5 min lugemine

Milleks digitaliseerimine ja kas see on tõesti nii hirmus?

Paul Kreegi
14. juuli

Tehisintellekt ei ole enam kauge tulevik, vaid juba praegu valmis aitama meil lihtsustada ja automatiseerida ettevõtte protsesse. 

Automatiseerimine ei pea aga alati olema digitaalne – ka hästi dokumenteeritud protsessid on automatiseerimine. Kui rutiinsed tööd on automatiseeritud, jääb alles inimese unikaalne taju ja loovus, mis eristab sinu ettevõtet ja loob tugeva sideme klientidega. Inimesed soovivad kuuluda kogukonda, mitte suhelda ainult masinatega.

Seega on oluline kasutada digitaliseerimist selleks, et vabastada inimesed rutiinist ja anda neile võimalus luua väärtust, disainida paremaid teenuseid ja kasvatada oma potentsiaali.

Tehnoloogia on ainus lahendus

Võib tunduda, et AI ja inimeste suhe on keeruline teema, mida saab edasi lükata, aga tegelikult on digitaliseerimine vältimatu. 

Kogu maailma majandus, sealhulgas ka meie oma, on mõjutatud kolmest makrotrendist. Kogutoodangu tulemuslikkus sõltub tööjõu hulgast, selle tööjõu efektiivsusest ning (maksu)kohustustest. 

Tööjõudu jääb ajas aina vähemaks ning (maksu)kohustused ajas aina kasvavad. Neid ei saa mitte kuidagi mõjutada. Ainus, mida saab mõjutada, on efektiivsus. Ehkki efektiivsuseks on mõistlik läbi vaadata ka enda protsessid, tekib peamine kasutegur ikkagi tehnoloogiast.

Näiteks on tehnoloogiaga seotud indeksfondid keskmiselt parema tootlikkusega, kui muud fondid. Mida suurem on tehnoloogia mõju efektiivsusele, seda rohkem püüab see tähelepanu. Nälg efektiivsuse järele ajas kasvab ning sedagi pigem eksponentsiaalselt. 

Minu eesmärk pole anda sulle investeerimisnõu, vaid juhtida tähelepanu sellele, et tehnoloogia ei ole tüütu moevärk ega miski, millele ujuda vastuvoolu

Kas digitaliseerimine on kättesaamatu? 

Olles rääkinud üle 300 ettevõttega nende tööprotsessidest ja selle digitaliseerimisest, on esile kerkinud üks kindel probleem.

Enamike jaoks on digitaliseerimine kättesaamatu.

  • karbitootest on üldjuhul vajalik ainult 20%. 80% on infomüra, aga kuutasu on 100%
  • karbitoode ei lahenda just seda osa protsessist, mis teeb ettevõtte unikaalseks
  • traditsiooniline tarkvara arendus on kaugeltki liiga kallis nii ajas kui rahas
  • muudatuste juhtimine on keeruline igal juhul

Mõnel juhul taodeltakse EISist digitaliseerimistoetust, kuid isegi sellel juhul on sellega kaasnev omafinantseering pehmelt öeldes ebamugav.

Millist tööriista valida?

Väikese ja keskmise suurusega ettevõtte jaoks on no-code ja low-code täiesti piisav lahendus pea igaks äriprotsessiks. Võrreldes tavapärase tarkvaraga võib tulemus olla pea äravahetamiseni sarnane, kuid teekond selleni on kiirem ja odavam. Tahad siseveebi, AI agenti, hulga efektiivsust ja paremat rahavoogu? See on lihtsam, kui sa arvad.

Kuidas no-code töötab?

No-code on visuaalne programmeerimiskeel. Tarkvarasid, automaatikat ja loogikaid ehitatakse visuaalselt neid omavahel kokku ühendades. 

Näiteks saab sel viisil luua

  • kliendi- ja projektihaldust
  • pakkumiste koostamise tööriistu
  • lao- ja varude haldust
  • broneerimissüsteeme
  • töövooge ja teavitusi
  • automatsioone tehisaruga.

Kõike seda ilma reaalse koodikirjutamiseta, ent tulemuseks on täisfunktsionaalne süsteem, mis sobitub täpselt sinu äriloogikaga. 

Seejuures peab möönma, et no-code ei ole no-work. Kõik tarkvaraarenduses igapäevased ning lahendamist vajavad ülesanded vajavad siiski lõpptulemuseks vajalikke lahendusi, nagu andmebaasid, töövood, arhitektuur jne.

Miks no-code sobib väikesele ja keskmisele ettevõttele?

Esiteks sobib hinna tõttu, mis võib olla koguni 70% soodsam esialgu ettenähtud eelarvest traditsioonilise agentuuriga. Selle taga on vähem keerukust ja vähem arendajaid. Teiseks põhjuseks on kiirus. See on eriti oluline, et katsetada ideid kiiresti ja soodsalt, vajadusel muuta protsesse paari päevaga, mitte mahuka arendusprojektiga.

Aga kas see on turvaline ja töökindel?

Jah – no-code platvormid kasutavad pilvepõhist taristut, turvastandardeid ja andmehalduse praktikaid, mis üldjuhul järgivad kõiki parimaid praktikaid mõistlikkuse piires. Turvariske saab maandada ka arendustöö käigus. 

Hea lahendus sõltub vähem platvormist, ning rohkem sellest, kui hästi see on üles ehitatud ja arvestab sinu vajadusi.

No-code ei ole “lastekas” – see on uus normaalsus

Julgustan sind astuma sammu välja sellest, mida seni on peetud normaalseks. Traditsiooniline arendus on nii mõnelgi juhul põhjendatud, kuid enamike ettevõtete jaoks on see üledimensioneeritud. No-code’ga saab kiirema, soodsama ja mis kõige olulisem, täpselt sellise lahenduse, nagu sinu ettevõttele on vaja. Elu on liiga lühike, et end stimuleerida ebaolulisega.

Kui tundub, et vajad selle teemaga abi ja miski jääb veel liiga keeruliseks, siis võta julgelt minuga ühendust.

Paul Kreegi

Nullkood aitab väikese ja keskmise suurusega ettevõtetel jõuga digiajastusse ilma kallite arendustiimide või lõputute projektijuhtimiste. Nullkood ehitab sulle just selle tööriista, mida sul tegelikult vaja on. Siis töötab Sinu ettevõte Sinu ja Sinu inimeste jaoks.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Koduleht digiturundus veebilehtede arendamine
Kuidas alustada oma firmablogi ja see kiirelt nähtavaks muuta?
Facebook Turundus digiturundus sotsiaalmeedia
Instagrami uus äpp Threads: kas järjekordne kanal, kus turundada?
SEO Turundus digiturundus e-posti turundus
Mis on mis digitaalses turunduses ja kuidas selle mõju äriedule aina kasvab?
Facebook Disain digiturundus internetiturundus sotsiaalmeedia
10 praktilist nippi, kuidas luua mõjuva välimusega postitusi sotsiaalmeedias
Disain Turundus digiturundus sotsiaalmeedia
Teejuht alustajale: kuidas saada ettevõttena jalg Instagrami ukse vahele?
Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 28 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!