7 põhjust, miks ettevõte peaks kasutama e-posti turundust

Me kõik teame, et spämmimine on paha, kuid ometi ei maksaks sellepärast kogu e-posti turundust ära unustada. See on kõndimine ohtlikul piiril, aga kui kõik mõistlikult teha, on kliendid õnnelikud ja firmal sellest palju kasu.

Seega ei saa öelda, et e-posti kaudu turundamine oleks ainult lihtne ja odav – kogu kokku võimalikult suur postinimekiri ja tuld! Paremal juhul lõpeb see paljude pahaste klientide nurinaga, halvemal juhul juba riiklike institutsioonide sanktsioonidega privaatsuse ja andmekaitse teemadel.

Kuidas siis efektiivset, kuid korrektset meiliturundust teha? Siin on mõned vajalikud soovitused.

1. E-posti turundus töötab endiselt

Kõigepealt tuleb muidugi meelde tuletada, et maailma e-posti liiklusest on juba 99,999 protsenti spämm. Sinna ookeani ei maksa oma tilgakest enam juurde anda, vaid jääda selle kaduvväikese 0,001% hulka, mida kasutajad enda jaoks vajalikuks infoks peavad. See polegi nii lihtne, samas täiesti tehtav.

E-posti turundus töötab eriti hästi just väikeste ja keskmiste ettevõtetega, kelle jaoks muud turunduskanalid on mõnikord liiga kallid ja keerulised.

2. E-posti turundust saab väga lihtsalt automatiseerida

Just automatiseerimise lihtsuse pärast on e-posti turundus saanud endale külge halvamaigulise omadussõna – spämmimine. Seda lihtsust ei tohi kurjasti ära kasutada, kuid mõistlikult talitades on lihtsuses jõud.

E-posti programmid, mis aitavad e-posti turundust teha, personaliseerivad iga kirja – seega peaks meililistis olema kasutaja kohta kindlasti rohkem infot, kui vaid e-posti aadress. Ees- ja perekonnanimi, amet ja firmanimi võiks vähemalt olla. Või siis äärmisel juhul vaid ees- ja perekonnanimi, mis aitavad iga kirjaga kasutaja poole isiklikult pöörduda.

Kordame üle, et isikliku e-posti aadressile tohib reklaami saata vaid kasutaja eelneval kirjalikul nõusolekul, viisakas oleks seda teha ka töömeilidega. Igal juhul peaks kohe pärast esimest soovi meililistist eemaldada seda kindlasti ka tegema, igas kirjas peab olema kasutajal võimalus väga lihtsalt edaspidistest kirjade saamistest loobuda.

3. Endiselt on kõige eelistatum suhtlusviis e-post

Kuigi palju räägitakse kasutajate eelistuste muutumisest ja suhtluse kandumisest igasugustesse suhtluskeskkondadesse, eelistavad valdav enamus (pea kolmveerand) inimestest suhtlusvahendina e-kirja. USA-s tehtud uuringu järgi on ka millenniumipõlvkonnast 73% soovinud ärisuhtlust ajada pigem e-posti kaudu kui muudes kanalites. E-post on kõige olulisem kanal.

4. E-posti turundus on taskukohane ka väikestele

Tüüpiliselt maksab e-posti turundus vaid mõni sent ühe väljasaadetud kirja kohta. Võib muidugi ka tasuta saada, kui oled väga väike firma ja kliendikontakte alla mõne tuhande. Trüki- või telemeediareklaamidega ei saa e-posti kampaania kulusid võrreldagi – need on suurusjärk odavamad.

Samas on e-posti nimekirjade kogumine keerukas ja ajamahukas. Igaühelt tuleb saada nõusolek e-kirja teel saadetavate turundusteadete saatmiseks, pidada tuleb ka vastavat kliendibaasi, kus on märgitud, kes kindlasti e-postiga reklaami saada ei soovi.

5. E-posti turunduse tulemusi on lihtne mõõta

Selleks, et teada saada, keda sinu väljasaadetud kirjad huvitavad, pole vaja keerulist rahvaküsitlust korraldada. E-posti turundust pakkuv tarkvara lisab kirja vastavad träkkimisvahendid, nii et on täpselt näha, kes, mida ja kui palju on vaadanud. Lisaks võib e-posti turunduse ühendada oma veebilehega, nii et klienti saab jälgida kuni ostu tegemiseni välja ning niimoodi leida kõige väärtuslikumad kontaktid oma andmebaasis.

6. Liikuvad kliendid saab paremini kätte

Valdav enamus inimestest loevad kirju ka mobiilist, seega on e-posti teel nad kättesaadavad rohkemgi kui muid kanaleid pidi. Muidugi on ka telefoni teel võimalik inimesi tabada pea sama hästi, kuid läbihelistamine on väga suur töö võrreldes e-kirja saatmisega.

Siit ka üks oluline lisasoovitus – sinu kampaaniakirjad peavad olema disainitud loetavaks ka mobiilivaates.

7. E-posti turundust nähakse rohkem, kui sotsiaalmeediaturundust

Võimalik, et ajad muutuvad, aga praegu vähemalt on e-post nähtavam kui sotsiaalmeedia. Facebookis pigem ettevõtete fännilehtede postituste nähtavus väheneb ja aina enam peab seal silma paistmiseks maksma.

Samas on ka e-posti saajaid tabanud reklaamipimedus – suur osa turundusteemalisi kirju kustutatakse kohe, läbi lugemata. Tähelepanu võitmiseks peab ka e-posti turundus olema mitte lihtsalt reklaampostitus, vaid pakkuma kasutajatele huvi ja olema kasulik.

Juba ammu kehtivad põhitõed on e-posti turunduses endiselt vajalikud: ole kasulik, paku lisaväärtust, kutsu üles tegutsema.

Jaga
Nõuandja