Hea maandumisleht on kui pehme ja lai madrats, millele maanduda – ei mingeid teravaid ja ärritavaid elemente, suund on vaid üks ja mööda kukkumise võimalus minimaalne.
Kui nüüd see kujundlikkus lahti seletada, siis maandumisleht on tavaliselt firma mõne kampaania või reklaami osa, mis seletab lahti ainult selle ühe pakkumise ja ei eksita millegi muuga. Sellepärast ongi maandumisleht tavaliselt kodulehest eraldi, ei sisalda päisemenüüsid, linke muudesse sektsioonidesse ega ühtki eksitavat kirevat plokki.
Maandumislehte võib teha sellesama sisuhaldustarkvaraga, mida kasutad põhilehes, kuid tavaliselt pole niigi palju vaja – kõik on niivõrd lihtne ja lakooniline, et hakkama peaks saama ka kogu sisuhaldusmootorit koormamata.
Maandumislehe Kolm Vaala
Selleks, et kampaaniat ühel veebilehel edukalt läbi viia, peab see sisaldama kolme asja: kliendile väärtuse pakkumist, üleskutset tegutsemisele ja atraktiivset visuaalset disaini, mis sõnumi selgelt ja ühemõtteliselt edasi annab kohe esimeste sekunditega.
Disain – tuttav ja lihtne
Maandumislehe disain peab olema küll kodulehe üldisest struktuurist erinev, kuid tuttavate elementidega – firmavärvid, -logod ja -tunnusgraafika, kuid kõik see on maandumislehel esitatud lineaarselt. See on nagu lühike paberirull, mida saab vaadata ülevalt alla ilma kuhugi menüürägastikesse eksimata. Suured nupud, eristuvad sektsioonid, vähe teksti, kindel pakkumine kliendile – rohkemat tavaliselt polegi vaja.
Vaatame järgmiseks millised elemendid on majutajale mõeldud Airbnb maandumislehel.
Väikeettevõttel võiks kindlasti olemas olla selge väärtuspakkumine, alustamise juhend, usalduse loomine, ettevõtte tutvutus ja üleskutse tegevuseks.
Maandumislehe tegemine ei maksa enamasti palju ja see on ennast kiiresti ära tasuv investeering, kui ettevõttel on plaanis teha reklaami. Hea koht, kust endale selline väike veebitöö tellida, on meie partnerite lehelt. Hinnad on mõistlikud ning töö kvaliteet on väga hea. Anna partnerile ette oma kodulehe aadress, millele peaks valmiv maandumisleht sarnanema, võta täpne hinnapakkumine ja juba varsti on see töö valmis.
Kirjuta löövad tekstid
Selleks, et kutsuda tegutsemisele (maandumislehe teine oluline komponent), peab lehele sattunud külastajat veenma. Ta peab saama midagi. Veeb on pidevalt täis tuhandeid pakkumisi – see pakkumine peab olema aga unikaalne ja panema kliendi arvama, et just seda talle praegu vaja ongi ja ilmselt kuskilt mujalt ei saa ka.
Tekst äratab huvi ja on unikaalne. Pole just tavaline, et keegi suudab suurklientidele oma teenust müüa 80% edukusega.
Löövate tekstide kirjutamine on maandumislehe kõige raskem osa ja seda tavaliselt eriti hästi kuskilt väljast tellida ei saa. Ilusa jutu kokkukirjutamist loomulikult saab, aga seda, mida sa pakkuda tahad ja mis paneks ostma (või andmeid jätma), peab ise välja mõtlema.
Ära jäta liiga palju valikuid
Maandumislehe mõte on keskenduda kindlale kampaaniale ja sellelt ei tohi kedagi eksitada kuhugi mujale, kus pole hetkel nii soodsat pakkumist. Seega – palju valikuid ei tohi lehel olla, suund peab olema üks ja ilmne. Paraku aga on lehele sattunud külastajad erinevad.
Siin pole eriti valikuid, mida edasi teha. Üliminimalistlik maandumisleht autokindlustusele.
Kui mõni teab sinu firmast ja toodangust palju ning vaja on vaid väikest tõuget, siis teine, kes esimest korda siia satub, peab samuti mõistma, millega on tegemist ja miks see hea on. Seega tuleb oma pakkumine piisavalt hästi lahti seletada, kui tahad, et inimene tänavalt ka sellest aru saaks, samas ei saa pika jutuga lihtsatest asjadest eemale peletada teadlikke kliente.