeettevõtjaid, kes ostivad endale uusi koostööpartnereid. Samuti on aktiivsed ka paljud tööotsijaid, sest LinkedInis on oma värbamiskeskkond, kuhu postitatakse iga kuu üle 10 miljoni töökuulutuse.
LinkedInis saab tegeleda ka müügikontaktide otsimise ehk lead generation’iga, mistõttu on platvorm kasulik potentsiaalsete kliendisuhete loomiseks. Õige ja aktiivne kasutamine aitab kaasa suhete loomisele ja võimsa kontaktibaasi ehitamisele.
Kus LinkedIni kõige rohkem kasutatakse?
Kõige rohkem on LinkedIni kasutajaid USAs, kus kasutab platvormi üle 170 miljoni inimese. 70% kasutajatest on siiski väljaspool USAd ja paljud neist asuvad näiteks Suurbritannias, Indias ja Hiinas. Kuigi Eestis veel LinkedIni kasulikkusest nii palju ei teata, on Skandinaavia maades juba rohkem kasutajaid.
Huvitav on ka see, et Venemaal on LinkedIn keelatud, aga Hiinas ainuke lubatud lääne sotsiaalmeediakanal. Seega annab platvorm lihtsa ligipääsu üle 50 miljonile Hiina kasutajale, kellega võib Eesti ettevõttel muidu olla keeruline ühendust võtta.
LinkedIni populaarsus teistes Euroopa riikides muudab ekspordiga tegelevatele ettevõtetele LinkedIni väga oluliseks.
Naaberriikides on LinkedIni kasutajaid praegu nii palju:
- Eestis 240 000
- Lätis 300 000
- Soomes 1 miljon
- Rootsis 3 miljonit
- Taanis 2 miljonit
LinkedIn numbrites:
- 79% B2B turundjatest arvavad, et LinkedInis saab väga efektiivselt lead generationi’iga tegeleda.
- Üle 95% värbajatest kasutavad regulaarselt LinkedIni.
- 92% B2B turundajatest kasutavad digiturunduseks just LinkedIni.
(allikas: https://www.omnicoreagency.com/linkedin-statistics/)
LinkedIni kasutamist tuleks kindlasti kaaluda. Kuigi paljudel võivad kontod juba olemas olla, ei ole need sageli korralikult täidetud. Hea LinkedIni profiil on kui visiitkaart teie tulevasele koostööpartnerile, ärikontaktile või investorile.
Nullist hea konto ülesehitamine võib võtta küll kümneid tunde ja paljud ei ole selleks investeeringuks valmis, aga hea konto on kasulik nii sulle kui sinu ettevõttele. Kui soovid teada, kuidas head profiili koostada, loe meie järgmist artiklit või võta meiega ise ühendust.
Kui soovid teada saada, kas LinkedIn sulle sobib, pakume heameelega järgmise kahe nädala jooksul tasuta 15-minutilist konsultatsiooni. Pane endale sobiv aeg kirja SIIN ja võtame sinuga ühendust.