Meiliturunduse põhitõed: milleks on vaja meeldetuletuse e-kirju?

 

Aastal 2000 oli inimeste tähelepanuvõime 12 sekundit. Järgneva viieteistkümne aasta jooksul vähenes see kaheksa sekundini. Tänaseks paistab meie tähelepanuvõime olevat lühem kui kuldkaladel. See on aga turundajate jaoks korraliku väljakutse tekitanud: kuidas võita publiku tähelepanu ja edastada oma sõnum vaid 8 sekundiga?

Turundusmeilides mängivad meeldetuletuse e-kirjad kontaktideni jõudmisel ja nende kaasamisel märkimisväärset rolli, kirjutab Smaily turundusjuht Tanel Rand.

Mis on meeldetuletuse e-kiri?

Meeldetuletuse e-kiri on täpselt see, mida võikski arvata - e-kiri, mis aitab midagi meenutada. Ilmselt ei ole just saladus, et me kõik vajame vahepeal väikeseid meeldetuletusi. Näiteks avastame teinekord oma e-posti hulgast mõne põneva meili. Paraku ei ole alati hetkel aega sellega tegeleda. Nii jätame teate avamata, eesmärgiga sobival hetkel selle juurde tagasi tulla. Paraku seda alati ei juhtu. Ajakohane meeldetuletuskiri on siinkohal nii meile kui kirja saatjale abiks.

Paljud meist sõltuvad meeldetuletustest. On ju mugav, kui keegi meenutab ees ootavaid reise ja lende, kokkusaamisi või üritusi. Mida arvad näiteks e-kirjadest, mis meile kogutud sooduspunkte ja säästusid meenutavad? Lisaks saame meenutusi meie poole teele pandud pakkide kohta või toodete osas, mida plaanisime osta, aga need kogemata koos oma ostukorviga hülgasime. Meeldetuletused on igapäevaelus suureks abiks.

Meeldetuletuskirjad ei pea olema käsitöö

Võta meilikliendi poolt pakutavast tehnoloogiast maksimum ja muuda oma meeldetuletuskirjad ajakohaseks ja efektiivseks! Pole mõtet kulutada tunde, et kirju käsitsi koostada ja siis meenutusi massmeilina teele panna.

Kvaliteetsed meilikliendid annavad vajalikud vahendid, et päästikud ja kriteeriumid paika panna, luua automatiseeritud töövooge ja klienditeekondi. Pole mõtet kõigile kontaktidele vaid selleks ühte massmeili saata, et neile mingit konkreetset asja meenutada.  Meenutuskirjad võiksid sisaldada kohandatavat sisu, mis kontaktidele just neile unikaalset, vajaliku ja asjakohast infot pakub. Turundustehnoloogia aitab sedasorti automaatika maagial tõeks saada.

Meenutuskirjade tüübid

Milleks meeldetuletuse e-kirju kasutada? Neid võib saata mitmel juhul: eelseisva lennu meenutus, ürituse meeldetuletus, allahindluskampaania lõppemise teavitus, sooduskoodi aegumise meenutus jms.

Siin on mõned näited meeldetuletuse e-kirjadest:

Ürituse meeldetuletus

Need on ühed enamlevinud ja tuntuimad meeldetuletuskirjad. Nüüdseks on juba raske ette kujutada e-postis maanduvat ürituse kutset ilma sellele peagi järgneva meeldetuletuseta. Võid saada meenutuskirja palvega ürituse kutsele vastata, sobiva ajavahemiku valimiseks või lihtsalt selleks, et sa üritusele sootuks minemata ei unustaks. Siin on hea näide Chimp Essentialsi meeldetuletuse e-kirjast seoses peagi algava küsimuste ja vastuste live üritusega:

Allikas: Chimp Essentialsi e-kri leitav Really Good Emails lehel

Allahindluse meeldetuletuskiri

Teine populaarne meeldetuletuse meili tüüp on allahindlust meenutav e-kiri. Näiteks "see on viimane võimalus soodustuse saamiseks", "osta toode enne, kui otsas" või "saa osa allahindluse viimasest päevast".

Selliste meeldetuletuste ajakriitilisus aitab kaasamise ja konversioonide määra oluliselt suurendada.

Järgnevalt toon ühe näite Aether Apparelilt:

Allikas: Aether Appareli e-kiri leitav Really Good Emails lehel

Tagasiside meeldetuletused

Tagasiside on iga äri oluline osa. Samas on võrdlemisi keeruline leida aega, millal kontaktid oleksid valmis seda lahkelt jagama. Seetõttu kasutavad paljud turundajad e-kirjade seeriat, et vajalik tagasiside, hinnangud või uuringute vastused kätte saada.

Siin on ilus näide Anthropologie’lt:

Allikas: Anthropologie’i e-kiri leitav Really Good Emails lehel

Kehtivusaja või uuendamise meeldetuletused

Tarbijatena kasutame n-ö liitumisel põhinevaid tooteid ja teenuseid järjest enam. Sõltumata meie isiklikest tunnetest paistab, et ka tehnoloogia on enim suunatud just liitumispõhistele toodetele. Antud lähenemine loob aga tarbijatele uusi väljakutseid. Mitmed liitumispõhised tooted eeldavad paljude kehtivusaegade ja ajaraamidega arvestamist ning liitumiste uuendamist. Seetõttu on meeldetuletuskirjad siinkohal vägagi vajalikud.

Hea näide pärineb Apple Musicu liikmestaatuse uuendamise e-kirjast:

Allikas: Apple’i e-kiri, leitav Really Good Emails lehelt

Meeldetuletuse e-kirjade etikett

Meeldetuletuse meil aitab ettevõtetel oma eesmärke täita (olgu selleks müük, üritusele registreerimine, konversiooni suurendamine vms). Nende üldine eesmärk on aga hoopis kontaktide aitamine. Püüa kauneid meeldetuletuskirju koostades ja põnevate visuaalide lisamisel eelkõige just seda sihti silme ees hoida.

Meeldetuletuse e-kirjade puhul on ajastus kriitilise tähtsusega. Möödunud sündmuste kohta pole just mõtet meeldetuletusi saata. Taga kindlasti, et sellised e-kirjad kogu vajalikku informatsiooni sisaldavad. Proovi olla kiire ja konkreetne. Antud e-kirjad peaksid olema lihtsasti arusaadavad ja kergesti loetavad. Tõmba põhifookus CTA nuppudele. Siinkohal võib tegu olla kasvõi “lisa kalendrisse” nupuga.

Kasuta asjakohast teemarida. Ära saada meeldetuletusena täpselt sama kirja, mis oli esialgne meil. See võib kontaktidele pigem tüütuna näida. Lisa võimalusel kehtivusaeg või muud olulised kuupäevad / kellaajad. Tänapäeva tehnoloogia abil võid e-kirjale isegi päevade loenduse või taimeri lisada, et ajakriitilisust veelgi rõhutada.

Meeldetuletuse e-kirjad: kasulikud nii saajale kui saatjale

Meeldetuletuskirjad võivad olla kasulikud nii adressaadile kui ettevõttele, kes neid saadab. Oleme ühiskonnana järjest enam meeldetuletustest sõltuvad ja hästi ajastatud e-kirjad võivad nii sinu kliente kui kontakte aidata.

Samal ajal ei tasu unustada sinu võitu. Kui oled tugeva meiliturunduse strateegia paika pannud, tasub häid tulemusi oodata. Seega leia aega, et kvaliteetne automaatsete meeldetuletuse e-kirjade protsess püsti panna.

Jaga
Nõuandja