Mihkel Raud: sisuturundus ei ole makstud lood uudistesaates!

Kuigi mõiste "sisuturundus" on tänapäeval muutunud äärmiselt populaarseks, ei mõista enamus inimesi, millega tegelikult tegu on ning terminit kasutatakse alatihti valesti, ütleb Mihkel Raud, kes nüüd ise sisuturundusealaste teenuste pakkumisega tegeleb.

Sisuturundusagentuuri Uwaga loovjuhi Mihkel Raua sõnul on sisuturunduse mõiste saanud Eestis väga lühikese aja jooksul juurde valetähenduse. "Eestis mõistetakse sisuturunduse all seda, kui uudistesaadetes või lehes on mingi makstud lugu," ütles Raud. "See ei vasta tõele."

Raua sõnul sai Eestis sisuturunduse mõiste väärkasutus suure tõenäosusega alguse Postimehe veebiversioonist, kus hakati avaldama reklaamartikleid, millele lisati juurde sisuturunduse märge. Tegelikkuses ei ole tegemist aga sisuturundusliku sisuga. "Sisuturundus ei ole makstud artiklid või makstud lood uudistesaates," lausus Raud.

Sisuturunduse all võib silmas pidada blogisid

"Sisuturundus, väga lühidalt, on kokkuvõetav selle kontseptsiooniga, et sisuturundus tähendab meedia omamist, mitte selle rentimist," ütles Raud. "Sisuturunduse valdav kontseptsioon seisneb selles, et selle asemel, et osta endale reklaame, tuleb seda sisu ise toota, tuleb potentsiaalseid kundesid ja kliente informeerida, lõbustada ja harida."

Seega peab Raua sõnul sisuturunduse võtmes iga ettevõte lisaks oma põhitegevusele ka õppima käituma nagu meediaettevõte ehk ettevõte peab õppima tootma sisu, mis on tema klientidele vajalik, huvitav ja kasulik.

Neid põhimõtteid kehastavad hästi ettevõtete blogid, kus pakutakse ettevõte põhitegevuse kõrval ka lisandväärtust sisuturunduse abil, luues sellega müüdava toote või teenuse kõrvale veel ühe kihi lisandväärtust.

Kui ettevõte müüks näiteks fotokaameraid, siis oleks Raua sõnul igati sobiv see, kui kodulehele või täiesti uuele lehele luuakse blogi. "Selle asja mõte on see, et mina kui see kaamerate müüja positsioneerin ennast selle ala asjatundjana ja kui inimesel on nende kaamerate või pildistamise kohta vaja midagi teada saada, siis ta tuleb ja küsib minu käest nõu," sõnas Raud.

Asja majanduslik kasu seisneb selles, et kui blogi lugeja soovib ka üks hetk päriselt endale kaamera osta, siis ostab ta selle just selle ettevõtte käest, kelle blogil ta silma peal on hoidnud, kuna ettevõte on suutnud ennast autoriteedi ja asjatundjana esitada.

Sisuturunduse kasuks räägib Raua sõnul veel ka banner blindness ehk inimesed ei pane tähele veebis olevaid vilkuvaid reklaame, seega pole sellistest turunduslahendustest väga palju kasu. Samuti on muutunud äärmiselt populaarseks bännerreklaamide täielik blokeerimine.

Sisuturunduse mõiste väärkasutamine häirib ettevõtteid

"Sisuturundusettevõtetel on väga keeruline Eestis seletada, et nad ei vahenda raha eest müüdavaid lugusid TV3 uudistesse või Postimees Online’i, et see on hoopis midagi muud," tutvustas Raud probleeme, mis tekivad sisuturundusettevõtete jaoks seoses termini väärkasutusega. "Ma kujutan ette, et Eesti sisuturundusettevõtetel on selle terminoloogilise segaduse tõttu ilmselt mõnevõrra keerulisem klientidele seletada, mis asi sisuturundus on."

Mõiste väärkasutus on keeruline ka klientide jaoks, kuna reklaamartiklite puhul ei pruugi inimesed tihtipeale aru saada, et tegemist on reklaamiga. Raud nendib, et ilmselt keegi ka neid artikleid tegelikult ei loe, kuna need on nõnda halvasti kirjutatud.

Foto: Scanpix/Mihkel Maripuu/PM

Jaga
Nõuandja