Millal on õige aeg hakata mõtlema oma veebilehe mobiiliversiooni peale?

Endrik Kõverjalg
10. veebr 2017
3 min lugemine

Oma veebilehest saab küll teatud tarkvara abil paari klõpsuga mobiilversiooni teha, kuid mingit head tulemust see ei anna, räägib Veebimajutuse partner, Endrik Kõverjalg agentuurist Camo.

Kui veebilehte teha, kas mobiillahenduse peale tuleks hakata mõtlema kohe või võib enne tavaversiooni valmis teha ja siis hakata mobiililahendust arendama?

Oleneb lehest, kuid mobiililahendusele oleks mõistlik juba eelnevalt mõelda, kuna sel juhul on lahendus parem, kui hiljem juurde lisades. Tänapäeva veebilehed teeme üldiselt Bootstrapi raamistikule, mis juba oma olemuselt on responsive ehk ekraani suurusele kohanduv, seega võiks teha kohe ka mobiilivaated.

Kuidas mobiililahendust teha? Millised on peamised erinevused arenduses töölauaversiooniga võrreldes?

Responsive lahenduse puhul on peamiseks ekraani suuruste erinevus ning puutetundlike ekraanide jaoks kohandamine. Seega ei tohiks lahendust luues kasutada keerukaid ainult hiirega toimivaid interaktsioone. Võrreldes desktopi-versiooniga vajab mobiil teistsugust menüüloogikat. Kasutusmugavuse pärast tuleb mõnikord lehelt eemaldada ka vähetähtsad blokid.

Mida tuleks tähele panna?

Kirjastiil ja nupud ei tohiks olla väga väikesed, sest linke ning nuppe peaks olema mugav vajutada. Hover, active ja muud seisundid töötavad mobiilis teistmoodi, iOS seadetes näiteks hover üldse ei tööta.

Kuidas teha kindlaks, et lõpplahendus ka töötab?

Lõpplahenduse testimiseks on palju võimalusi, näiteks kirjutada interaktsioonitestid, mis testivad tervikrakendust või rakendust testgruppides. A/B testimist saab teha nii, et ühele grupile näidatakse ühte UXi ehk kasutajakogemuse lahendust, teisele teist UXi ning pärast tehakse küsimustik. Võimalik on teha ka live A/B testimine, mil jälgitakse kasutajate käitumist reaalajas.

Millal eelistada lehe sisu jaoks eraldiseisvat rakendust ning millal minna lihtsalt lehe mobiilversiooni teed?

Enamik kliente ei vaja mobiilirakendust, kuna hästi läbi planeeritud ja korraliku UX-ga responsive lahendus on täiesti piisav. Eraldi mobiilirakendus on vajalik pigem suurte portaalide ja pankade jaoks.

Kas on olemas mingi lihtne ja kerge viis, kuidas olemasolev veebileht paari nupuvajutusega mobiilile sobivaks muuta?

Selline viis on küll olemas, kuid isiklikult ei soovitaks ühelegi nendest nuppudest vajutada, kuna tulemus ei ole kindlasti selline nagu rätseptööna loodud mobiiliveeb.

Millised on need vead, mida mobiilversioonide juures kõige sagedamini tehakse?

Suur viga tehakse seoses sisu paigutusega. Klient hindab oma sisukasutust valesti ning elemendid on mobiilsetes seadmetes kas peidetud ja/või raskesti leitavad. Kuna mobiilide ekraanid on üsna väikesed, siis fookuses peaks olema kõige olulisem see, mida kasutajal reaalselt vaja on.

Endrik Kõverjalg

Mugav UX/UI disain, mitmekülgsed tarkvaralahendused, toimivad e-poed ning kodulehed. Anname Sinu ideele digitaalse elu ja edu!

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 25 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!

Vali paketi periood

1 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 12.08

3 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 36.24

6 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 72.48

1 aasta põhine arveldus

Säästad 20% ehk -24.16

Kuus 10.07

Kokku 120.80

1 aasta
0.00
2 aastat
0.00
3 aastat
0.00
4 aastat
0.00
5 aastat
0.00
6 aastat
0.00
7 aastat
0.00
8 aastat
0.00
9 aastat
0.00
10 aastat
0.00