Teenusedisainer Markko Karu räägib, kes ja miks võiks teha enda ees- ja perekonnanimega veebiaadressi

Vaba domeeninimi mängib ettevõtte nimevalikus olulist rolli, kuid oluline on see ka vabakutseliste tegijate jaoks. Tihti ei pruugi olla ühemehefirmal vaja tervet kaubamärki, vaid brändiks saabki olla inimene ise ning veebilehe aadressiks inimese enda nimi.

Miks see kasulik on ning kuidas sellega algust teha, selgitas disainer Markko Karu, kes enne Funderbeami disainijuhiks asumist oli mitu aastat vabakutseline konsultant.

Kellele on omanimeline domeen sobilik?

See on puhtalt valiku küsimus, kas sa kasvatad tuntust enda või enda ettevõtte nimele. Omanimeline domeen aitab sul ennekõike hajutada kahtlusi sellest, et sa oled see, kellena sa end esitled, eriti just siis, kui suhtled e-kirja vahendusel.

On ju suur vahe, kas saadab kirja peeter56@gmail.com või peeter@mets.ee. Kindlasti on olemas näiteid, kus pahalased on registreerinud meelega matkitava ettevõtte domeeni ja esitlevad end kellegi teisena, ent pigem on see erand ja ettevõtte domeeni alt väljunud kirja on saatnud ettevõte ise.

Mis eesmärkidel sellise lehe teha võiks?

Visiitkaardiks ennekõike, minu jaoks on peamine väärtus just selles, et sa saad enda nime alt kirju välja saata.

Milliseid eeliseid pakub see võrreldes terve kaubamärgi välja töötamisega?

Kindlasti sul enda nime lihtsam välja valida, aga nime enamasti eelistatakse valdkondades, kus oluline müügiargument on konkreetse meistri olemasolu: muusik, juuksur, jurist või muu spetsialist, kelle nimi on garantiiks heale kaubale.

Kui ettevõtte peamine pakkumine on ennekõike omanäoline toode või teenus, võiks eelistada kaubamärgi väljatöötamist, samuti siis kui ettevõte soovib rõhutada toimimist meeskonnana. Siis on parem, kui ettevõte töötab välja eraldi kaubamärgi.

Kas midagi jääb omanimelise lehe tõttu ka saamata?

Tõenäoliselt on ettevõtte nimel enda esitlemisel võimalik jätta endast suurem mulje. Tean mitmeid vabakutselisi, kes tutvustavad end firmana, kui tegelikult tegutsevad üksi. Inimeste ettekujutus sellest, kui suur ettevõte peaks olema selleks, et suuta mingit teenust pakkuda, on erinev ja sedapidi mõned ei pöördu üksikautorite poole, kuigi tegelikult võivad need ühemehemeeskonnad olla palju võimekamad kui mitmekümne töötajaga ettevõtted.

Olen kohanud selliseid veebiarendajaid, animaatoreid, mööbliehitajaid. Kõik on ikka kinni konkreetses olukorras.

Mida teha siis, kui sinu nimi on domeenina juba võetud?

Siis sa mõtled edasi. Suure tõenäosusega saad sa sinna lisada kas oma täisnime või tegevusala, eestlaste nimed on üldiselt nii unikaalsed, et domeenipuudust ei tohiks tekkida. Aga kui sul on juba kuulus nimekaim siis lisa oma domeenile enda tegevusvaldkond, näiteks matimetsamajad.com.

Mida antud lehele, näiteks vabakutselisena, kindlasti panema peaks?

Mõtle kodulehest nagu vestlusest, mida sa oma klientidega pead: mida nad sinult kõige rohkem küsivad või mida sa pead kõige rohkem seletama? Koduleht võiks aidata sul neid vestlusi automatiseerida ehk vestelda samal ajal mitme kliendiga korraga.

Kui neid huvitavad alati sinu varasemad tööd, siis pane need üles, kui neid huvitavad sinu teiste klientide arvamused, siis lisa tagasiside funktsioon ja nii edasi. Digitaalsed teenused võimaldavad meil automatiseerida tööd, mis pole sinu ettevõtte põhitegevus, nii saad sa müügimehena kasutada enda kodulehte, sotsiaalmeediat, portfoolikeskkondi ja tegutsedes oma domeeninime all jätad sa endast parema mulje.


Loe ka: 6 lihtsat reeglit domeeninime valimisel

Jaga
Nõuandja

Uudised, õpetused ja kavalad veebinipid. Otse meilile.

Liitu meie nädalakirjaga, et näha uudiseid, õpetusi ja nippe esimesena