Äri nihkub veebi: kuidas oma koduleht praegu atraktiivsemaks muuta

Kui varem võis üsna tihti veebis hakkama saada vaid kontaktandmete ja lühitutvustustega, siis sel kevadel alanud kriisi ajal avastasid paljud, et veeb on saanud üheks kõige olulisemaks kanaliks, kustkaudu kliendid tulevad. Paljude jaoks enam kontaktandmetest ainult ei piisa. Siin on mõned soovitused, kuidas kohe ja mitte väga suure vaevaga oma koduleht huvitavamaks muuta ja sinna rohkem inimesi tuua.

Alusta blogi

Lihtne viis kodulehel värske sisu pakkumiseks on blogi alustamine. Siin on hea otsida eeskujusid oma valdkonna rahvusvahelistelt tegijatelt, millest nad igapäevaselt (või iganädalaselt) kirjutavad ning küsi ka oma klientidelt, millised küsimused ja probleemid neid vaevavad.

Blogisse saad üles panna ka firma tehtavad uuendused nii toodetes kui teenustes, mõne tähtsama valdkonnauudise, mis ka ettevõtte kliente võiks kõnetada, olulise verstaposti ettevõtte elus või soovitusi ja nõuandeid, kuidas pakutavate toodete ja teenustega paremini toime tulla.

Siin on mõned ideed blogipostitusteks:

Alusta uudiskirjaga

Kui blogi on kodulehel olemas (või uudistesektsioon), on üsna lihtne järgmine samm oma uudiskirja loomine. Selle raskemaks osaks on uudiskirja saajate nimekirja kasvatamine, kuid uudiskirja sisu on blogi põhjal juba üsna lihtne kokku panna.

Mõtle välja regulaarsus, kui tihti postitada. Igas uudiskirjas võiks olla näiteks 3-6 olulist uudist või üleskutset. Uudiste väljasaatmiseks on hea kasutada mõnda uudiskirja keskkonda või tarkvara, mis levitab e-kirja selliselt, et see rämpspostiks ei liigitataks.

Lisa video(d)

Videod tõmbavad alati rohkem tähelepanu, kui pildid ja tekstid. Lühikese mõneminutilise klipiga saab ka ise hakkama, aga kui tahad esinduslikumat ja professionaalsemat, siis saab mitte väga suure investeeringuga tellida esindusklipi mõnelt produktsioonifirmalt.

Lisaks kodulehele saad sama videot kasutada veel ka konverentsidel ja esitlustel.

Kasuta kullerteenust või pakiautomaatide lahendust

Kõike ei pea ise ära tegema. Kui pakud kodulehel tooteid või teenuseid, ei pea esialgu isegi e-poodi tegema, kui külastajaid on vähe ja kaubaartikleid samuti mõni üksik. Kuid kohaletoimetamist ise teha pole alati põhjust ka väikeste mahtude korral - see võtab liiga palju aega ja vaeva.

Firmadele on mugavad lahendused nii kullerteenuste kui pakiautomaatide näol, mahtude suurenedes ka ladude teenusega. Kui võimalik, peida hinna sisse transpordikulu ja ära seda eraldi küsi - paljude ostjate jaoks on väga tähtis, et kohaletoimetamine on tasuta.

Hakka omas valdkonnas eksperdiks online esitlustega

Kui sul on veebis juba blogi ja oled mõned videoklipid teinud, võiksid klientide veebi meelitamiseks mõelda ka eksperdina esinemiste peale. Video salvestamine esinemisest on üsna lihtne, vaja on see vaid võimalikult selge pildi ja korraliku heliga üles võtta.

Online esitlused ja nõuandeid võivad ka meediale silma hakata, mis annab lisavõimalusi klientideni jõudmiseks. Kui kutsutakse esinema meediasse või palutakse kommentaari, tasub mitte keelduda.

Otse klientidega vestluseks kasuta suhtlusakent kodulehel või mõnda virtuaalkonverentsi lahendust.

Kasuta arvamusliidreid ja suunamudijaid

Kui ei tunne end ise esinedes kindlalt, on alati võimalik kasutada ka nende abi, kes sotsiaalmeediat hästi tunnevad ja kellel esinemisjulgust on piisavalt. Need on n-ö influencerid ja suunamudijad, kes on nõus neile meeldivaid tooteid ja teenuseid tutvustama oma fännidele. Eestis on isegi vastavaid teenuseid, mis influencer´id ja firmad kokku viivad.

Jaga
Nõuandja